steel Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 (edited) Om nån mot förmodan undrar varför jag inte varit speciellt aktiv på forumet ( och inte skött mina sysslor inom styrelsen) med diverse byggen finns det en förklaring. Fick för mig att jag skulle krypa ur verkstaden och lägga motsvarande tid på något som gav lite mer ekonomisk avkastning. Sagt och gjort, köpte två tomter och drog igång i våras med grovplanering av tomter och byggnation av byggblock. Vilade under semestern, HSB väldigt övertygande gällande detta. Sedan slutet på augusti fullt race med dränering, dagvatten, fixa plattorna, gjutning och nu montage av hus och på med tak innan vintern. Och som vanligt själv är bäste dräng med hjälp av HSB, ungar och en och annan kompis ibland. Kul och givande. Instagram #hagge8 Mvh Pär Edited November 6, 2022 by steel 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Ett hus hade varit en undanflykt ! Men två är faktiskt en godkänd anledning att inte fullfölja garage planerna 😜 bygger du hemma eller i fjällen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted November 6, 2022 Author Share Posted November 6, 2022 (edited) 😀 Bygger i Hagge, alldeles bredvid Golfbanan. Väldigt trevligt område. Det tar inte dubbelt så lång tid att bygga två, dels etableringen av allt och så får man träna på ett av dem och sedan flyter det på med det andra. Ett hus åt gången har jag gjort förut, måste höja ribban lite. Mvh Pär Edited November 6, 2022 by steel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Det ante mig ! 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted November 10, 2022 Author Share Posted November 10, 2022 Japp, Kjell👍 Kan ju inte bara göra ingenting. Mvh Pär 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts