AlfaRonny Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Kostar ju en bråkdel av proffsvarianterna och säkerligen sämre men den kanske duger eller? Någon som provat? https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/tryckluftsverktyg/slipmaskiner/excenterslip-071036/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Har en lika dan fast biltema. Funkar ok, men använder mera luft änn min kompressor ger. Kompressorn skall klara luftmängden men kan ju vara vilket som. Jag fick ingen dampåse då jag köpte för ett par årsedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 450 l/min är mycket. Biltemas ska dra hälften men är dubbelt så dyr. Bästa resultatet får man ändå för hand med rätt klots. Jag använder nästan bara maskin för att matta ner redan raka ytor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted June 22, 2016 Author Share Posted June 22, 2016 Ok bra, tror jag köper en Biltema då. Slipar det mesta med klots men jag har en del ytor som är konkava åt alla håll + att man inte kan trycka så hårt på den tunna glasfibern i dörrarna. Med maskin kan man ju avverka ganska bra utan tryck så jag tror maskin blir bra på vissa ställen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Har en sådan slip fast utan utsug sedan 25 år tillbaka (oj vad tiden går..). Jag håller med Christer, funkar bäst att matta ner lack med. Ska man slipa spackel med den måste man vara försiktig för att det inte ska bli ojämnt. Sen tar de i princip alltid mer luft än vad tillverkaren specar och kompressorerna lämnar mindre än spec.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted June 22, 2016 Author Share Posted June 22, 2016 Det blev Julas slip ändå. Tycker den funkar riktigt bra (men jag har ju aldrig använt någon proffsvariant så jag har inget att jämföra med). Har skippat påsen och kopplat på industri dammsugaren. Dammar nästan inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts