Magnus. Viktorsson Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Ja du har rätt där Peter men ibland får man vänta länge innan motivationen kommer för att orka göra om igen. Men när man är klar så blir det ju förhoppningsvis så mycket bättre. Nu ligger motorpaketet i igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Det ser riktigt bra ut Magnus! Det ser riktigt manligt ut. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Snyggt jobbat Magnus 😃 Ser ruskigt bra ut och motorn ligger så lågt det bara går 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Rejäla tag och det ser bra ut. Hur mycket sänktes lådan? Det är också min erfarenhet att när man gått och varit missnöjd med sakernas tillstånd ett tag så är det bara att hugga in annars slutar hjärnan aldrig att älta saken. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Lådan kom ner 20mm skulle jag tro. Alla mm är välkomna på en GT40:) Fick chansen att väga bilen ikväll och här är resultatet. Har dock inte allt monterat men mycket är i. För att inte ha justerat något så känns det ganska bra med viktfördelningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Grattis Magnus - det såg ju riktigt bra ut så långt! Hälsningar Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Ja då har jag fått uppgraderat mina bakre uprights. Då lagerjustering inte gick att göra annat än att chimsa in så har Conny fått hjälpa till med lite delar och hjärnceller.. Nu kan man justera lagerspelet och låsa det utan problem. Tack Conny. Alias Fucking Ämål här på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Bara för att göra något så testar jag att köpa lite engelskt vingummi i form av Avons Rdäck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Sitter fint! Har du någon bra kontakt på dylika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Det där blir ju bara hur snyggt som helst , inget snack om att hjulhusen är ritade enbart efter dessa däck . 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Håller helt med Peter om det att det finns inga andra däck som passar bättre i hjulhusen än denna profil. Dom där ska snart värmas upp! Anderstorp kanske? Med vänlig hälsning peterH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Riktigt snyggt Magnus 😃 Dax att hård köra i garaget nu 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Är också på G med Avon. Det är Bosse Emma som har agenturen på racingdäcken. Försökte via vanliga Avon där jag har kontakter men det är helt skilda kanaler. en uppsättning går på ca: 14.000kr från Bosse. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Det var länge sedan som jag gjorde något med bilen men nu är det lite aktiviteter i garaget. Börjat få ihop lite rörböjar till avgassystemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Fränt - onekligen udda pipa på bilden. Antar att det är för att hålla korrekt längd! Kör hårt Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Då börjar alla rör trilla på plats. Inte är det många mm över på vissa ställen men hoppas att det ska fungera när jag helsvetsat allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Lysande Magnus - otroligt snyggt! Du får ha hårda gummin i motorfästena;-) Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 Ja inte är det mycket rörelse som man kan tillåta.. Har knackat in ett ramnummer. Mycket kvar men ett steg närmare sista besiktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Rörande snyggt Magnus!! 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 Tack Henrik och Grantinge. Nu ska jag börja med buren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Då sitter buren lite mer fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Imponerande snyggt!, gediget hantverk 🙂 Bockar du själv? /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Tack Mackan Har varit iväg hos en som hjälpte mig att bocka. Fick efterjustera lite men nu sitter den med skruvbara plattor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 OOh va fint den smiter ner längs stolparna! Riktigt fin premium passform va det på dom bågarna. Smart med brädan också för att lätt få ut den med bågen på plats. Känns säkert och stabilt ,redo för lite Bräck körning i regnet snart! Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Snyggt jobbat Magnus. Den bågen satt som en smäck 😃 😃 😃 Nu kör vi på i garagen som Kenny körde kvalvarven på Goodwood 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Nu har jag börjat med lite finspackel. Ska försöka få slipgrund på hela karossen igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 😃 nu händer det grejor,dörrspringorna ser grymt fina ut. Ska bli spännande att se framöver. Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Snygga spalter. Du har kommit långt mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Ser riktigt nice ut. Tyvärr rör ju skiten på sig efter man börjat köra.... Vi ses snart 🙂 Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Tack alla. Ikväll har jag gett lill huven en match. Sedan av bara farten så fick fotstegen lite mer spackel på sig också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Ja du har tur som känner en duktig lackerare ! 😆 273 dagar kvar till Le Mans Classic ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Ja med tanke på hur många timmar man behöver lägga på denna karossen, så ska man var glad att man har vuxit upp på en billackering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Skall bli spännande att se nästa helg 😃 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Ja och dress coden är väl ganska klar efter helgen på Goodwood eller.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 Jo jag har bestämt mig för Essex wires fina färgkombination. Jobbar på att få den klar för lack... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Det där är ursnyggt. Nu har du lagt ribban på en nivå som blir svår att nå. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 Tack Örjan. Jag har lagt sjukt många timmar också. Man kan inte förstå innan hur många timmar denna fluffiga och inte någon passform till kaross har tagit. Tur att man inte visste det från början för då hade man aldrig orkat... Nu har jag skruvat ner mittsektionen igen för lite slipgrund. Det var länge sedan man såg hur det såg ut under taket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Nu äntligen börjar alla delar passa ihop. Slipgrund är på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 21, 2013 Author Share Posted October 21, 2013 Fick hem lite nya luftfilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Mums- de är riktigt fina de där🙂 Hoppas vi för höra dem jobba snart! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 mv1313 wrote: Fick hem lite nya luftfilter. Snyggt Magnus Ser till höger i bilden att det är något som liknar behållare och fjädrar strax ovanför. Är nyfiken på vad det är mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Jag tror du menar oljekylarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Händer inte så mycket mer än att jag går och skruvar i någon slang då och då.. Tror jag har hållit oljefilter hållare och termostater flera timmar i luften innan man bestämmer sig för att sätta det på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Nu har jag fått hem 225/60/15 däck i Avon CR6ZZ. Har också 245/60/15 men ville få mindre markfrigång och ett litet smalare däck som gör att jag kan svänga lite mer. För er som tänker köra 15 " så har jag lite bilder på hur det ser ut med min 9" fälgar och en bild med 8" fälgen. I tabellerna så står det ju att man inte får på ett 225 däck på en 9" bred fälg men jag tycker nog att det ser helt ok ut. tror inte jag kommer bygga om min fälg igen. Däcket som sitter på är 225 och det bredvid är 245 på 9" fälgar Vintage wheel fälg 8" med 225 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Det där blev MYCKET bättre! snyggt och det se ju alldelles utmärkt ut på niotummaren också🙂 Grattis! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Sitter som en smäck fin harmoni med övriga linjer i karossen.. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Har fått en del saker gjorda. Börjat helsvetsa avgassystemet och det gick åt en hel del timmar. Hade god hjälp av en kompis som var med hela tiden och styrde upp. Har funderat lite på hur jag ska fördela ut lite elektronik till motorn. Visade sig att det blir trångt även där.... Handbromsen har jag gjort en prototyp på så det tror jag ska fungera sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Ser bra ut Magnus Varför har du handbromscylindern framflyttad? Nästan att du slår knut på rören mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Kul bil i bakgrunden 🙂 hade en koja som första bil, ja det är ett tag sedan... 1275:a med turbo, åkte på strippen ett par gånger och retade gallfeber på jänkaråkarna 😃 Kul med avgassystem och skönt med lite hjälp ibland, ånga på! /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 Varför har du handbromscylindern framflyttad? Jag insåg att det var ett bra ställe att sätta den på då inget var i vägen där, Precis under går växelvajrar. Kan säkert ändra sig fler gånger men än så länge så känns det bra där. Fick några plåtar från laser skärning så jag har satt fast lite fästen för diverse saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts