fredrikmoberg Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 (edited) Hej alla Locostare, jag är nybliven medlem och halkade in på Locosts eftersom min brorsa håller på med ett bygge. Eftersom jag har en svarv modell större (TOS R5) så fick jag nöjet att modifiera några spindlar samt att göra lite andra små svarvjobb. Så om någon behöver få utfört svarvjobb (spindelkoning, bussningar, styrstagsförlängare mm.) får ni gärna höra av er. När det gäller spindelkoning som jag får mest frågor på har jag satt ett fast pris på 600kr/par, hoppas ni tycker det är ett ok pris. Vid andra jobb har jag än så länge inte fasta priser utan pris fås efter förfrågan. Här nedan kan ni se ett klipp över hur jag går tillväga när jag t.ex. brotschar Sierra-spindlar för att kunna använda Transit-leden. Jag håller till utanför Malmö och i nuläget är det PM som gäller om ni vill kontakta mig. Edited August 31, 2015 by fredrikmoberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Bra och pedagogisk film och antar att du håller på med den andra delen ;) (medlemskapet; kan ta lite extra tid i semestertider :prop: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 Bra och pedagogisk film och antar att du håller på med den andra delen ;) (medlemskapet; kan ta lite extra tid i semestertider :prop: ) Klart det ska vara lite väntetid...så är det ju i de lite finare klubbarna :D Dessutom är jag ett stort fan av semester! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Fredrik, berätta istället vad din bror bygger ihop. Nu blev jag nyfiken med tanke på er bakgrund inom racing med Radical. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted July 11, 2015 Author Share Posted July 11, 2015 Fredrik, berätta istället vad din bror bygger ihop. Nu blev jag nyfiken med tanke på er bakgrund inom racing med Radical. Jo, det är ju lätt att tro att det är något väldigt exotiskt med tanke på vår bakgrund. Men det är inte riktigt så spännande. Det är en helt vanlig Haynes där mycket av drivkraften är precis som grundtanken att det ska vara för en rimlig kostnad. Siktet är inte inställt på bankörning helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Hmmmm.... svårt att tro på den. Ni vill bara köra skiten av oss andra med en standard Pinto i ett standard Hayneschassi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted August 31, 2015 Author Share Posted August 31, 2015 Hmmmm.... svårt att tro på den. Ni vill bara köra skiten av oss andra med en standard Pinto i ett standard Hayneschassi Kan väl kanske hända ;) Nä, skämt åsido. Jag ska försöka ordna några bilder på hans långsamtgående bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Nu har jag varit igång igen och svarvat lite prylar till brorsan. Denna gången blev det några förlängare till spindellederna/styrstagen. Och som vanligt var kameran med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted October 10, 2016 Author Share Posted October 10, 2016 Hej alla Locostare, nu när körsäsongen börjar lida mot sitt slut och byggsäsongen tar vid tänkte jag uppdatera med en film. Kan ju vara så att man hittar trevliga fälgar, men att de inte passar bilen man byggt...då kan man ändra på det :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 Fredrik Gör du fortfarande svarvjobb ? Jag behöver en adapter i Aluminium, största diameter 30mm, längd 55mm. Jag kan ha ritning klar inom ett par dagar. Om du inte har ämne så har jag en bit jag kan skicka till dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikmoberg Posted August 14, 2019 Author Share Posted August 14, 2019 I mån av tid ja, och ett mindre jobb som ditt har jag tid till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 Toppen, jag ska bara fixa ritningen inom ett par dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 On 2019-08-14 at 16:35, fredrikmoberg sade: I mån av tid ja, och ett mindre jobb som ditt har jag tid till. Du har ett PM med ritningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts