Jump to content

Recommended Posts

Posted
mv1313 wrote:
På frågan om jag tar fler huvar så avstår jag gärna....Såga slipa mäta plasta slipa igen är inte det som faller mig i smaken. Konstigt ändå gör man det i flera dagar i sträck.


Jag har full förståelse - vi alla som haft GOX som utgångspunkt har ju fått gå en ordentlig omgång med plast. Man är ju ganska mätt på den varan så att säga...

Kunde dock inte låta bli att fråga då det ser så bra ut - ta det som en komplimang!

Mvh
Henrik
Posted

Ja en sak är klar - de här bilarna bygger sig inte själv. Jag tror ingen förutom oss någonsin kommer att förstå hur mycket jobb det ligger på varje detalj. Undrar hur många timmar du kommer att lägga på denna?
Snyggt kommer det bli i varje fall!

Mvh
Henrik

  • 1 month later...
Posted

Man stod och gapade när man såg och höll i dessa kylrören.
Helt sjukt vilka prylar 😲
Man är glad att man inte byggde efter GOX 2500 "Orginal ritningar"
För då skulle man fått åka raka vägen till soptippen efter SFRO 1.
Nu kan man lungt sätta en Jetmotor på dessa "Non GOX" bilar och köra runt Månen hur många varv som helst 😉

Klockrent 😃

Christer.S :cool:

Posted

Då kom ett fint paket från Ford.
Tog några månader att bestämma sig men nu blev det ett original termostat hus. Tänkte sätta det bakom sätet eller mer rätt tror att det är det enda stället som det får plats. Några andra som har synpunkter på placering.




Posted

Ja en sak som är säker är att ont om plats är det gott om!

Det enda jag spontant kommer på är ju att du har slangar och kopplingar som tar upp rörelser på ett bra sätt. Sen tror jag nog att det är bra att vacuumsuga när man fyller ett sånt här system. Själv har jag inte gjort det och fått lufta oräkenliga gånger innan jag kört ur all lutft från fickor och det som naturligt finns i vattnet.

Mvh
Henrik

Posted

Hoppas jag kan isolera bort all värme. Ska försöka få dit så mycket isolering som man kan. Annars blir det ju stolsvärme delux.
Ändrade aluminium plåtens design lite i helgen.

Posted

Sedärja - snyggt! Det blev ju precis som vi pratade om ! Batteriet var ju litet och smutt också!

Mvh
Henrik

Posted

En sak som jag funderar på när jag ser din fina domkraft fram är hur den tar upp lasterna i lod. Har du lyckats få in några vinklar som triangulerar lite?

Mvh
Henrik

Posted
Henrik wrote:
En sak som jag funderar på när jag ser din fina domkraft fram är hur den tar upp lasterna i lod. Har du lyckats få in några vinklar som triangulerar lite?

Mvh
Henrik


Jag har tyckt mig se 2st bak, med tre stöd ner i backen bör den stå rätt bra 🙂
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Klarar man att fixa alla fel på en GOX GT40 och få den kör klar så klarar man lätt att flyga en JAS gripen 😉 😉

Snyggt jobbat Magnus 😃 😃

Posted
Hansol wrote:
Nästan lika bra körställning som i en GT40 eller ?



Nu blir man lite lätt avis faktiskt!

Mvh
Henrik
Posted

Riktigt grym helg. Imponerande att se hur ett flygplan byggs ihop. GOX skulle ta och lära sig lite där om kvalitet och byggnads struktur.. Tack Peter för helgen.
Nu har jag fått min prototyp intag för kupé fläkt tillverkad. Känns som en bra lösning men den ska bli i aluminium sedan. Några funderingar angående vatten som kan tänkas komma in där.. Jag har ju dränering i min kupé fläkt och tänkt ha ett under filtret också men hur kommer det att bli tror ni?
Se på bilderna hur det kommer att bli


Det ska bli en tätningslist runt filtret mot aluminium locket så att luften bara kan ta utifrån.




Posted

Med viss risk så tycker jag det där louvrade locket inte känns sådär HiTech Magnusmässigt om du förstår vad jag menar. Säkert inge fel på funktionen men.......

Mvh
Henrik

Posted

Ja förstår lite hur du tänker. Klart jag hade ju inte tänkt att tejpa fast intaget.... Isåfall skulle jag gjort det i plåten. Kunde gå till plåtfirman och få det pressat. Men jag kan hålla med om att det ser lite billigt ut. Ska klura på någon annan lösning. Tack för synpunkter.

Posted

Klock ren lösning Manus.
Det är inte mycket kvar av det "kompletta" GOX kitet du en gång köpte.

MVH
Christer.S :cool:

  • 5 weeks later...
Posted

Då har man gott lös på lite plast igen. Har lagt in styrkonerna till fronten. Byggt på lite för att få plats med konerna. Sedan är det ju naturligtvis så att man har ändrat så mycket på dörrarna att man behöver justera springor och passform igen...





Posted

Visst är det en tråkig tid, plastar tiderna.....När jag är klar med detta så vill det mycket till innan jag lägger vantarna på någon sådant igen:) Har lärt mig att vara väldigt uppmärksam på vem som gjuter och vad som gjuts av. Man kan ju inte drömma om hur många timmar man lagt ner på denna karossen.
"Den plastarn var inte bra"

Posted

Jag tror dig Magnus dina första sidor i forummet är som Karlebo handbok för reparation utav Båtar och Skiboxar. Det skrämmer även en annan till att börja slipa i karossen. Ingen fan vet vad man hittar, Engelsk gjutning är ju någorlunda på gjutgods..men på plats.

Posted

Bilen fick lite frisk luft idag, var tvungen att blåsa av den från allt damm som blir över när man ska passa in plasten...
Har försökt att få till passform på fronthuven. Har även finjusterat lite vid dörrarna. Går hålla på hur länge som helst känns det som.








Posted

Tjena Magnus - snyggt jobb som vanligt! En sak som jag undrar över är springan på det främre dörrbladet mot framsrmen. Här hade jag problem med att öppna dörren när den blev tight. På din bild ser det väldigt tight ut så jag är nyfiken på hur du löst det.

Hadetgott
Henrik

Posted

Strålande Magnus och så har det blivit städat i garaget också..
Det såg bra ut allt och passformen var riktigt bra ..
Speciellt påhängningen utav fronten föll påplats riktigt bra..

Posted
Tjena Magnus - snyggt jobb som vanligt! En sak som jag undrar över är springan på det främre dörrbladet mot framsrmen. Här hade jag problem med att öppna dörren när den blev tight. På din bild ser det väldigt tight ut så jag är nyfiken på hur du löst det.


Blev själv förvånad att det inte tog i när jag öppnade. Förra gången när jag hade en annan setup för dörrarna så var jag tvungen att ha större glipa.... Nu tror jag att jag har dörren bra i alla leder, kan det inte ha att göra med var gångjärnen är placerade för att slippa stor pendelrörelse. Har man gångjärnen lite längre fram så kanske det blir bättre. En teori jag fick nu bara. Finns nog lika många setuper för karossen på GT40 som det finns för chassie geometri:)

[/list][/list]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...