Mats Karlsson Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Är det samma diameter på navtappen (den som pressas in i hjullagren) på bilar med trumbroms som på bilar med skivbroms? Orsaken till frågan är att jag har navhållare med nya lager, nav och bromsar från en bil med skivor bak men min diff och drivaxlar är av push in typen så drivaxelns splines passar inte mot de nav jag har. Om det är samma diameter skulle det räcka med nav från en trumbromsbil för att lösa interface problemet annars måste jag skaffa annan diff och drivaxlar vilket skulle kosta betydligt mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Kolla efter artikelnummer på hjullager, är de samma så ska det ju passa. däremottror jag att man bytte stora muttern, en del har vänstergängat men tror inte alla har det. Inte orimligt att den här killen skrivit om det. http://www.super7thheaven.co.uk/ /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 28, 2019 Share Posted September 28, 2019 En är vänstergängad, passa så man inte drar sönder den.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts