Mats Hemmingsson Posted April 24 Share Posted April 24 Någon som har ett bra förslag till bränslepåfyllning? Från vilken bil har ni tagit delarna? Bilder? Tanklock. Påfyllningsrör/slang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted April 24 Share Posted April 24 Det beror väl helt på vad du har för bil och vart påfyllningen ska placeras, nedan finns lite inspiration. https://www.carbuilder.com/uk/fuel-caps Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Hemmingsson Posted April 25 Author Share Posted April 25 Jag ska ha en vanlig lucka på sidan upptill. Jag har kollat på bilder och hittat en hel del lösningar. Enklast vore nog att ta både luckan, (plåten runtom) påfyllningsröret från en standardbil. Jag behöver bara ett kort rör/kapa det kort. Därav min fråga hur andra löst det. Man behöver ju inte uppfinna hjulet igen om någon redan har en smart lösning. Jag har hittat detta, från Ford Ranger. Problemet är att skrotarna inte vill skära ut luckan till mig, och det finns ingen lämplig bil på skroten här. Om jag hittar något liknande som finns här så kan jag åka dit och såga själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted April 27 Share Posted April 27 Jag sökte på eBay på: fuel door repair panel Hittade denna från en litauisk skrot kan vara värt att fråga efter annan sort om du vet nån bil du letar efter https://www.ebay.com/itm/313816710513?itmmeta=01HWF54GEWKZSN0ZVJJM6G7ZMH&hash=item4910eefd71:g:P-0AAOSwPaBiaDFI&itmprp=enc%3AAQAJAAAA0AG%2BipmVVkwB1o2Ix3kbHPKLyqBkOmEI%2FN4Iz8Pb2xCVZAwaPMAznCvGA6xQlsu1G9E4rTtcbIxJEqCR9s%2FhDAynBN709OMPYdkP2ViOvQL1OMm5UCMbcCBhrK%2Fyz8cuyOgfDobn4IVHPwXPqJoh%2F0MIIYlXankT1mc2IroJK0apgPqCA%2FlENfQbD8LYbZdbm6jqrFmQ%2B5Sb4bDkf85JcO1lWQKIW%2FlT7EpdL6r1qVPqJH77vxrlRzwxOJt%2BzbY5GZdCikzB5wEtu4jHPn3hv68%3D|tkp%3ABk9SR8SHkuXjYw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts