Jump to content

Recommended Posts

Posted

Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på.








Posted
mv1313 wrote:
Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på.









Vilar din hjärna något under dygnets timmar...?
Denna lösning ger ju full frihet att justera dörrarna.
Alldeles lysande med andra ord.
Posted

Magnus!
Du är en konstruktör av rang,det där va ännu en smart lösning,du skulle kunna söka anställning hos landets gt 40 tillverkare då du kan kläcka många lösningar som fungerar i praktiken.
Tjusigt!
Mvh Peter

Posted

Ja det där var ju rätt fiffigt utan att slippa göra om allt från grunden med någon helt annan lösning.

Mvh
Henrik

Posted

Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge.
Du visade boken med tekniska specifikationer

1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)"
Csaba Csere; Paperback; $69.99

ISBN nr 0-7680-1421-2.
Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar.

mvh
Örjan

Posted

Perfekt - beställde ett exemplar! Tack för att du påminde!

Mvh
Henrik


brajon wrote:
Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge.
Du visade boken med tekniska specifikationer

1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)"
Csaba Csere; Paperback; $69.99

ISBN nr 0-7680-1421-2.
Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar.

mvh
Örjan
  • 3 months later...
Posted

Hej Magnus!
Jag är lite nyfiken på vilken växellåda du använder. Jag själv kör med en ZF men funderar på att byta framöver om man skulle vilja öka effekten.

För övrigt är det lätt att bli imponerad av ditt bygge, verkligen snygga lösningar, kämpa på!


Mvh
Claes

KVA GT40 Replica besiktigad och nästan körklar

Posted

Det var inte illa! Ja, dessa lär tåla en hel del moment.
Går det att hitta begagnat eller är det bara att köpa från Ford som reservdel som gäller?

mvh
Claes

  • 4 weeks later...
Posted

Ja då var det länge sedan man uppdaterade. Det har inte hänt så mycket men jag har satt mig ner och ritat lite aluplåt som jag ska täcka in med fram. Visar med en bild från cad programmet hur den kommer att bli.
Nu väntar man bara på att alla ska börja jobba igen efter semestrarna så man kan få lite delar...



Posted

Snygga bilder 😲
Då börjar det ta fart i garagen igen 😃
Mycket snygga lösningar Magnus (Som vanligt)😉

MVH
Christer.S :cool:

  • 2 weeks later...
Posted

Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt...

Posted

Ser bra ut , men det skulle vara stiligt med hjulhusbalja .

Varför välja den enkla vägen nu , när du gått den långa
tidigare . 😉

Posted
mv1313 wrote:
Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt...


Självklart simulerad hjulhusbalja!!!! Dödsläckert!!

Mvh
Henrik
Posted

Snyggt jobbat Magnus 😃
Nu är det sissta spikarna som skall slås in i kistan 😉
Ser ricktigt fräckt ut med Airjacksen 😉 😉 😉

Kannon bra fart här på forumet av alla 😃 😃 😃

MVH
Christer.S :cool:

Posted

Det ser rktigt,riktigt bra ut,lika fränt som framupprights nu tilltarbygglusten.
Kan knappt hålla mig från att dra igång men jag får hålla mig ,har en semestervecka kvar men sen dj-lar är det järnet som gäller.
Mvh Peter H 😃

  • 2 weeks later...
Posted

Allt ser fantastiskt fint ut,och inklädnaden fram blir skitsnyggt.
Du är värd detta fina slutresultat,för jag vet hur många kapskivor du förbrukat och prototyper du haft under den här långa resan.
Önskar att jag kunde cadda för att få så fina hitechdelar som du tillverkar.
Du kanske skulle börja jobba på någon svensk gt40 fabrik?
Mvh Peter H

Posted

Snyggt jobbat Magnus.
Många snygga och genom tänkta lösningar 😃
Blev klockrent när du öppnade upp för "Puffran" 😉

/ Christer.S :cool:

Posted

Front huven ska få sig en förändring. Fråga inte hur jag tänker för jag vet inte hur jag ska fortsätta ...🙂 Får växa fram under några veckor. Plastar lite då och då, så får man se om det blir ett fint skoop

Posted

Det där ser riktigt bra ut Magnus! Du behåller originalstuket ovanpå men förbättrar flödet säkerligen flerfalt! Ärligt talat så vore det ju intressant att gjuta av den om det är möjligt! Jag är gärna med och finansierar det!

Mvh
Henrik

Posted

På frågan om jag tar fler huvar så avstår jag gärna....Såga slipa mäta plasta slipa igen är inte det som faller mig i smaken. Konstigt ändå gör man det i flera dagar i sträck.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...