Magnus. Viktorsson Posted September 19, 2010 Author Share Posted September 19, 2010 Nu har man fått i lagerbanor och skruvat ihop mina nya uprights. Sänkte ner bilen på golvet igen efter 1 år på lyften. Vilken känsla när man kan rulla bilen igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 19, 2010 Author Share Posted September 19, 2010 Många timmar men nu är första serien med uprights klara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Har ett par bitar som gärna får sig en omgång av en fräsmaskin [/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 11, 2010 Author Share Posted October 11, 2010 Snart är dom som mina... Nu kan jag inte vända tillbaka. Har helsvetsat hela fronten så nu blir det svårt att flytta något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Lite har man klurat. Ser inte så mycket ut för världen men har ritat och ändrat fästena flera gånger innan man har blivit nöjd. Nu går det lätt att ta av och på huven samtidigt som der går att behålla den på när man ska visa sin fina framvagn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Lite jobb blev gjort i helgen. Jag gjorde en mittunnel som man skruvar fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Snart är alla delar klara för att man ska kunna växla också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Jag satt faktiskt en bra stund och torr växlade lite när jag var klar:) Känns som jag kommer bli bra kompis med den spaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 3, 2011 Author Share Posted January 3, 2011 Här tror jag att torrsumps tanken ska sitta. Jobbar på att fästa upp den på lite gummikuddar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Det ser kannon bra ut Magnus! men nu vill vi se hur mycket du hunnit göra sedan sisst 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Snart händer det mycket i garaget. Jag ska svetsa tankarna och lite andra detaljer i aluminium. Bygga väggar bakom stolarna. Kan bara locka med en fin bild på mitt nysvarvade rattemblem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 JA då har man gjort det som har hängt över en länge. Sätta fast instrumentbrädan med gummi upphängning och nya fäst punkter vid sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 kul att se att du är på hugget Magnus! Nu är vi ju uppe i den mest hektiska byggperioden och det är ca 3 månader kvar innan våren är här, ja okej då 5 månader för Chrille Allting är längre där uppe. Kämpa på, kul med bilder. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Bra jobbat Magnus 😃 Det ser riktigt bra ut. Det är tur att allt är längre här uppe i norr 😉 Man har lite att ta igen på Peters tempo 😉 Det är ruggigt kul att det byggs på bred front nu i alla garagen. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Det är verkligen en himla fart i alla garage och det ger en själv en enorm inspiration. Man kämpar för att komma ifatt 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Då fick man lite fina plåtar att sätta fast på bilen. Min ide är att utnyttja utrymmet bakom stolarna så att man kan klassa det som motorutrymme. Kommer bli täckluckor i aluminium över hålen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Riktigt snyggt Magnus! Du har blivit en snidare att rita cad för laserskärning Till nästa bygge får man plugga det där ,det underlättar väsentligt,och är en förutsättning när man kommer till firman. Frågade en firma här i stan men dom ville ha färdiga filer,så det fick bli hålsåg och vinkelkap. Fortsätt kämpa så kommer du snart fram till målet. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Tack Dessa plåtar tog dock lite tid att klura ut. Tänkte att jag ritade med alla delar på plåten så att man slapp svetsa så mycket, nu behövdes det bara bockas. Detta gjorde att hjärnan fick jobba lite extra. Visst underlättar det när man kan rita själv det hade varit omöjligt att låta någon annan rita alla special plåtar till bilen. Snart är jag på banan:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Snyggt jobbat Magnus 😃 Du har blivit en klippa på att rita i cad 😉 Nu är det bra drag i garagen Kör hårt 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 "JA då har man gjort det som har hängt över en länge. Sätta fast instrumentbrädan med gummi upphängning och nya fäst punkter vid sidan" Hej Håller på med ett GOX-bygge och har provmonterat instrumentbrädan. Jag fick fick, liksom du verkar ha gjort, kapa bort de framåtgående bitarna längst ut på sidorna eftersom de inte rymdes vare sig på insidan eller utsidan av plåten. Ser på bild 2 ut som om den lodräta avslutningen på instrumentbrädan slutar jäms med bakkant på plåten. Verkar som jag får den ca 20 mm längre fram vilket jag tror behövs för att fästa dörrlisten på. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Hej igen Snyggt med gummiupphängningar. Det är en ny tanke för mig Är nog en lösning jag kommer att gå på mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Ja plast jobben på en GOX är inte roliga, det är i stort sett allt som man måste ändra på...Kämpa på Örjan. Skulle sätta fast torrsumpstanken i helgen men jag lyckades göra slut på svetsgasen. Här är lite bilder på fästet som komma att hålla tanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 Lite mer bilder på tank fästet Är det någon som har erfarenhet på hur man ska dra slangarna till hydralpumpen som matar olja till motorn. Nu är det så att tankens nedre utlopp är lite under pumpens och sedan behöver man dra slangen med lite omväg för att komma runt nedre bärarmsstaget. Kanske svårt att förstå min beskrivning men kanske någon kanske har erfarenheter om torrsump och sugsidan på pumpen. Hörs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Tror inte du behöver oroa dig över det. Det känsligaste för en hydraulpump är ju dimensionen på sugledningen, och längden. Kör du 1" slang funkar det. Sen är ju(antar jag) pumpen av kugghjulstyp och dem är väldigt okänsliga. Och tänk att en del bilar har ju torsumpstanken fram inkl orginal gt40. Kör hårt det ser jävligt bra ut! Snart smälter snön med!!!! 😃 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Det ser kannon bra ut Magnus 😉 Nu är det "Drag i garaget" /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Tack Andreas då behöver jag inte oroa mig. Nu har man blivit klar med ena tanken. Har dock inte testat om den läcker än så jag ska inte ta ut något i förskott... Efter ett tag så går det bra att svetsa i aluminium men det är tidskrävande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Denna kommer ligga i tanklocket. Fick göra egna då innerskärmen tar i annars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Hängde upp den lilla tanken för att se om den sitter tillräckligt. Rostfria band med avsedd gummilist gör att den sitter gott i tröskeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Har satt fast en oljekylare till växellådan. Det är ju inte lätt att få plats med alla delar, men som jag tror nu så kommer den få plats där... Det är sugande fläkt. Tror ni det kan bli bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Det är nog inga fel. Det enda jag kan tänka på är att fläkten ser ut att vara i plast och att den ligger när avgassystemet. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Ja allt är nära avgassystemet i mitt motorutrymme.. 😕 Hoppas det inte kommer att smälta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Hehe - ja allt är när i en GT40! Kan meddela att min startade fint trots -18 grader idag:-) Är på väg till dina trakter antingen den 23:e eller den 2:e . Jag hör av mig Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Eftersom min byggkompis Dan länge sökt efter bakre huv fästet så tänkte jag rita upp ett och fräsa fram ett i aluminium. Tänkte att när jag ändå gör jobbet så kanske det är fler som är intresserade. Här är en bild på delen. Hör av er så fort som möjligt om ni vill vara med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Detta blir ju kanon magnus..He He har du kvar garanti kvittot på dina.. 😃 Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Fästet klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 mv1313 wrote: Fästet klart. Det där vart ju stiligt värre , finns det något pris på det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Konstruerat lite koner som ska styra ner bakhuven till samma position varje gång man stänger den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Fy rackarns vad porriga saker du fixar fram. 😃 Kannon bra jobbat Magnus. /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Va snyggt det blev med konorna för bakhuvens position. Har man möjlighet att få köpa en omgång? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Kul att ni tycker det blir fint. Det är klart att det går göra fler. Vet dock inte vad styckpriset är då jag gjorde flera detaljer samtidigt. Kan titta på det och återkomma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 mv1313 wrote: Kul att ni tycker det blir fint. Det är klart att det går göra fler. Vet dock inte vad styckpriset är då jag gjorde flera detaljer samtidigt. Kan titta på det och återkomma. Skitsnyggt - jag är också intresserad! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Skönt att vara tillbaka med lite plast jobb. Ska finjustera skarven mellan b stolpar och bakhuv. Det värsta är ju att det finns mycket som ska plastas framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 kul att du är igång med plasten,man får plasta i flera steg då det blir lite tråkit att köra allt på en gång. Smart att du köpte ett helt 200 liters fat med plast, det lär gå åt. Det är mer plastning än man tror på dessa karosser,för mig finns det inte en plast del som passat aceptabelt på bilen utan att man fått göra om den. Kör hårt våren är snart här då vill vi höra brummningar från våra v åttor. Mvh peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 mv1313 wrote: Kul att ni tycker det blir fint. Det är klart att det går göra fler. Vet dock inte vad styckpriset är då jag gjorde flera detaljer samtidigt. Kan titta på det och återkomma. Mycket snyggt Magnus. Skriv upp mig också, jag är helt klart intresserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 Lite mer bilder på bakstyrningarna. Nu ska jag bara få dit fästet för spännet också. Känns som jag kommer ha kroken i chassiet och hela spännet i karossen. Hur tänker ni andra? Det visade sig att några var intresserade så jag har beställt fler koner nu, kommer snart hoppas jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Jag har satt krokarna i chassiet men dom är lite i vägen när man stänger huven men det finns inte någon direkt solklar lås som passar direkt. Kör hårt! Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Jag tror det beror alldelles på villket lås man använder på vad som blir snyggast. Jag har sett båda varianterna.¨ Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Ja nu har jag skruvat fast låsen. Fick bli bygeln i chassiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Vad är det för lås ? Dzus ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Nej det är inte Dzus utan protex lås. Köpte dessa från rallyimporten tror jag. Letade lite och hittade deras hemsida. http://www.protex.com/product/show/name/251-5000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts