Magnus. Viktorsson Posted March 27, 2011 Author Posted March 27, 2011 Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på. Quote
Magnus. Viktorsson Posted March 27, 2011 Author Posted March 27, 2011 Ljuddämparna har fått en klammer som håller dom på plats också. Quote
Hansol Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 mv1313 wrote: Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på. Vilar din hjärna något under dygnets timmar...? Denna lösning ger ju full frihet att justera dörrarna. Alldeles lysande med andra ord. Quote
Hansol Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Nu kom jag ihåg...lovade ju ett par bilder på kopplingarna Quote
hoffman_gt40 Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Magnus! Du är en konstruktör av rang,det där va ännu en smart lösning,du skulle kunna söka anställning hos landets gt 40 tillverkare då du kan kläcka många lösningar som fungerar i praktiken. Tjusigt! Mvh Peter Quote
Starhonk Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Ja det där var ju rätt fiffigt utan att slippa göra om allt från grunden med någon helt annan lösning. Mvh Henrik Quote
Örjan Brattberg Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge. Du visade boken med tekniska specifikationer 1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)" Csaba Csere; Paperback; $69.99 ISBN nr 0-7680-1421-2. Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar. mvh Örjan Quote
Starhonk Posted March 30, 2011 Posted March 30, 2011 Perfekt - beställde ett exemplar! Tack för att du påminde! Mvh Henrik brajon wrote: Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge. Du visade boken med tekniska specifikationer 1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)" Csaba Csere; Paperback; $69.99 ISBN nr 0-7680-1421-2. Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar. mvh Örjan Quote
Claes_gt40 Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Hej Magnus! Jag är lite nyfiken på vilken växellåda du använder. Jag själv kör med en ZF men funderar på att byta framöver om man skulle vilja öka effekten. För övrigt är det lätt att bli imponerad av ditt bygge, verkligen snygga lösningar, kämpa på! Mvh Claes KVA GT40 Replica besiktigad och nästan körklar Quote
Magnus. Viktorsson Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 Hej jag har en Ricardo låda som sitter i Ford GT från 05-06. Tung men den ska gå och stressa hårt. Quote
Claes_gt40 Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Det var inte illa! Ja, dessa lär tåla en hel del moment. Går det att hitta begagnat eller är det bara att köpa från Ford som reservdel som gäller? mvh Claes Quote
Hansol Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 Claes wrote: Det var inte illa! Ja, dessa lär tåla en hel del moment. Går det att hitta begagnat eller är det bara att köpa från Ford som reservdel som gäller? mvh Claes Finns en ute på Ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-2005-2006-FORD-GT-GT40-SUPERCAR-RICARDO-TRANSAXLE-/320722153581?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4aac87b06d#ht_1092wt_939 Quote
Magnus. Viktorsson Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Ja då var det länge sedan man uppdaterade. Det har inte hänt så mycket men jag har satt mig ner och ritat lite aluplåt som jag ska täcka in med fram. Visar med en bild från cad programmet hur den kommer att bli. Nu väntar man bara på att alla ska börja jobba igen efter semestrarna så man kan få lite delar... Quote
Magnus. Viktorsson Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Jag har även ritat lite fästen till styrväxel och krängningsstag. så här ser dom ut i cad. Quote
Csgt40 Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Snygga bilder 😲 Då börjar det ta fart i garagen igen 😃 Mycket snygga lösningar Magnus (Som vanligt)😉 MVH Christer.S Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 9, 2011 Author Posted August 9, 2011 Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt... Quote
Hansol Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Ser bra ut , men det skulle vara stiligt med hjulhusbalja . Varför välja den enkla vägen nu , när du gått den långa tidigare . 😉 Quote
Starhonk Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 mv1313 wrote: Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt... Självklart simulerad hjulhusbalja!!!! Dödsläckert!! Mvh Henrik Quote
Grantinge_gt40 Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Ser som alltid bra ut Magnus! Hjulhus balja blir kanon!! Var skall du ta in luften till AC'n, kommer du att använda det övre luftintaget på huven? Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Kommer göra ett galler i aluminium plåten som slangarna sedan kommer gå ifrån in till mitt värmepaket. Ska också bygga in någon form av cupe filter. Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Nu är bakvagnen på operations bordet. Knäckte ut lagrena till förmån för provmontering i dom nya som snart ska komma..... Quote
