Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 401
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
hoffman wrote:
I kväll kom jag till en milstolpe i bygget ,instrumentbrädan monterades i bilen förhoppningsvis för gott .
Den går att plocka ut men det är lite meckigt.
All el fungerar som det ska.
Måste även berömma värmepaketet från folka caravell, riktigt bra defroster (tre lägen) flåsar på riktigt bra.


Hej Peter
Några fina bilder på montaget av värmepaketet?
mvh
ÖRjan
Posted
hoffman wrote:
En bild på brädan i bilen med tändning påslagen.



Fan vad härligt att se när lamporna lyser - nu lever den 🙂

Mvh
Henrik
Posted

Jag tycker att motolita orginalratt ser frän ut men 15 tum blir lite för stort.
Så min gamla 14 tumsratt får duga tills jag hittar en motolita 14 tums ratt.
Man vill nog ha den platsen mellan låren/ spaken /ratten som 14" ger.
Kan var nått att tänka på som ej valt ratt ännu.

Tach för possitiv feedback ,det värmer och ger inspiration.
Mvh Peter H

Posted

Arbetsskada eller inte,någon skada har man och även alla andra här på forumet för någon kombination måste man ha för att gå i land med dessa projekt.
Normala människor kroknar på vägen då dessa bilar är handbyggna in i minsta detalj.

Men det är trevligt att vi skadade har funnit varandra på ett väl fungerande forum och hjälpa varandra med respect och ödmjukhet till de bästa lösningarna.
Just nu finns det bara ett gt 40 forum i sverige.
Mvh Peter H

Posted
hoffman wrote:
Arbetsskada eller inte,någon skada har man och även alla andra här på forumet för någon kombination måste man ha för att gå i land med dessa projekt.
Normala människor kroknar på vägen då dessa bilar är handbyggna in i minsta detalj.

Men det är trevligt att vi skadade har funnit varandra på ett väl fungerande forum och hjälpa varandra med respect och ödmjukhet till de bästa lösningarna.
Just nu finns det bara ett gt 40 forum i sverige.
Mvh Peter H


Jag har en uttalad bokstavskombination då jag lider av GT 🙂
Mvh
Henrik
Posted

Jag har en hyllning till en av mina stora hjältar ,Magnus!
Tack för locken till främre hjulager,en riktig guda gåva perfekt passform smart konstruktion.

Vill även passa på att varna för GOX orginal lock dvs 1 mm aluplåt med lös oring utan spår som håller oringen på plats.
Kör man denna lösning som känns ok när man monterar den,riskerar man att vid tvättning eller renblåsning med tryckluft blåsa in oringen och då ligger alu-locket och skramlar fettet åker ut,dam och fukt tränger in sen är hjulagerna körda.
Har även tillverkat ett verktyg med 4 klackar så man kan ljustera KM muttrarna till perfekt spel med ett 3/8 spärrskaft.
Mvh Peter H

Posted

Just nu flyter det på lite,har nu gjort klart och tätat alla plåtar in mot coupen från utrymmet under främre huven.
Mycket plock blir det om man ska försöka andvända lite av GOX delarna/lösningarna.
Med facit i handen så skulle typ Magnus lösning med en större täckande plåt vara smidigare.
Men nu blir det som det blir lite plottrigt men å andra sidan lite tidsenligt och handbyggt som det var när det begav sig.

Posted

En liten bild på hur jag löst frikluftsintaget mot huven,den tätar precis mot intaget och tar in duktigt med luft trots sin lilla area.
I botten finns det en dränering med slang så att regnvatten inte ska komma in i värmepaketet med imm bildning som följd.

Posted

Nu kommer det inte att hända så mycket på en vecka för att jag ska åka bort.
Men om en vecka tänkte jag ta ner bilen till stora verkstan,kasta i motorn och börja på avgasystemet.
Sen är det bara lite goidis från Linköping som ska komma för de sista uppgraderingarna,det börjar bli nära nu.
Lägger in bild till på frontdelen.
Mvh Peter H

Posted

Jag har föresten varit på gravyr firman i stan som gjorde värmereglaget han ska göra en matt svart aluremsa med funktionerna på reglagen och växelspaksramen, 0,7 mm tjock plåt med minimal häfttape tror det blir fin fint.
Ska bli klart om ett par veckor,jag återkommer om det när det blir klart.
Mvh Peter H

Posted
gt40 wrote:
Blir såååååå himla fint Peter !
De 2 rören ovan värme paket är det också intag ?


