Starhonk Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 mv1313 wrote: På frågan om jag tar fler huvar så avstår jag gärna....Såga slipa mäta plasta slipa igen är inte det som faller mig i smaken. Konstigt ändå gör man det i flera dagar i sträck. Jag har full förståelse - vi alla som haft GOX som utgångspunkt har ju fått gå en ordentlig omgång med plast. Man är ju ganska mätt på den varan så att säga... Kunde dock inte låta bli att fråga då det ser så bra ut - ta det som en komplimang! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Tack Henrik . Jag hoppas att det ska bli en avgjutning någon gång. Min önskan är att jag ska orka dra i det framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 16, 2011 Author Share Posted September 16, 2011 Då har expansions kärlet börjat ta form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Snyggt jobbat Magnus. Ser riktigt bra ut 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Ja det går långsamt framåt med fronten. Har spacklat lite till och snart ska jag gå över från glasfiber spackel till lite mer lättslipat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Ja en sak är klar - de här bilarna bygger sig inte själv. Jag tror ingen förutom oss någonsin kommer att förstå hur mycket jobb det ligger på varje detalj. Undrar hur många timmar du kommer att lägga på denna? Snyggt kommer det bli i varje fall! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Då har jag börjat att dra kylrören. Riktigt fina rör blir det. High end kvalite på den leverantören. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Ser bra ut och kul med olika dimensioner. Vilket material är det och vem är leverantören? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Det är i aluminium och leverantören är Hansol här på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Man stod och gapade när man såg och höll i dessa kylrören. Helt sjukt vilka prylar 😲 Man är glad att man inte byggde efter GOX 2500 "Orginal ritningar" För då skulle man fått åka raka vägen till soptippen efter SFRO 1. Nu kan man lungt sätta en Jetmotor på dessa "Non GOX" bilar och köra runt Månen hur många varv som helst 😉 Klockrent 😃 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Då har mina fästen till domkraften kommit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Snyggt som vanligt 😃 Man blir imponerad på idel snygga lösningar och detaljer 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 Då kom ett fint paket från Ford. Tog några månader att bestämma sig men nu blev det ett original termostat hus. Tänkte sätta det bakom sätet eller mer rätt tror att det är det enda stället som det får plats. Några andra som har synpunkter på placering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Ja en sak som är säker är att ont om plats är det gott om! Det enda jag spontant kommer på är ju att du har slangar och kopplingar som tar upp rörelser på ett bra sätt. Sen tror jag nog att det är bra att vacuumsuga när man fyller ett sånt här system. Själv har jag inte gjort det och fått lufta oräkenliga gånger innan jag kört ur all lutft från fickor och det som naturligt finns i vattnet. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Du har säkert tänkt på värmen och isolering annars blir den kanske som en liten "kuppe"värmare. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Hoppas jag kan isolera bort all värme. Ska försöka få dit så mycket isolering som man kan. Annars blir det ju stolsvärme delux. Ändrade aluminium plåtens design lite i helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Sedärja - snyggt! Det blev ju precis som vi pratade om ! Batteriet var ju litet och smutt också! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Det där blev riktig snyggt Magnus, bra jobbat. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Mycket snyggt Magnus, då är det bara och klämma dit reservhjulet 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 En sak som jag funderar på när jag ser din fina domkraft fram är hur den tar upp lasterna i lod. Har du lyckats få in några vinklar som triangulerar lite? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius_gt40 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Henrik wrote: En sak som jag funderar på när jag ser din fina domkraft fram är hur den tar upp lasterna i lod. Har du lyckats få in några vinklar som triangulerar lite? Mvh Henrik Jag har tyckt mig se 2st bak, med tre stöd ner i backen bör den stå rätt bra 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 Nu har jag börjat dra lite test rör för att se att kylrören får plats . Det är riktigt trångt runt motorn. Ac slangarna ska också få plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Detta är helt "rörande" att se. Kommer bli fina fisken när allt är klart. Mvh Rörkrökarn 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Ser kannon bra ut Magnus. 😃 Du ligger verkligen i... Kör hårt /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Ja en sak är säker - ont om plats är det gott om! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Ja nu har det kommit lite delar från min bästa kompis:) svarvaren. Har köpt handbroms ok från Wilwood och breddad dom för att de ska passa mot min bromskiva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Mycket fränt Magnus,snyggt jobbat! Snacka om att den handbromsen kommer att nypa. