Magnus. Viktorsson Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Då har det yrat plast i helgen igen. Har tagit tag i trösklarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Fint jobbat Magnus! Farsan din får beställa en extra soptömning i veckan , jag vet vilka mängder slipdamm det blir när man försöker få ordning på en GOX kaross. Det här är nog det mest ångestladdade jobbet på bygget,men det är riktigt skönt när det är klart. På med lite slipgrund så får vi se formerna ordentligt. Det ser riktigt fint ut med springorna. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Då har jag gjort en liten prototyp till luftintagen i fronten. Kräver lite efterarbete och lite fundering på hur luften ska gå efter kanalen till bromsskiva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Förstod att dessa var på gång när jag var uppe hos dig.. 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Då har äntligen lite godis kommit. Drivaxlarna sitter på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Ser bra ut Magnus! Är någon bild i ride hight eller är det utfjädrat på bilderna? Tack för besöket i helgen det va supertrevligt, och väldigt givande och inspirationsgivande,jag kämpar för fullt med de fina aludelarna du levererade. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Om man tittar på andra bilden och sista där man ser däcken så står bilen på golvet. Har runt 12-13cm markfrigång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Snyggt Magnus!! Nu är det inte långt kvar 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Ja tack för positivt tänkande. Känner dock att det är några mer detaljer som ska fram innan drivaxlarna behöver jobba...Längtar dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Ser väldigt fina ut. Är nog fler än jag som vill höra mer om axlarna. Är de måttbeställda eller är det standard Ford GT eller..? Hur mycket kan de röra sig axiellt? Tål hur mycket moment? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Snyggt jobbat Magnus 😃 Först ut med drivaxlarna på plats 😉 😉 😉 Nu är det nära och din bil står garanterat närmast en "Lackbox" just nu 😃 😃 😃 / Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 16, 2012 Author Share Posted April 16, 2012 brajon wrote: Ser väldigt fina ut. Är nog fler än jag som vill höra mer om axlarna. Är de måttbeställda eller är det standard Ford GT eller..? Hur mycket kan de röra sig axiellt? Tål hur mycket moment? mvh Örjan Jag köpte dessa från Driveshaftshop borta i USA. Har läst på GT40s.com att några har köpt därifrån. Dom har gjort många till RCR bilar som också har Ricardos låda. Jag skrev att jag vill dimensionera dom för runt 600 Hkr. Jag tog ett mått mellan flänsarna på hjul hub och växellåda och så gjorde dom drivaxlarna till mig. Vet inte hur mycket dom kan röra sig axiellt men jag har mer och ge på infjädring än jag har på utfjädring men det ska räcka. har tagit bort fjädern och testat och det verkar inte vara något problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Härligt! Vad skönt!! Kanske en uppstart under sommaren??? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Japp då har man äntligen kommit igång. Har förändrat lite till på Gox chassiet igen. Ville ha justering på övre bärarm bak så jag kan justera camber förändring vid infjädring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Spännande Magnus. Misstänker du att du får för lite eller för mycket camber vid infjädring eller vill du ha justermöjligheterrent i allmänhet? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Jo jag vill ju att allt ska gå att justera, så det känns bra att veta att man kan ändra allt. Tror nog att vi har ganska mycket camber förändring i infjädring så det gör inget att kunna justera bärarmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Nu ser det ut så här när man tittar bakifrån. Ville ha det så att bak svingen inte syns när man kör om andra GT40s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Snygg lösning Magnus 😃 Nu börjar garage aktiviteterna komma igång på allvar igen 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 Då har det varit hårdkörning i garaget denna helgen. Hade hjälp av en erfaren GT40 byggare från Stockholm. Plastat fast luftkanaler inneskärmar och lite annat som gör karossen lite roligare. Nu är det lite mer glasfiber spackel och finjustering men man börjar se ett slut på denna eländiga plastkaross från GOX. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Jösses - har ni kört dygnet runt denna helg? Grymt jobbat men jag är ärligt talat inte det minsta avundsjuk sånt grisjobb. Dessa plastare var faktistkt bra! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Snyggt jobbat 😃 Ser ruggigt bra ut Magnus. Att en "bil-lackerar son" och en "reningsverks gubbe" kan slå ett " Bilbyggar Proffs " med låååång erfarenhet på fingrarna igen är inte dåligt 😆 😊 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 16, 2012 Author Share Posted October 16, 2012 JA då är man på plasten igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Tyckte den såg lite vågig ut sist jag såg den 😉Hee.. hee..... Kanske man blandade för mycket härdare så man blev "För hård" Snyggt jobbat Magnus 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 När man står bredvid så känns det konstigt att man får plats i bilen men det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Det är ju glas klart att du ryms i bilen det är ju några timmar bakom tekniken att beträda en GT 😉 Kör hårt 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Nu börjar motorn bli fin. Hoppas att den kommer gå bra också... Har beställt Nira i7x street så det ska byggas lite styrsystem snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Så här såg motorn ut från början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Helt lysande 😃 Du kan trolla fram de mest sjuka sakerna av vanligt skrot 😆 😆 Kör hårt 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Shit va frächt! Man kan inte tro att det är samma motor , riktigt riktigt fint! Jag tror att estländaren kan tänkas att köpa tillbaka motorn för samma peng om du frågar honom. Skit fint Magnus , ingen latsida här inte! