Jump to content

Magnus väg till färdig GT40


Magnus. Viktorsson

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Lite har man klurat. Ser inte så mycket ut för världen men har ritat och ändrat fästena flera gånger innan man har blivit nöjd. Nu går det lätt att ta av och på huven samtidigt som der går att behålla den på när man ska visa sin fina framvagn





Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bra jobbat Magnus 😃
Det ser riktigt bra ut.
Det är tur att allt är längre här uppe i norr 😉
Man har lite att ta igen på Peters tempo 😉

Det är ruggigt kul att det byggs på bred front nu i alla garagen.


MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Riktigt snyggt Magnus!
Du har blivit en snidare att rita cad för laserskärning
Till nästa bygge får man plugga det där ,det underlättar väsentligt,och är en förutsättning när man kommer till firman.
Frågade en firma här i stan men dom ville ha färdiga filer,så det fick bli hålsåg och vinkelkap.
Fortsätt kämpa så kommer du snart fram till målet.
Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Tack
Dessa plåtar tog dock lite tid att klura ut. Tänkte att jag ritade med alla delar på plåten så att man slapp svetsa så mycket, nu behövdes det bara bockas. Detta gjorde att hjärnan fick jobba lite extra.
Visst underlättar det när man kan rita själv det hade varit omöjligt att låta någon annan rita alla special plåtar till bilen. Snart är jag på banan:)

Link to comment
Share on other sites

"JA då har man gjort det som har hängt över en länge. Sätta fast instrumentbrädan med gummi upphängning och nya fäst punkter vid sidan"

Hej

Håller på med ett GOX-bygge och har provmonterat instrumentbrädan.
Jag fick fick, liksom du verkar ha gjort, kapa bort de framåtgående bitarna längst ut på sidorna eftersom de inte rymdes vare sig på insidan eller utsidan av plåten.
Ser på bild 2 ut som om den lodräta avslutningen på instrumentbrädan slutar jäms med bakkant på plåten.
Verkar som jag får den ca 20 mm längre fram vilket jag tror behövs för att fästa dörrlisten på.

mvh
Örjan

Link to comment
Share on other sites

Ja plast jobben på en GOX är inte roliga, det är i stort sett allt som man måste ändra på...Kämpa på Örjan.

Skulle sätta fast torrsumpstanken i helgen men jag lyckades göra slut på svetsgasen. Här är lite bilder på fästet som komma att hålla tanken.





Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lite mer bilder på tank fästet




Är det någon som har erfarenhet på hur man ska dra slangarna till hydralpumpen som matar olja till motorn.
Nu är det så att tankens nedre utlopp är lite under pumpens och sedan behöver man dra slangen med lite omväg för att komma runt nedre bärarmsstaget. Kanske svårt att förstå min beskrivning men kanske någon kanske har erfarenheter om torrsump och sugsidan på pumpen.
Hörs

Link to comment
Share on other sites

Tror inte du behöver oroa dig över det. Det känsligaste för en hydraulpump är ju dimensionen på sugledningen, och längden. Kör du 1" slang funkar det. Sen är ju(antar jag) pumpen av kugghjulstyp och dem är väldigt okänsliga. Och tänk att en del bilar har ju torsumpstanken fram inkl orginal gt40. Kör hårt det ser jävligt bra ut! Snart smälter snön med!!!! 😃 😃 😃

Link to comment
Share on other sites

Eftersom min byggkompis Dan länge sökt efter bakre huv fästet så tänkte jag rita upp ett och fräsa fram ett i aluminium.
Tänkte att när jag ändå gör jobbet så kanske det är fler som är intresserade.
Här är en bild på delen.
Hör av er så fort som möjligt om ni vill vara med.


Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
mv1313 wrote:
Kul att ni tycker det blir fint. Det är klart att det går göra fler. Vet dock inte vad styckpriset är då jag gjorde flera detaljer samtidigt. Kan titta på det och återkomma.


Skitsnyggt - jag är också intresserad!

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

kul att du är igång med plasten,man får plasta i flera steg då det blir lite tråkit att köra allt på en gång.

Smart att du köpte ett helt 200 liters fat med plast, det lär gå åt.
Det är mer plastning än man tror på dessa karosser,för mig finns det inte en plast del som passat aceptabelt på bilen utan att man fått göra om den.
Kör hårt våren är snart här då vill vi höra brummningar från våra v åttor.
Mvh peter

Link to comment
Share on other sites

Lite mer bilder på bakstyrningarna. Nu ska jag bara få dit fästet för spännet också. Känns som jag kommer ha kroken i chassiet och hela spännet i karossen. Hur tänker ni andra?
Det visade sig att några var intresserade så jag har beställt fler koner nu, kommer snart hoppas jag.








Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...