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Strålande Magnus!! Snyggt som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Brilliant!! - Både bra och snyggt!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Nästan lika bra körställning som i en GT40 eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Klarar man att fixa alla fel på en GOX GT40 och få den kör klar så klarar man lätt att flyga en JAS gripen 😉 😉 Snyggt jobbat Magnus 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Hansol wrote: Nästan lika bra körställning som i en GT40 eller ? Nu blir man lite lätt avis faktiskt! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Riktigt grym helg. Imponerande att se hur ett flygplan byggs ihop. GOX skulle ta och lära sig lite där om kvalitet och byggnads struktur.. Tack Peter för helgen. Nu har jag fått min prototyp intag för kupé fläkt tillverkad. Känns som en bra lösning men den ska bli i aluminium sedan. Några funderingar angående vatten som kan tänkas komma in där.. Jag har ju dränering i min kupé fläkt och tänkt ha ett under filtret också men hur kommer det att bli tror ni? Se på bilderna hur det kommer att bli Det ska bli en tätningslist runt filtret mot aluminium locket så att luften bara kan ta utifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Med viss risk så tycker jag det där louvrade locket inte känns sådär HiTech Magnusmässigt om du förstår vad jag menar. Säkert inge fel på funktionen men....... Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Vänta ska du få se, cnc fräst i alumeck med inscriptionen MV Design på det kommer bli smutt 😃 Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Hehe - tänkte väl det 😃 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Ja förstår lite hur du tänker. Klart jag hade ju inte tänkt att tejpa fast intaget.... Isåfall skulle jag gjort det i plåten. Kunde gå till plåtfirman och få det pressat. Men jag kan hålla med om att det ser lite billigt ut. Ska klura på någon annan lösning. Tack för synpunkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Klock ren lösning Manus. Det är inte mycket kvar av det "kompletta" GOX kitet du en gång köpte. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Då har man gott lös på lite plast igen. Har lagt in styrkonerna till fronten. Byggt på lite för att få plats med konerna. Sedan är det ju naturligtvis så att man har ändrat så mycket på dörrarna att man behöver justera springor och passform igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Snyggt jobbat Magnus! Nu kommer det att klia på kroppen ett tag framåt när det är plastar tider. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Visst är det en tråkig tid, plastar tiderna.....När jag är klar med detta så vill det mycket till innan jag lägger vantarna på någon sådant igen:) Har lärt mig att vara väldigt uppmärksam på vem som gjuter och vad som gjuts av. Man kan ju inte drömma om hur många timmar man lagt ner på denna karossen. "Den plastarn var inte bra" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Jag tror dig Magnus dina första sidor i forummet är som Karlebo handbok för reparation utav Båtar och Skiboxar. Det skrämmer även en annan till att börja slipa i karossen. Ingen fan vet vad man hittar, Engelsk gjutning är ju någorlunda på gjutgods..men på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Bilen fick lite frisk luft idag, var tvungen att blåsa av den från allt damm som blir över när man ska passa in plasten... Har försökt att få till passform på fronthuven. Har även finjusterat lite vid dörrarna. Går hålla på hur länge som helst känns det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Vilken passform du har fått till!! Det ser riktigt bra ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Tack och då har jag inte ens börjat finspackla än🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Snyggt jobbat Magnus 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Tjena Magnus - snyggt jobb som vanligt! En sak som jag undrar över är springan på det främre dörrbladet mot framsrmen. Här hade jag problem med att öppna dörren när den blev tight. På din bild ser det väldigt tight ut så jag är nyfiken på hur du löst det. Hadetgott Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Strålande Magnus och så har det blivit städat i garaget också.. Det såg bra ut allt och passformen var riktigt bra .. Speciellt påhängningen utav fronten föll påplats riktigt bra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Kan nog inte bli bättre mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Tjena Magnus - snyggt jobb som vanligt! En sak som jag undrar över är springan på det främre dörrbladet mot framsrmen. Här hade jag problem med att öppna dörren när den blev tight. På din bild ser det väldigt tight ut så jag är nyfiken på hur du löst det. Blev själv förvånad att det inte tog i när jag öppnade. Förra gången när jag hade en annan setup för dörrarna så var jag tvungen att ha större glipa.... Nu tror jag att jag har dörren bra i alla leder, kan det inte ha att göra med var gångjärnen är placerade för att slippa stor pendelrörelse. Har man gångjärnen lite längre fram så kanske det blir bättre. En teori jag fick nu bara. Finns nog lika många setuper för karossen på GT40 som det finns för chassie geometri:) [/list][/list] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.