rug Posted June 29, 2021 Posted June 29, 2021 Jag har en 2.0 duratec från en focus och en 5 växlad låda från en mazda mx5. Ska jag ha ett svänghjul och koppling för ford (tex ford med type 5) eller för mazda mx5? Kanske samma? Vad är lagom vikt på svänghjul för att det ska vara kul men fru-vänligt? Quote
Morty Posted June 30, 2021 Posted June 30, 2021 Satsa på ett svänghjul gjord för vanlig organisk kopplingslamell och tryckplatta, som tex denna ”Duratec svänghjul” Quote
vedde Posted July 5, 2021 Posted July 5, 2021 (edited) Denna köpte jag: https://www.turbosport.net/product/ford-duratec-billet-flywheel-2/ tar en std AP pinto koppling, funkar bra tycker jag till hyfsat pris - men jag hämtade på plats. Jag kör Mazda LF 2.0 (samma som Duratec) med RX8 låda bakom. /Vedde Edited July 5, 2021 by vedde Quote
bemeco Posted October 16, 2021 Posted October 16, 2021 Håller med Morty Körde med denna koppling i minst 10 år, någon lamell och tryckplatta gick åt, lamell heavy duty från Burton Power Bengt Metz Caterham ägare förare i 15 år Quote
Recommended Posts