heralue Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Klart inspirerande bilder !!! Kör du AN8 eller A10 till oljan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Fina jobb och fina bilder. Man blir ännu mer motiverad att köra på. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 hoffman wrote: I kväll kom jag till en milstolpe i bygget ,instrumentbrädan monterades i bilen förhoppningsvis för gott . Den går att plocka ut men det är lite meckigt. All el fungerar som det ska. Måste även berömma värmepaketet från folka caravell, riktigt bra defroster (tre lägen) flåsar på riktigt bra. Hej Peter Några fina bilder på montaget av värmepaketet? mvh ÖRjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 hoffman wrote: En bild på brädan i bilen med tändning påslagen. Fan vad härligt att se när lamporna lyser - nu lever den 🙂 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Jag tycker att motolita orginalratt ser frän ut men 15 tum blir lite för stort. Så min gamla 14 tumsratt får duga tills jag hittar en motolita 14 tums ratt. Man vill nog ha den platsen mellan låren/ spaken /ratten som 14" ger. Kan var nått att tänka på som ej valt ratt ännu. Tach för possitiv feedback ,det värmer och ger inspiration. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 gt40 wrote: Klart inspirerande bilder !!! Kör du AN8 eller A10 till oljan ? Jag kör an 12 biffigt ska det va! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Är det en arbetsskada kanske Hoffman ..... :0) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Arbetsskada eller inte,någon skada har man och även alla andra här på forumet för någon kombination måste man ha för att gå i land med dessa projekt. Normala människor kroknar på vägen då dessa bilar är handbyggna in i minsta detalj. Men det är trevligt att vi skadade har funnit varandra på ett väl fungerande forum och hjälpa varandra med respect och ödmjukhet till de bästa lösningarna. Just nu finns det bara ett gt 40 forum i sverige. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 hoffman wrote: Arbetsskada eller inte,någon skada har man och även alla andra här på forumet för någon kombination måste man ha för att gå i land med dessa projekt. Normala människor kroknar på vägen då dessa bilar är handbyggna in i minsta detalj. Men det är trevligt att vi skadade har funnit varandra på ett väl fungerande forum och hjälpa varandra med respect och ödmjukhet till de bästa lösningarna. Just nu finns det bara ett gt 40 forum i sverige. Mvh Peter H Jag har en uttalad bokstavskombination då jag lider av GT 🙂 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Jag har en hyllning till en av mina stora hjältar ,Magnus! Tack för locken till främre hjulager,en riktig guda gåva perfekt passform smart konstruktion. Vill även passa på att varna för GOX orginal lock dvs 1 mm aluplåt med lös oring utan spår som håller oringen på plats. Kör man denna lösning som känns ok när man monterar den,riskerar man att vid tvättning eller renblåsning med tryckluft blåsa in oringen och då ligger alu-locket och skramlar fettet åker ut,dam och fukt tränger in sen är hjulagerna körda. Har även tillverkat ett verktyg med 4 klackar så man kan ljustera KM muttrarna till perfekt spel med ett 3/8 spärrskaft. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Tack Hoffman du är en stor hjälte du med utan alla diskussioner och samarbete så hade vi inte fått fram alla delar. (Kallas lyhördhet, saknas hos vissa leverantörer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Just nu flyter det på lite,har nu gjort klart och tätat alla plåtar in mot coupen från utrymmet under främre huven. Mycket plock blir det om man ska försöka andvända lite av GOX delarna/lösningarna. Med facit i handen så skulle typ Magnus lösning med en större täckande plåt vara smidigare. Men nu blir det som det blir lite plottrigt men å andra sidan lite tidsenligt och handbyggt som det var när det begav sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 En liten bild på hur jag löst frikluftsintaget mot huven,den tätar precis mot intaget och tar in duktigt med luft trots sin lilla area. I botten finns det en dränering med slang så att regnvatten inte ska komma in i värmepaketet med imm bildning som följd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Nu kommer det inte att hända så mycket på en vecka för att jag ska åka bort. Men om en vecka tänkte jag ta ner bilen till stora verkstan,kasta i motorn och börja på avgasystemet. Sen är det bara lite goidis från Linköping som ska komma för de sista uppgraderingarna,det börjar bli nära nu. Lägger in bild till på frontdelen. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Ahhh! En liten frestare innifrån ochså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Jag har föresten varit på gravyr firman i stan som gjorde värmereglaget han ska göra en matt svart aluremsa med funktionerna på reglagen och växelspaksramen, 0,7 mm tjock plåt med minimal häfttape tror det blir fin fint. Ska bli klart om ett par veckor,jag återkommer om det när det blir klart. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Riktigt fint Peter - grattis! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Härlig och imponerande finish på det du gör. Lösningen med tilluften ska jag ta tillvara. Har du en skiss eller ritning på stommen till stolarna? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Blir såååååå himla fint Peter ! De 2 rören ovan värme paket är det också intag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Bara att lyfta på hatten ännu en gång. Ser riktigt riktigt riktigt bra ut. mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 gt40 wrote: Blir såååååå himla fint Peter ! De 2 rören ovan värme paket är det också intag ? Tackar! för berömmet. Dom 2 rören går med 2" slang till de 2 små intagen på huven,på innsidan går det slangar till ventbollarna i brädan. Då de två motorums fläktarna suger ur coupen på luft blir de två slangarna tilluft till coupen. