Martin Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Söker efter en ratt i mocka (har fastnat för utseendet som jag tycker är cool...). Hittar dock inget i denna storlek. Finns de bara i mindre sort? Några säger att de är i mocka men tittar man på bilderna så är det inte det utseendet jag söker (syns ingen skillnad mot "läder"). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/steering-wheels/omp-trecento-steering-wheel Suede är mocka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Exakt den som exemplifierar att mockan ser ut som läder. Är ute efter lite "långhårigare" mocka som går lite mot grått. Eller är det bara bilderna som ljuger alternativ att de åldras mot det utseendet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 De bilderna är riktigt dåliga. Jag har mocka ratten och det är riktig mocka. Att den blir grå med tiden är uv ljuset som bryter ned infärgningen av mockan. Men man ska helst ha handskar när man har mockaratt, annars förstör man fördelen med mockan med tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Ohhh, då blev det ju enklare. Just den ratten hade jag ju redan sett ut men förkastat pga att jag inte trodde det var rätt. Vad är fördelen med mocka? Jag skaffar den ju enbart pga utseendet så kanske inte spelar roll för mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Fördelen med mocka är att friktionen och känslan med handskarna blir riktigt bra. Nackdelen är att den tål vatten, fett, smuts och uv ljus dåligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Det går att återuppliva slitna (läs släta) mockarattar med smärgelduk så blir dom lite långhåriga igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted June 13, 2015 Author Share Posted June 13, 2015 Gott tips Christer. Jag kommer ju köra med bara, svettiga, händer så det kommer ju hända mig rätt fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Men slipa försiktigt, det går hål till slut, och då blir det rattbyte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts