Bengt Norell Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Jag har kortat växeln efter alla konstens regler och placerat den så styrarmarna ligger i våg vid ride height. Nu undrar jag om det är ok att backa styrväxeln några centimeter i bilens längdriktning. Om det är möjligt skulle det bespara mig en hel del jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Antagligen inte är det korta svaret. Har du kollat bump steer? Det du vill är att ha nära noll i bump steer. Tror inte du får det om du flyttar styrväxel några cm. Eller så blir det bättre :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Mitt tips är att göra infästningen justerbar i längs och höjdled för att efter SFRO besiktningen kunna få till väghållningen på bilen.. Vanliga bilar har sällan (aldrig?)noll i bump. Vanligt är att man får ett par mm förändring vid montering av sänkfjärdrar tex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 9, 2015 Author Share Posted April 9, 2015 Jag köper ditt förslag om justerbar infästning, mer jobb men det är väl därför vi håller på med det här :banana: /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Om du flyttar i längdriktningen så påverkas inte bumpsteer utan det som påverkas mest då är ackerman och denna är inte lika kritisk när det gäller vägsäkerhet. Så du kan flytta den lite fram eller bak med relativt gott samvete. Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Tack, det var egentligen precis det svar jag önskade mej! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.