tpau Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 Jag hittade attanerikanska merkurklubben verkar stoppa i GM LSD i sina bakaxlar. Är det en vettig väg även för oss att hitta en billigare lsd? Här är en instruktion som även är en bra instruktion för deiiarbete. http://www.mc2racing.com/tech/20081104a/index.html /T Quote
therealpinto Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 Jag har kollat på den och det kan absolut vara intressant. Frågan är lite hur mycket billigare det blir här i Europa innan allt är klart. Det var länge sedan jag kollade priser på en Eatondiff. Som jag minns det då, byggde det ekonomiskt på att man hittade själva diffbromsen till bra pris i Sverige (gärna begagnad). Att ta hem en ny gjorde att skillnaden mot till exempel en Gripperdiffbroms till Sierra blev för liten i mitt tycke. Gustaf Quote
vedde Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 För oss med 7" och Lobro verkar ju bara Quaifes vara alternativet och då måste man köpa med flänsaxlar för £770 + moms och andra skatter. Jag har ju redan lamelldiffen så detta kanske bara är överkurs. /Vedde Quote
therealpinto Posted July 17, 2022 Posted July 17, 2022 Tran-X finns till Sierra 7" utan skruvade knutar (605 pund nu hos Gearboxman), inte "gratis" men bra grejer... Det är en klassisk ramplamelldiffbroms. Gustaf Quote
Recommended Posts