david solander Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 har en superseven med bmw motor har nu monterat full skyddsbur på bilen är det någon som har monterat vinge för mer downforce på buren eller är det onödigt? tacksam för tips hälsningar David Quote
stuff Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 En super 7 har riktigt dålig aerodynamik i grunden. Ska man ha en fungerande vinge så tror jag också att den måste upp på/över buren för att närma sig något så när ostörd luftström. Om vingen kommer att hjälpa eller stjälpa är svårt att bedöma innan man provat och jag känner inte till någon som gjort några mätningar på resultatet. Hur är balansen i bilen för övrigt? Att bara lägga på downforce bak på en i grunden välbalanserad bil kan ju påverka balansen negativt. Hahlin-bröderna har ju byggt med vinge på buren samt en liten vinge alá F1 där fram. Vet ej och det bara är för show men de brukar ägna sig åt genomtänkta konstruktioner. Dra iväg ett meddelande till dem vettja http://www.garaget.org/?car=87148 1 Quote
fege Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 Även kimmen här på forumet har vinge monterad både fram och bak på sin Westfield som med framgång har rattats i Modsport 1 tidigare säsonger. Kolla med honom. 1 Quote
Jari Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 Jag körde också med vinge på en av våra Kinnekullekörningar, men svårt att säga om det hjälpte 1 Quote
david solander Posted February 16, 2016 Author Posted February 16, 2016 tack för tipsen, var inne på att ha en vinge ovanpå buren centralt placerad på bilen få för att få tryck på både fram och bakaxel men det lutar väl åt att testa lite med bilen utan vinge första säsongen. utseendemässigt blir det kanske en katastrof med en central vinge . hälsningar David Quote
RCM Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Så här monterade jag bågen på den Modsport Seven jag byggde. Quote
kengren Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Vinge eller ej det är i vilket fall som helst mycket "MASKULINT" och det retar nog upp en del folk. Just nu är jag i Thailand, men jag har någon KitCar- tidning hemma där det är ett reportage från en Seven i en vindtunnel, skall kolla upp och återkomma 1 Quote
RCM Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Det är som vanligt ving kraften tar på toppfarten men ger högre kurvhastighet, bra fäste i kurvorna så vinkar man ner vingen. Quote
david solander Posted February 17, 2016 Author Posted February 17, 2016 Du tänker så här? :-) TSR_KNOX09NATLS_DS_06_lg.jpg ser ju inte klokt ut? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.