swedishGT40 Posted May 25 Author Posted May 25 5 timmar sedan, Göran Nilsson sade: Det ser väldigt fint ut 👍🏻, var har du köpt det ? Bästa pris var hos mr.tuning. guldfinishen var mycket bättre pris på av någon anledning. Quote
swedishGT40 Posted Tuesday at 05:49 PM Author Posted Tuesday at 05:49 PM Hittade en fuktig fläck på golvet idag. La mig under o kikade upp, o jodå. Visst läcker jänkemotorn olja (ovanligt) Nu hoppas jag innerligt att det är packboxen och inte trågpackningen, för då måste motorn troligen ur för o fixa problemet. Eventuellt att man kan riva allt på framsidan av motorn och ta bort bröstkåpan för att komma åt o se om det går att åtgärda på något vis från ovansidan. Surt är de oavsett, o inte riktigt det man tänkt göra härnäst i bygget. Varför är det alltid det man INTE gjort något med som jävlas i bilbyggen? 🤣 Quote
swedishGT40 Posted Wednesday at 06:28 PM Author Posted Wednesday at 06:28 PM Det var tyvärr INTE packboxen... Så vart till o riva halva motorrummet för o komma åt o droppa ner tråget tillräckligt för att få ut framkant av packningen... Att göra en fullt korrekt tätning kontrollerat är o glömma med motorn i bilen tyvärr. Så hoppas detta är tillräckligt för o hålla tätt. Var tydligt vart det läckte iaf, mellan packningen och tråget under urskålningen för vevaxeln. Spritat rent och silikonat så gott det går och smält ihop det igen. Ska ut om en halvtimme o dra ihop lite till när silikonet stelnat. Imorgon kan jag montera ihop allt igen och fylla vätskor. Quote
swedishGT40 Posted Thursday at 03:29 PM Author Posted Thursday at 03:29 PM (edited) Tillbaka där jag var innan läckan och lite till. Satt täckplåt vid kabelstammens knytpunkt och monterat grenrören. Hittade en till läcka från dräneringspluggen på vxllådan. Den är dock enkel att fixa då jag kan dränera ur, byta alubrickorna mot gummibrickor och fylla igen via ventilationshålet. Edited Thursday at 07:47 PM by swedishGT40 Quote
swedishGT40 Posted Friday at 08:10 AM Author Posted Friday at 08:10 AM Prototyptillverkning pågår av centerlås verktyget. Ska printa och titta vad som behöver justeras. Tanken är att tillverka plattan av 10mm stål, stolpen är 20mm stång som svarvas ned till 15mm i ändarna för att presspassas in i platta och öron(5mm stål) och sedan helsvetsas Antingen slänger man i en läderduk eller klär stolpen med lämplig plast/gummislang för nötningsskydd mot ekrarna till centrummuttern. Har köpt en 55mm 3/4" hylsa som skall svarvas till lite och sen svetsas in i centrum på plattan. Summa summarum en kostnad under 1000kr. Sen tillkommer teleskopskaft 3/4" och momentnyckel 3/4" för montage/demontage av fälgarna. 1 Quote
swedishGT40 Posted Friday at 06:04 PM Author Posted Friday at 06:04 PM Mätte, tänkte o ritade om. Version 2 sitter som en smäck! Dags att slutföra ritningen till vattenskäraren så man kan svetsa ihop sitt fina verktyg 😊 Slutförde också vajern för att kunna justera pedalstället från stolen. Funkar efter några omtag alldeles utmärkt den med. 2 Quote
swedishGT40 Posted 20 hours ago Author Posted 20 hours ago Färdigställer saker i och runt kupén nu. Sanerat och monterat stol, bälten, ratt, instrumentbrädan, kondensslang till värmepaketet, täckplåtar på tunneln(finns kvar lite o göra) bromsvätskekärl och vätska, snyggat till sista delen av kabelstammen, kopplat in knappen för lyftsystemet(hänger löst tills jag bestämt placering), slutmonterat genomföring o tätning i torpeden för växelvajrarna. Blivit en del gjort helt enkelt, och helgen är inte slut än, så mer ska göras. 😊 Nu är fokus körklar bil så jag kan boka fyrhjulsinställning, bullerprov och slutbesiktning under juni månad. Ska väl även försöka provköra den något så man ser att bromsbalansen blir rimlig och att motorn går som den ska. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.