Jocke4U Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 När det gäller dammskydd för uniballs så har jag tidigare använt en bricka med en gummitätning som nedan. Dock hade jag ibland problemet med att gummit släppte från brickan och därmed förlorad funktion. Vad använder ni - sådana brickor eller hela "kondomer" ? eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Jag har köpt sådana där "kodisar", men kan ej svara för funktionen än då jag inte kört med dem, endast provmonterat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Min erfarenhet är att man ska använda kodisen så ofta man kan där det inte går, typ Coilover funkar det med gummibrickorna. Tyvärr är det rätt kort livslängd på gummibrickorna då gummit spricker i kanterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelG Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Läste i ett annat forum där man tryckte in marint fett efter man monterat gummi kodisen över uniballsen, för att förhindra att vatten tränger in till uniballsen lager yta. Och att vid en årlig service, byte man ut fettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts