Jump to content

Trollhättan-Vänersborg området. Kul-tur med fika?


Recommended Posts

Hej, vi är ju några sevens/amatörbyggen i Trestadsområdet, finns det intresse för en gemensam körning nänstans inom ca 5-10 mils radie för att ta en fika eller lunch?

Tanken är väl att vi träffas nånstans i närområdet och åker gemensamt till destinationen men självklart är det fritt att mötas upp på destinationen eller ansluta efter vägen om det passar bättre. Fler förslag på lämpliga destinationer önskas för jag har bara gissat lite via google maps. 

Förslag på destinationer:

Spiken / Kållandsö via Såtenäs.

Håverud via mindre vägar, ej 45:an.

Fjordträffen i Uddevalla, torsdagar jämna veckor

Gräfsnästräffen

Glasskiosken i Ellös

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Jocke4U sade:

Nu har jag ingen sjua 😮 men snart semester och kan ev hänga på med Camaron om jag får

Du menar vi ska behöva åka långsamt 😜

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Osäkert om jag kommer till Frukostklubben i morgon, körde en tur på 17 mil idag och ett skärmstag brast 10 km hemifrån. Visst det går att svetsa ihop igen men det känns som lite förstärkning kan vara på sin plats.

 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Mats Karlsson sade:

Osäkert om jag kommer till Frukostklubben i morgon, körde en tur på 17 mil idag och ett skärmstag brast 10 km hemifrån. Visst det går att svetsa ihop igen men det känns som lite förstärkning kan vara på sin plats.

 

Jag hade så pass med gas kvar till svetsen att det gick att laga, förstärka och även förstärka upp höger sidan så nu ska det väl funka tills jag har delar att bygga bort plattjärnen med. 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Mats Karlsson sade:

Jag hade så pass med gas kvar till svetsen att det gick att laga, förstärka och även förstärka upp höger sidan så nu ska det väl funka tills jag har delar att bygga bort plattjärnen med. 🙂

Kul ! 

Link to comment
Share on other sites

23 minuter sedan, Kristofer oscarson sade:

Kul att höra! 

 

Jag utgår från Orust imorgon bitti! 

Vill någon möta upp längs med vägen till götaplatsen? 

Vi kommer ju 45:an ner och vi drar nog direkt till Götaplatsen. Siktar på att vara där 06:00-06:10. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Vädret närmaste veckan ser lite osäkert ut , idag fredag blåsigt men inget regn , 

 

en eftermiddags  tur idag med kvälls burgare runt ”bögda” 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Kanske lite sent påtänkt men Rhodins bil på Industrigatan i Trollhättan har lite bilutställning i morgon. Mestadels RR, Bentley och andra brittiska bilar men en tips för att fördriva nån timme med lite bilkultur. 🙂 Mellan kl 10-16 pågår det.

Link to comment
Share on other sites

31 minuter sedan, Mats Karlsson sade:

Kanske lite sent påtänkt men Rhodins bil på Industrigatan i Trollhättan har lite bilutställning i morgon. Mestadels RR, Bentley och andra brittiska bilar men en tips för att fördriva nån timme med lite bilkultur. 🙂 Mellan kl 10-16 pågår det.

Bra tips, kan vara värt en sväng dit medan färgen torkar i gjutformarna, kommer med grön Jaguar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...