postmanpat Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Vill ha hjälp med information om kamaxlar till Ford "svarttopp". Det enda som dom är märkta med är: KC sportcam JC 2. När jag söker på nätet finns det två artiklar om axlarna, Ford lämnade tydligen ämnen för slipning och sålde dem sedan under Fordracingparts. Jag har så här långt mätt lyftet men inte löst durationen. Någon som vet data? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Hur mycket lyfter dom? //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 Insug: 10.43 Avgas:9,54 Lite svårt att mäta /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Toppen lär behöva vara portad en hel för att kammarna skall göra sig rättvisa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Holmberg Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Jag har också en fråga om kamaxel, Denna sitter i min 2 liters pinto. Jag har varit i kontakt med ett par fordtrimmare , och den ena säger att det inte är orginal, den andre säger google. Har sökt men inte hittat info. Lob lyft ca 6.35mm på in och ut nockarna. (Jag Har ej mätt på ventil) Betäckning på bakänden 401 86( svag 4) eller 101 86. Se bifogat foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Bengt din kam är säkert en Kent Cams kam https://www.kentcams.com/camshafts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted January 22 Author Share Posted January 22 Jag har gett upp monteringen av de "mysiska kamaxlarna". Har istället omslipade kamaxlar som har suttit i en Ford Silvertop, så frågan är om de gar att montera i en Blacktop? Silvertop har hydrauliska lyftare och Blacktop har mekaniska. Finns lashcaps till avgaskammen. Kan det fungera eller är det bara att ge upp? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts