Sonett97 Posted September 2, 2021 Posted September 2, 2021 Jag har just köpt en bil men dĂ„ det saknas stol pĂ„ passagerasidan (tejpade sittunderlag just nu) och stolen pĂ„ förarsidan Ă€r utan rygg/nackstöd sĂ„ söker jag efter vettiga stolar med ryggstöd. Har kollat runt pĂ„ massor av platser men hittar inga som Ă€r smala nog. Har bara 38-39 cm plats för stolen sĂ„ det verkar vara svĂ„rt. Hittade nĂ„gon men den var i kolfiber och kostade pĂ„ tok för mycket. Ăr det nĂ„gon som har tips pĂ„ stolar? Behöver inte vara stoppade utan en ren skalstol Ă€r OK bara den har rygg/nackstöd. Quote
swedishGT40 Posted September 2, 2021 Posted September 2, 2021 Kolla med Intatrim i England, dom har b.la. denna https://intatrim.co.uk/products/ranger/ Den Àr smal, men du fÄr sÀga till för att fÄ urtag för bÀlten o stolarna. Priset Àr för en uppsÀttning (2st) stolar och inkl VAT, dvs. du fÄr sÀga till dem o fakturera utan VAT och sÄ rÀkna den summan gÄnger 1,3 för att fÄ med moms o tullkostnader. Quote
Sonett97 Posted September 2, 2021 Author Posted September 2, 2021 Tack för tipsetđ Ser lovande ut men jag fĂ„ kontakta dom för enligt beskrivningen sĂ„ gĂ„r det inte att fĂ„r urtag för bĂ€lten. Hittade heller inte hur dom fĂ€sts i bilen Quote
sorin Posted September 2, 2021 Posted September 2, 2021 Annars kan du kolla med JK Composites  http://www.jkcomposites.com/sevens/ . Hoppas det hjÀlper Quote
swedishGT40 Posted September 2, 2021 Posted September 2, 2021 47 minuter sedan, Sonett97 sade: Tack för tipsetđ Ser lovande ut men jag fĂ„ kontakta dom för enligt beskrivningen sĂ„ gĂ„r det inte att fĂ„r urtag för bĂ€lten. Hittade heller inte hur dom fĂ€sts i bilen du tar av dynan och borrar hĂ„l genom botten bara (glasfiberkropp) mailar du sĂ„ gĂ„r de mesta o ordna, jag bommade hĂ„l i sitsen nĂ€r jag bestĂ€llde dĂ„ jag tĂ€nkte köra 4P först, fick ordna med hjĂ€lp av en sadelmakare i efterhand... Quote
Sonett97 Posted September 3, 2021 Author Posted September 3, 2021 19 timmar sedan, swedishGT40 sade: du tar av dynan och borrar hÄl genom botten bara (glasfiberkropp) mailar du sÄ gÄr de mesta o ordna, jag bommade hÄl i sitsen nÀr jag bestÀllde dÄ jag tÀnkte köra 4P först, fick ordna med hjÀlp av en sadelmakare i efterhand... Fick svar vÀldigt snabbt av dom och som du skrev gick det mesta att ordna. Tror det blir en bestÀllning av dom, ska bara fundera pÄ fÀrger. Priset Àr ju ocksÄ humant, 6500 kr ex frakt för tvÄ stolar och monteringsskenor som Àr justerbara. Quote
swedishGT40 Posted September 3, 2021 Posted September 3, 2021 Jag var nöjd med finishen för det humana priset. Det enda jag kan klaga över Àr att ryggpartiet var limmat mot stommen, tog inte lÄng tid innan det inte lÄg som det skulle lÀngre... Quote
Sonett97 Posted September 6, 2021 Author Posted September 6, 2021 On 2021-09-03 at 10:54, swedishGT40 sade: Jag var nöjd med finishen för det humana priset. Det enda jag kan klaga över Ă€r att ryggpartiet var limmat mot stommen, tog inte lĂ„ng tid innan det inte lĂ„g som det skulle lĂ€ngre... Nu har jag lagt bestĂ€llningen och det ska ta 6-8 veckor för tillverkningen sedan rĂ€knar jag med att det tar 1 - 2 veckor att fĂ„Â hem dom. Dom var vĂ€ldigt bra att ha att göra med, bra kommunikation. Lite pyssel i vintermörkret đ Ditt tips var perfekt Quote
Recommended Posts