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Mycket snyggt Magnus!!! Den ser bättre ut än när den kom utifrån fabriken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Tack alla för positiv feedback och bra bollplank, det gör att det går lättare i garaget. Har gjort en rem för att se att det blir en bra väg som den ska gå. Har ju plockat bort styrservo pumpen så det var till att gå en liten annan sträcka. Gjorde den i extra bra silvertejl så den ska hålla ett bra tag på höga varv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Den remmen fick du väl med i kittet 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Du har rätt där, kvalité från GOX har man inte fått för mycket av.. Denna unika rem passade bolt on. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Har ritat lite nya delar till oljekylarna. Nu ska den ta in frisk luften under bilen. Har även gjort ett fäste för fläkten på andra sidan om oljekylet så att den drar luften ut från kanalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Mycket snyggt Magnus! Det kommer att bli ett bra blås igenom dessa kylare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Mycket prudligt och genomtänkt placering/konstroktion av kylen. Men nu börjar det bli trångt under huven där bak 😉 Hoppas att det ej behövs Gurny bubblor för att få plats med allt där bak 😃 Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Klockrent och prydligt som vanligt 😉 Nu börjar det hända prylar hos Magnus 😆 MVH Christer,S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Då har man ändrat lite plast igen....Denna gången skulle dörrarna få sig lite bättre passform. Satt dit gummi listen. Det medförde lite extra arbete då höger dörr låg lite för nära vid gångjärnen mot instrumentbräda. Det blev till att flytta dörrens kant några mm inåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Å Magnus lite plast jobb! Och köper man gox får man valuta för pengarna,det är mycket plasta för pengarna. Iofs. gäller det de flesta kitt. Men jag tror att det stället på dörren har bu inte kapat i tidigare,det är positivt. Bra jobbat det har man igen på slutresutatet. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 JA du har rätt där. Om jag vetat att jag skulle få en sådan här kaross från GOX så skulle jag aldrig köpt. Som det står i reklamen, grov hängda dörrar....fy vilket skämt. Kan inte räkna med hur många timmar jag lagt på detta enormt tråkiga jobb.... Nu börjar jag bli klar med det som ryker och luktar mest tror jag. Ska börja med finjustering av skarvar och finspackla allt nu. Ska försöka få på lite slipgrund så det börjar se lite roligare ut igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Jag är glad för din skull Magnus att grov plastningen snart är klar, och jag vet hu grym du är med finspacklingen och trolla bort alla ojämnheter. Med tanke på hur många timmar du lagt på grovpassningen och hur bra det kommer att bli i slutresutat med finspackel så kommer alla gt byggare i det här landet att få samma färg i ansiktet som ditt glasfiberspackel GRÖN! Ser med spänning fram emot lite färg på bilen. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 Tack för dom fina orden Hoffman. Är bra sugen på att få på färg men tids nog så är man där. Ikväll satte jag dit dörrlåsen, förstår inte att jag inte satt dit dom tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 Hade lite olika alternativ och funderingar på hur man skulle styra in dörrarna i överkant. Jag byggde egna byglar och satte fast i dörrarna, sedan gjorde jag ett kil spår i underkant innertak som dom glider in i. Tror att detta blir en fin och smidig lösning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Ser bra ut Den lösningen tål att tänka på mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Då har jag varit och fått lite material till en bur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 ser bra ut,men samtidigt lite rör-igt! Mvh peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Det där tål att mätas lite på först Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Den lösningen på dörr styrning gillar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Då har min bil fått ny tid för en omfattande operation. Gått åt lite kap skivor och svets... Denna gången för att sänka växellådan så att driv axelvinkeln skulle bli bättre. Sedan är det ju inte fel att få en så låg tyngdpunkt som möjligt heller .Det drog med sig väldigt mycket förändringar men snart är det klart hoppas jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Sanslöst jobbat Magnus! Men det är ju så ,är man inte helt nöjd med en lösning så är det bättre att lägga några timmar/dagar på att rätta till det ,den tiden är ändå bortglömd om någon månad. Däremot om man inte orkar fixa till det kommer man gå och irritera sig på det resten av livet. Ett sant ordspråk för alla GT40 byggare! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts