Sthi Posted October 9, 2021 Posted October 9, 2021 Vad använder ni för blinkers fram. Tycker det är svårt att hitta några små och snygga som är godkända i Kategori 1. har ni några tips? Quote
therealpinto Posted October 11, 2021 Posted October 11, 2021 Har du läst här? Jag tipsar åter om Kellerman 1000 Extreme; https://www.kellermann-online.com/en/bullet-1000-extreme/182100 Den går att bygga in nästan var som helst. Men det MÅSTE vara den som heter Extreme för att det ska bli rätt märkning. Gustaf 1 Quote
Sthi Posted October 11, 2021 Author Posted October 11, 2021 Tack för tipset, hade inte sett denna tråd! dem du tipsar om, 1000 Extreme, verkar vara för mc vilket inte godkänns på bilen tyvärr! Quote
Hansol Posted October 11, 2021 Posted October 11, 2021 Kellermann 1000 Extreme fungerar alldeles ypperligt att besikta med , Gustaf håller väl t o m på med besiktningar av amatörbyggt om jag inte helt missminner Quote
therealpinto Posted October 11, 2021 Posted October 11, 2021 18 minuter sedan, Sthi sade: Tack för tipset, hade inte sett denna tråd! dem du tipsar om, 1000 Extreme, verkar vara för mc vilket inte godkänns på bilen tyvärr! Grejen är att just Extreme-serien har rätt märkning även för bil. Kellermann är en seriös firma som har ECE-godkännandet utlagt på hemsidan, med angivelse av vilka märkningar den har (1a, 2a). Min forumtagg 🙂 har nog trillat bort i nån uppdatering av forumet men som Peter är inne på, jag är besiktningsman för SFRO. 🙂 Gustaf Quote
Sthi Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 Bra tack, då ska jag forska vidare med dem 😃 Quote
Sthi Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 Vill passa på att fråga om tips på sidoblinkers också, kategori 5. har hittat några små på Diodhuset, är det typ det ni andra använder ? Quote
Sthi Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 Glömde länken https://www.diodhuset.se/mini-blinker-e-markt-12v Quote
therealpinto Posted October 13, 2021 Posted October 13, 2021 Det är den sidoblinkers jag rekommenderar (klar eller röktonad). Lätt att placera och precis som Kellermann Extreme så syns den ändå bra. Gustaf Quote
Sthi Posted October 13, 2021 Author Posted October 13, 2021 13 timmar sedan, therealpinto sade: Det är den sidoblinkers jag rekommenderar (klar eller röktonad). Lätt att placera och precis som Kellermann Extreme så syns den ändå bra. Gustaf Tack, jag tycker också att den verkar bra. Ska beställa dem också! Quote
Recommended Posts