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Många bra lösningar Peter! Det börjar närma sig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Snyggt jobbat Peter 😃 Det ser helt sanslöst bra ut 😲 Det är tur att man har träffat likasinade under bygg tiden med en släng av " GTHD" annars skulle man fattat att dessa kit inte är rimmliga att bygga med en normalt uppfattning om verkligheten tid och pengar 😆 Klock rent Peter 😉 Mvh Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Det är tur att man har träffat likasinade under bygg tiden med en släng av " GTHD" annars skulle man fattat att dessa kit inte är rimmliga att bygga med en normalt uppfattning om verkligheten tid och pengar 😆 Så sant - min fru kan intyga också! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus gt40 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Tjena Peter! Ville bara tacka för att jag fick komma förbi i helgen, var mycket trevligt och ack så inspirerande! Mvh Pontus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Du är alltid välkommen! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Tjena Peter, Hur går det med dina bakre uprights? Snön börjar ju smälta nu och här var det GT40 väder idag. Hade jag haft bilen ihop hade det blivit åka av. Du måste ju få ihop bitarna nu!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Jag hopps på dom inom en nära framtid! Sen blir det högsta fart,här börjar det ochså smälta och kalendern tickar på oroväckande fort. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Lovade tidigare att visa graverade aluplåtar med info ang strömbrytar funktion ,här kommer någras bilder. Mvh peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 En på växelgaten ochså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Det där var inte dumt! Den tar jag rakt av:D Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Ett ord som jag tycker passar är prydligt mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 I dag gled motor och låda ner i motorrummet, det är lite trångt men det ska nog få plats med det mesta. I morgon ska jag börja med avgassystemet,hoppas att snart få komma med lite fina bilder på det. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Hej Peter, Det ser riktigt snyggt ut!! Tänk sedan med en förstärknings balk i aluminium mellan stötdämparna!! 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Skärmen blev alldeles immig !!! 😲 Härligt Peter ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ja man lyfter bara på hatten 😉 Att lyfta i puffran i ett lackat chassie är nog det man drömmer om ännu 😃 Grattis Peter 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Grantinge wrote: Hej Peter, Det ser riktigt snyggt ut!! Tänk sedan med en förstärknings balk i aluminium mellan stötdämparna!! 😆 Mmmmm! Kronan på verket,jag längtar. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Har börjat med avgasystemet,de corvette c5 ljudämpare jag tänkte andvända va för stora. Nu får jag tänka om lite,det blir betydligt mycket mer jobb men det är bara att spotta i nävarna och köra på. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Provmonterade ruta ochså, en GOX del som verkar funka den ligger bra. P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Vad bra du får till det peter. Snyggt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 I dag har jag fått dit plenumen och slutrör,diameter , vinkel,längd hur slutrören skulle bli har man funderat på ett tag men så här blev det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Så här blev det innanför. Ljudämparna kommer att platsbyggas på varje sida Även en bild på hur förgasare och insug hamnar i förhållande till huven. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Ja då var ytterligare en snygg, klurig, lösning presenterad av "Byggherren Hoffman" Snyggt jobbat 😃 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 hoffman wrote: I dag har jag fått dit plenumen och slutrör,diameter , vinkel,längd hur slutrören skulle bli har man funderat på ett tag men så här blev det. Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen! Fett nice jobbat! 😲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojan_gt40 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Anonymous wrote: hoffman wrote: I dag har jag fått dit plenumen och slutrör,diameter , vinkel,längd hur slutrören skulle bli har man funderat på ett tag men så här blev det. Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen! Fett nice jobbat! 😲 Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen! Fett nice jobbat! Shocked Inte inloggad ju! 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 hoffman wrote: Så här blev det innanför. Ljudämparna kommer att platsbyggas på varje sida Även en bild på hur förgasare och insug hamnar i förhållande till huven. Mvh Peter H Ska bli spännande att se hur det blir med dämparna mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Ena sidan är snart klar,bilder kommer strax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Så här blir dom invändigt,som dom på jobbet gissar när dom inte vet vad det ska bli(hamsterlaburint) gissar dom på. Mellan delen fylls med dämpmaterial och stenullsmatta,sen får vi se hur långt det räcker i decibell. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Inte många byggare som bygger sina egna dämpare. Hatten av. Blir spännade att ta del av mätning. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Gjorde egen besiktnings dämpare till seven bilen som sedan ytterligare godkänt fyra andra seven då låg decibellen runt 77-76 db,men det här är lite mer motor,vi får väl se. 😃 Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.