Benny Gustafsson Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 Hej allesammans, Är det någon som vet om det är krav på kilometer räknare på ett Amatörbyggt fordon? när man besiktar så skriver det är ju alltid upp mätar ställningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 Har för mig att "the real pinto" skrivit att det finns inget krav på kilometermätare, bara krav på en tillförlitlig hastighetsmätare med en max felvisning om jag kommer ihåg rätt 10% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benny Gustafsson Posted January 30, 2023 Author Share Posted January 30, 2023 7 minuter sedan, Kjelland28 sade: Har för mig att "the real pinto" skrivit att det finns inget krav på kilometermätare, bara krav på en tillförlitlig hastighetsmätare med en max felvisning om jag kommer ihåg rätt 10% Ok tack för ditt svar!😃 det låter rimligt men man vet ju aldrig med regler så det är bäst att vara på den säkra sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benny Gustafsson Posted January 30, 2023 Author Share Posted January 30, 2023 10 minuter sedan, Kjelland28 sade: Har för mig att "the real pinto" skrivit att det finns inget krav på kilometermätare, bara krav på en tillförlitlig hastighetsmätare med en max felvisning om jag kommer ihåg rätt 10% Jag kör med Maxxecu I den så finns det ju en Hastighetsmätare som går att kalibrera exakt,,, men mig veterligen finns det ingen kilometer räknare i den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 31, 2023 Share Posted January 31, 2023 Nej, det är inget krav på kilometerräknare, trippmätare etc. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts