oblix Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Är det någon som har erfarenhet av att förgasarkoventera Ford v6 2,9 cologne. Misab har insugningsrör med tre förgasare att sälja men är dyrt. Tacksam på tips vad jag ska tänka på och hur man kan komma lite billigare undan. Ny medlem. Tacksam för tips och råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 Varför gå till förgasare när du borde ha alla givare för ett EMS ? www.speeduino.com är ett jag kikat på ett tag inte så dyrt i jämförelse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 I grunden instämmer jag, 2.9 är smidig att sätta eftermarknadsinsprutning på för "allt" finns redan. Jag vet att folk byggt om förgasarinsug från 2.6 (eller 2.0-2.3) men det är inte bolt on och man behöver justera både portar och bulthål. Skruvar man bort plenumet från EFI-insuget får man en hyfsad basplatta och att modifiera det för 3 st förgasare är knappast omöjligt men det blir ju ganska högt. Tänk på att du behöver lösa tändningen också, original fördelare går förstås bra att styra med någon form av programmerbar tändbox (ett modifierat Megasquirt till exempel) men då har du ju ändå alla saker som krävs för insprutning. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oblix Posted April 19, 2021 Author Share Posted April 19, 2021 Tack för tipsen!!! Jag ska kolla upp och fundera på fortsättning och eventuellt annat alternativ. MVH Oblix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts