kolly3 Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Hej, Jag är mycket intresserad av plåtformning och har hittat en gammal maskin som jag tror är nån sorts plåtformare, bifogar bild och hoppas nån vet vad det kan vara och om det är värt att köpa, kan kanske byggas om till ett litet engelskt hjul?? Quote
swe7 Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Hej, Vet inte vad det har varit men verkar ju vara en väldigt stabil stomme att bygga på. Engelskt hjul eller någon typ av powerhammer. Peter Quote
kolly3 Posted January 23, 2017 Author Posted January 23, 2017 Ja de verkar stabilt, verkar va mycke justeringar i toppen så har man tur kanske det är nån slags powerhammer. Hoppas nån kan avslöja vad det är :-) Quote
swe7 Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Kolla på Metal Meet Forum där finns mycket prylar att fundera på. Quote
Jens Tornblad Posted January 24, 2017 Posted January 24, 2017 Det ser ut som en power hammer där själva hammardelen saknas. Finns det nån tillverkarskylt på den? Quote
kolly3 Posted January 24, 2017 Author Posted January 24, 2017 Finns skylt men ser inte vad det står och får inget svar från ägare ? Quote
kolly3 Posted January 24, 2017 Author Posted January 24, 2017 ID löst det har varit en sorts träfräs med fabrikat KNOHOMA ska nog funka fint som grund för ett engelskt hjul i lite mindre skala Quote
Christer J Posted January 24, 2017 Posted January 24, 2017 Beroende på priset så är den ett ämne att bygga hammare på. Eller en krymp/sträck . Ingen vits att bygga ett litet engelskt hjul. Jag har ett som är 500 djupt och fick köra huven från olika håll . Det är inte så bra. Du blir begränsad om det är mindre än så. Jag bygger nytt som blir 800 ☺ och det gamla blir krymp/sträck Quote
Recommended Posts