Jump to content

Hoffmans Äventyr


hoffman_gt40

Recommended Posts

  • Replies 401
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
hoffman wrote:
Jag satt och letade efter lite bilder på vad man skall börja med att visa,
Man får väl börja lite från början och smyga framåt.
I dag håller jag på att slipa in kaross springor och spacklar.
När jag köpte kittet så lät det som att det skulle vara rätt förberett med hängda dörrar och grovinpassad kaross,så var det inte riktigt.


Hösten 2006 fick jag hem GOX kittet då denna bild är tagen.
Sex år senare och ett otaliga garage timmar senare kan jag gå ut i garaget om och om igen och det känns lika overkligt varje gång jag kommer ut dit.
Till er alla som har en bit kvar kan jag bara säga, Kämpa på
,det är värt det!
I morgon blir det utomhus bilder som kommer på forumet i morgon.
Mvh Peter H 😃

Link to comment
Share on other sites

Ja man blir smått tårögd 😉
Vilket jobb du har lagt ner på bilen och alla detaljer och lösningar, av världs klass, men då blev resultatet en klockrent väl byggd GT40.
Stort GRATTIS Peter.

Man har ju en bit kvar men man är ju en bra bit på vägen 😉

MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

gt40 wrote:
Vackert !
Jag tror frågan varit uppe tidigare, hur gjorde du den fina svarta randen på insidan av rutor, lyktplast mm?


Först maskerar man allt på insidan av glaset utom det som ska målas svart,rugga ytan med fint typ 800 pappar sen är det bara att spraya svart matt eller blankt det blir blankt utåt hur som helst..
Mvh Peter H
Link to comment
Share on other sites

Jag fick hem blinkers i dag,ja jag vet att det är hojblinkers men vitsen är att det sitter en 23w halogen lampa i den och den lyser riktigt starkt men fortfarande orange annars är det lätt att få ett gult ljus med för stark lampa/led i.
Höjd- vinkelkravet klarar placeringen nästan någon cm för lågt men vinklarna blir bra.
Får förmodligen andvända andra vid besiktningen med rätt e märkning.



Link to comment
Share on other sites

Riktigt snyggt med tidsenliga dekaler till en tidsenlig bil i topp skick 😉

Man försöker vara "rapp" i leveranserna då alla GOX byggare har förbrukat all tid när det gäller att vänta på delar 😆 😆 😆

/Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

För närvarande står gt.n på gran turismos mässa i Nacka strand utlånad till G partners som säljer racing tillbehör.
Det roliga är att få den enormt positiva responsen på bygget,även en superperfomance GT40 byggd av Holman&Moody USA finns på plats,fin bil men den ska endast köras på bana.
Bilen och jag kommer att finnas på plats under helgen om någon har vägarna förbi.



Link to comment
Share on other sites

Det är bara att suga i dig allt positiv respons du får Peter 😃
Det är du värd med råge, tror även de mest kunniga bilbyggarna här i världen har svårt att förstå vilket jobb som krävs på dessa bilar 😉

Hade du haft samma intresse för Fjollboll så hade du gjort minst 10 mål mot England i Onsdags Peter 😉

Kör hårt! En cykelspark hjälper inte mycket på dessa grund kit 😉

MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tack för all positiv respons,men nu får ni lugna ner er lite ,efter alla positiva omdömen av er och alla på mässan kan jag börja bli lite kaxig.

Det var en trevlig mässa med fantastisk trevliga bilmänniskor och massor av nya kontakter har knutits.

Det som har vari skitkul är när folk man känner kommer fram och morsar på mig och frågar hur det går med mitt bilbygge och men svarar
Vänd dig om och avgör själv!
Det ansiktsutrycket man möts av är skitroligt att se.

Men jag måste ge ett jätte kredit till Magnus som har gjort ett förstaklassigt lack jobb enorm beröm för lacken har jag fått.

Sen har jag fått uppgifter på grundsettupp av chassit i 69 års bilar som holman moody lämnat till GT40 teamet som var på plats.
Fram 1 grad camber 1,5 grad toe in
Bak 0,5 grad camber 1,5 grad toe in

Men absolut ej toe out under infjädring då sticker bilen.

Tack för all possitive respons igen!
Mvh Peter H

Link to comment
Share on other sites

Du skall vara kaxig peter 😃 riktigt kaxig
😆 😆 😆
Att få en GOX att bli så bra det ger respekt... "RESPEKT"
om man vet hur mycket som vart fel och har fått göras om på dessa GOX kit.

Nu är det bara att njuta och små lira på detaljerna för dig 😃
Och peppa oss eftersläntrare 😉


MVH
Christer.S
:cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...