Jump to content

Färg??


Ingenjören

Recommended Posts

Hej!

Funderar lite över vilken färg jag ska lacka mitt chassie med?

Jag har provat lite (på ställen som inte syns så mycket) med svart hammarlack men den blir inte så snygg. Vad har ni använt för färg?

Det kanske inte spelar så stor roll eftersom man inte ser så mycket av själva chassiet eller? Vill gärna att lacken ska läggas på med pensel då mitt garage inte har den bästa av ventilation. Tips mottages gärna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kommit i kontakt med en firma här i Trollhättan (Trollhättans Industrilackering)

som kommer att lacka min ram i Epoxilack, vilket är bättre än Pulverlack då den inte spricker

vid töjning. :thumbup:

Han har lackat mina spindlar ,trummor bak och bromsskölden, i svart blank Epoxi.(man kan få nästan vilken kulör som man vill) och en ram skulle inte vara nåt problem.

På våra bilar sa han att det räcker med en Zinkgrund(1 lager) och 1 lager Epoxilack.

Kommer att penselmåla bakaxel själv då jag fick lite svart och härdare för att prova på

mina nav,kardanaxel och knutkorsen.

Blev helt kanonbra, :wohow: högblankt och en hård och beständig yta.

Om intresse finnes så tar jag reda på adress och telnr. :)

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Om intresse finnes så tar jag reda på adress och telnr. :)

Ja, och det kunde vara trevligt att veta vad färgen heter, så kan man ju fråga där man bor också. ;)

På tal om att lacka bromstrummor så kom jag att tänka på en annons jag såg på rejsa häromdan:

S: glaskuleblästring och coating

Link to comment
Share on other sites

Om intresse finnes så tar jag reda på adress och telnr. :)

Ja, och det kunde vara trevligt att veta vad färgen heter, så kan man ju fråga där man bor också. ;)

På tal om att lacka bromstrummor så kom jag att tänka på en annons jag såg på rejsa häromdan:

S: glaskuleblästring och coating

Ska kolla vad den heter , men han sa till mig att denna färg endast säljs till företag och inte till privatpersoner ;) .

Den är 10 ggr bättre än vad hammarlack är men förhoppningsvis inte 10 ggr så dyr :D , det som han gjorde åt mig + färgen som jag fick kostade mig 2 wienerkransar :thumbup:

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Om intresse finnes så tar jag reda på adress och telnr. :)

Ja, och det kunde vara trevligt att veta vad färgen heter, så kan man ju fråga där man bor också. ;)

På tal om att lacka bromstrummor så kom jag att tänka på en annons jag såg på rejsa häromdan:

S: glaskuleblästring och coating

Ska kolla vad den heter , men han sa till mig att denna färg endast säljs till företag och inte till privatpersoner ;) .

Den är 10 ggr bättre än vad hammarlack är men förhoppningsvis inte 10 ggr så dyr :D , det som han gjorde åt mig + färgen som jag fick kostade mig 2 wienerkransar :thumbup:

Caper ;)

Hej!

Jag är också intresserad av vad epoxyfärgen heter!

Jag har testat med vanlig maskinlack, men den blir för hård och spröd. Minsta slag så går det flisor ur färgen.

Desamma gäller Hammarlacken tror jag. Man behöver något mer något mer elastiskt.

Hälsningr,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

hehe.. halvt OT, men grannen lackade om sin bil med vit båtfärg som var mer gummiartad än vanlig billack...

satte man nageln mot lacken å tryckte så va det ett märke i ca: minuten efteråt sedan försvann det långsammt.. :)

killen som lackade jobbade som lackerare så det blev riktigt snyggt.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag lämnade in min för bläster och lack, blev kanonbra.

Blästrad och sen rostskyddad med zinkepoxi, grundad med epoxigrund och sen 2-komponents epoxilack som hette Delfleet..

Kanonfinish och lyster sitter som berget, har tom råkat missa med hammaren och det blev inget mer än ett litet skrapmärke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...