Jocke4U Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Tjenare, Har ett avgassystem (ej sjua utan vanlig bil) där slutrören är kromade men vill ha dom svarta. Utloppen är löstagbara så inte svårt om man behöver skicka dom. Nån som vet ett bra recept på att lacka dom själv? Nån som vet nån firma (eller hobby-mek) som kan göra sånt till vettigt pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Är pulverlack en option? Finns ju en del kul som t.ex svart finstruktur som jag kört på länkarmar och instrumentpanel. Jag körde dessa hos Renolack i Trollhättan. Prata med Erik så löser han säkert det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted April 29, 2023 Share Posted April 29, 2023 (edited) Finns ju den klassiska motorfärgen ska ju tåla 650 grader https://www.trodo.se/motor-och-ljuddamparfarg-motip-04031?gclid=Cj0KCQjwgLOiBhC7ARIsAIeetVDAmb3ywd0R3M8Wm0l9spsppMgn5YODVGEpQgNt__ieLJO8M8VL_9EaAq0cEALw_wcB Sen finns ju svartkromatering vet dock inte hur värmetålig den är Edited April 29, 2023 by Kjelland28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 30, 2023 Author Share Posted April 30, 2023 Värmetåliga färger finns det ganska gott om, det jag funderar mest på hur man får det att fästa på krom. Har messat Renolack, dom verkar ha pulverlackat värmetåligt i alla fall. Antar att det är att matta ner ordentligt och hitta nån etsande/syra/betande primer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emilborg Posted April 30, 2023 Share Posted April 30, 2023 Cerakote kanske kan vara något? https://www.lexcoating.se/ Ingen aning om prisbild men de blir väldigt fin finish vad man har sett på nätet, kan vara värt att kolla upp iaf. 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts