Rikard Larsson Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Någon Seven/MC-åkare som har tips på medel som motverkar imma på insidan av visir och glasögon? Så här i coronatider har alla på jobbet skyddsglasögon och många klagar på att de immar igen i kombination med munskydd. Jag har själv upplevt imma på mitt visir när jag kör och då satt det lite på glänt. Men något spraymedel hade varit trevligt. Testade Biltemas imskydd (36-173) och det fungerade bra på mina riktiga glasögon, men sämre på skyddsglasögonen av plast. Några tips? Quote
vedde Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Vet att hojåkare använt möbelpolish har jag hört men inte testat själv.Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote
Morty Posted May 29, 2020 Posted May 29, 2020 Som Ulwe skriver flytande tvål eller diskmedel är det många karossbilar som använder på deras ”plast”framrutor i racing. Quote
Rikard Larsson Posted June 1, 2020 Author Posted June 1, 2020 OK. Tack för tipsen. Ska utvärdera 🙂 Quote
martinfallkvist Posted September 23, 2021 Posted September 23, 2021 Rengör visiret ordentligt så att smuts, döda insekter och annat skräp inte läggs till det regn och den dimma som redan skymmer din sikt under regnperioden. Om du är villig att ge det ett försök svär vissa ryttare där ute på att använda schampo mot mjäll eller diskmedel som ett sätt att göra en budgetbeläggning mot dimma för ditt visir. De fungerar genom att stoppa kondens som bildas på visirets insida. Quote
Recommended Posts