Csgt40 Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Snyggt jobbat Magnus 😃 Nu är det sissta spikarna som skall slås in i kistan 😉 Ser ricktigt fräckt ut med Airjacksen 😉 😉 😉 Kannon bra fart här på forumet av alla 😃 😃 😃 MVH Christer.S Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 13, 2011 Author Posted August 13, 2011 Nu är första uprightsen på plats. Quote
hoffman_gt40 Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Det ser rktigt,riktigt bra ut,lika fränt som framupprights nu tilltarbygglusten. Kan knappt hålla mig från att dra igång men jag får hålla mig ,har en semestervecka kvar men sen dj-lar är det järnet som gäller. Mvh Peter H 😃 Quote
Starhonk Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Riktigt fint - vilket fantastiskt jobb av alla inblandande i detta projekt! Mvh Henrik Quote
Grantinge_gt40 Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Det ser riktigt bra ut!! Man var lite nervös med måtten men det verkar ju som det stämde. Nu får vi bara hoppas att allt är lugnt med SFRO också. Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 22, 2011 Author Posted August 22, 2011 Då har man fått fästena till krängarna och dom fina sidoplåtarna. Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 24, 2011 Author Posted August 24, 2011 Skruvat dit styrväxeln med nya fästen. Nu är det inget mjukt gummi ivägen. Quote
hoffman_gt40 Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Allt ser fantastiskt fint ut,och inklädnaden fram blir skitsnyggt. Du är värd detta fina slutresultat,för jag vet hur många kapskivor du förbrukat och prototyper du haft under den här långa resan. Önskar att jag kunde cadda för att få så fina hitechdelar som du tillverkar. Du kanske skulle börja jobba på någon svensk gt40 fabrik? Mvh Peter H Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Tack Hoffman för den fina feedbacken Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Då insprutet tog i plasten runt bakhuven var jag tvungen att bredda lite. Ett tag funderade jag på att bredda bara så mycket som jag behövde men det blev lite till. Quote
Grantinge_gt40 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Snyggt Magnus, det der riktigt maffigt ut när man ser insprut och ventilkåpor på det sättet. Fästena till styr växel och krängare ser imponerande ut. Quote
Starhonk Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Skitsnyggt blev ju det - rent ut sagt! Mvh Henrik Quote
Hansol Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Maffigt och snyggt och rått.. Det är som ett Kinderägg , tre önskningar i ett . Quote
Csgt40 Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Snyggt jobbat Magnus. Många snygga och genom tänkta lösningar 😃 Blev klockrent när du öppnade upp för "Puffran" 😉 / Christer.S Quote
heralue Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Jaha, idag lördag jobbade inte Magnus i garaget !!! Jag har bildbevis ! Quote
csan_gt40 Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 gt40 wrote: Jaha, idag lördag jobbade inte Magnus i garaget !!! Jag har bildbevis ! Lägg upp bilderna! så också vi kan få se 🙂 Quote
Starhonk Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Misstänkt GT40 bygge ute på vift 😲 Mvh henrik Quote
ReidevallP_gt40 Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Är ny här, och detta var inte fel att se....helt underbart. Lycka till Magnus. Det har du gjort bra. 😃 Quote
Magnus. Viktorsson Posted September 2, 2011 Author Posted September 2, 2011 Det var en kul dag, många nyfikna som kom fram och pratade. Hoppas att jag kan visa upp den med rullande motor nästa gång.... Quote
Magnus. Viktorsson Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Då har man vågat ändra lite på plasten igen. Quote
Magnus. Viktorsson Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Front huven ska få sig en förändring. Fråga inte hur jag tänker för jag vet inte hur jag ska fortsätta ...🙂 Får växa fram under några veckor. Plastar lite då och då, så får man se om det blir ett fint skoop Quote
hoffman_gt40 Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Jag börja ochså få lite plast abstinen,måste hitta på att göra nått snart,har lite ideer. Mvh Peter H Quote
Csgt40 Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Snyggt jobbat Magnus. Ser riktigt bra ut. / Christer.s Quote
Magnus. Viktorsson Posted September 12, 2011 Author Posted September 12, 2011 Då har 2 dagars plastande givit resultat. Dock är det mycket av finliret kvar. Quote
heralue Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Bra Magnus, då kan du ta min nostril också 🙂 Quote
Starhonk Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Det där ser riktigt bra ut Magnus! Du behåller originalstuket ovanpå men förbättrar flödet säkerligen flerfalt! Ärligt talat så vore det ju intressant att gjuta av den om det är möjligt! Jag är gärna med och finansierar det! Mvh Henrik Quote
Magnus. Viktorsson Posted September 12, 2011 Author Posted September 12, 2011 På frågan om jag tar fler huvar så avstår jag gärna....Såga slipa mäta plasta slipa igen är inte det som faller mig i smaken. Konstigt ändå gör man det i flera dagar i sträck. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.