Tackar! för berömmet.
Dom 2 rören går med 2" slang till de 2 små intagen på huven,på innsidan går det slangar till ventbollarna i brädan.
Då de två motorums fläktarna suger ur coupen på luft blir de två slangarna tilluft till coupen.
Mvh Peter H
Posted

Snyggt jobbat Peter 😃
Det ser helt sanslöst bra ut 😲

Det är tur att man har träffat likasinade under bygg tiden med en släng av
" GTHD" annars skulle man fattat att dessa kit inte är rimmliga att bygga med en normalt uppfattning om verkligheten tid och pengar 😆

Klock rent Peter 😉

Mvh
Christer.S :cool:

Posted
Det är tur att man har träffat likasinade under bygg tiden med en släng av
" GTHD" annars skulle man fattat att dessa kit inte är rimmliga att bygga med en normalt uppfattning om verkligheten tid och pengar 😆






Så sant - min fru kan intyga också!

Mvh
Henrik
  • 4 weeks later...
Posted

Tjena Peter,

Hur går det med dina bakre uprights? Snön börjar ju smälta nu och här var det GT40 väder idag. Hade jag haft bilen ihop hade det blivit åka av.

Du måste ju få ihop bitarna nu!!

Mvh
Henrik

  • 1 month later...
Posted

I dag gled motor och låda ner i motorrummet, det är lite trångt men det ska nog få plats med det mesta.
I morgon ska jag börja med avgassystemet,hoppas att snart få komma med lite fina bilder på det.
Mvh Peter H

Posted

Ja man lyfter bara på hatten 😉
Att lyfta i puffran i ett lackat chassie är nog det man drömmer om ännu 😃

Grattis Peter 😉

/Christer.S :cool:

Posted
Grantinge wrote:
Hej Peter,

Det ser riktigt snyggt ut!! Tänk sedan med en förstärknings balk i aluminium mellan stötdämparna!! 😆



Mmmmm!
Kronan på verket,jag längtar.
Mvh Peter H
Posted

Har börjat med avgasystemet,de corvette c5 ljudämpare jag tänkte andvända va för stora.
Nu får jag tänka om lite,det blir betydligt mycket mer jobb men det är bara att spotta i nävarna och köra på.
Mvh Peter H

Posted

Ja då var ytterligare en snygg, klurig, lösning presenterad av
"Byggherren Hoffman"

Snyggt jobbat 😃 😃

MVH
Christer.S :cool:

Posted
hoffman wrote:
I dag har jag fått dit plenumen och slutrör,diameter , vinkel,längd hur slutrören skulle bli har man funderat på ett tag men så här blev det.




Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen!
Fett nice jobbat! 😲
Posted
Anonymous wrote:
hoffman wrote:
I dag har jag fått dit plenumen och slutrör,diameter , vinkel,längd hur slutrören skulle bli har man funderat på ett tag men så här blev det.




Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen!
Fett nice jobbat! 😲


Fan nä ja skaaa ha en GT40 igen!
Fett nice jobbat! Shocked

Inte inloggad ju! 😆
Posted
hoffman wrote:
Så här blev det innanför.
Ljudämparna kommer att platsbyggas på varje sida

Även en bild på hur förgasare och insug hamnar i förhållande till huven.
Mvh Peter H


Ska bli spännande att se hur det blir med dämparna
mvh
Örjan
Posted

Så här blir dom invändigt,som dom på jobbet gissar när dom inte vet vad det ska bli(hamsterlaburint) gissar dom på.
Mellan delen fylls med dämpmaterial och stenullsmatta,sen får vi se hur långt det räcker i decibell.
Mvh Peter




Posted

Gjorde egen besiktnings dämpare till seven bilen som sedan ytterligare godkänt fyra andra seven då låg decibellen runt 77-76 db,men det här är lite mer motor,vi får väl se. 😃
Mvh Peter H

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...