swedishGT40 Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 (edited) Design av inre plåtar pågår. Någon som känner sig manad att tycka till? Har kört 25mm hål uppe i hörnen och 30mm på mitten då man ändå vill ha utbyte mellan plåtarna rätt så snabbt upptill. Sen har jag 15mm hål nertill och dom plåtarna som rör sig på var sida pumpen har inget hål nertill, bara manluckor på 30x30mm (behövs större?) för att stänga in bränslet runt pumpen. Manluckorna kommer inte bli täta, utan endast agera som skvalpstängande luckor tänkte jag. Ris och ros, bra eller dåligt? Högt till tak här, vill inte designa om 🙂 Edited June 25, 2019 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 Spontant tänker jag såhär: Om det räcker med ett hål nere så borde det räcka med ett hål uppe också?Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 Jag funderar på om du ens behöver så stora hål långt ner. lite överslag: En ottomotor kan ligga på en specifik förbrukning av ca 250 gram/kWh Om du lyckas ta ut 1000hk eller 740 kW i en timma använder du då 185 kg bränsle Det ger ca en halv deciliter i sekunden. Att lyckas ta ut den effekten i mer är 10 sekunder känns svårt, borde gå ganska fort då 😈 Så byttan med snabbt utbyte med pumpen borde inte behöva vara mycket större än 5 liter. Mer än det så kan det förmodligen rinna till ganska långsamt. /T 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.