janne85 Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Vilket försäkringsbolag ska man välja för att få så bra försäkring som möjligt. Vad jag förstått om man väljer bilsport/mc så får man inte använda bilen som bruksbil till jobbet och affären tex. Pratade med LF då jag har andra försäkringar där men dom kunde bara fixa en trafikförsäkring på min bil. Kom med input tack. //Janne Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Denna fråga har väl stött och blötts några gånger och min egen tolkning ( rätt eller fel ) är att om jag åker i en sjua UTAN tak en sommar dag till jobbet eller ICA är det helt klart att bedöma som EJ pendlings bil eller ren bruks bil ( kanske förutsattt att du har en riktig bil till påställd) . Vägen hem brukar ju väldigt ofta gå förbi en krokig väg eller glass kiosk . Är man inte entusiast som gör så då är man ju fel vaccinerad ändå :-) Sedan kanske det finstilta säger något annat. men jag kör Bilsport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Bilsport för mig med och samma resonemang som LUPUS. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Jag ringde och frågade och dom sade att så som lupus skrev är det ok att göra men ha den som pendlingsbil gillar dom inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Jag har helförsäkring hos Länsförsäkringar 😉 Hade nog tur som fick igenom det. Har funderat på vad som händer om man måste utnyttja den dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janne85 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 Det blev försäkring hos Bilsport. Fick bra bemötande och helt okej pris så kändes rätt :D Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 (edited) Du vet att det finns locost rabatt ? Medlem har jag för mig gör någon krona var så när jag teckna för länge sedan Edited September 19, 2018 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts