Jump to content

Vevhusventilation


Frena

Recommended Posts

Hej,

Klurar på vevhusventilationen. Trodde mig ha löst det ordentligt, men det kan vara så att det är för högt flöde och om jag går över till MC-förgasare vill jag ha rett ut detta.

Jag har kopplat såhär:

post-1143-0-01264700-1421664112_thumb.jpg

Från ventilkåpan skall det (som det är idag med Weber) gå en slang till baksidan av luftfiltret.

Kan det vara så att jag har för grova slangar? Vilken innerdiam har ni på slangarna?

Hur har ni som kör med MC-förgasare löst detta?

Det spelar roll då jag inte vet om jag skall beställa med en eller två vakuumportar på insuget. Behöver en till bromsservon också.

Tacksam för input!

Link to comment
Share on other sites

Du ska absolut inte ansluta vevhusventilationen till insugningsröret. Det blir en enorm tjuvluftsläcka. Har du kört så med Webrarna förut, så förstår jag om du haft bekymmer med att ställa in dom.

Det var märkligt, för på ett annat forum blev jag beskriven att göra så....hur gör jag istället?

Link to comment
Share on other sites

Man ska inte göra som alla säger på forum... Det som händer när du tar vakum ur en cylinder så där blir ju att den cylindern drar en massa tjuvluft genom vevhuset, så det blir fel.

En del bilar har en liten vakumslang ansluten, men då sitter den i plenumet, och drar lika från alla cylindrar. Kör med en slang till filtret, eller till en oljefälla och ut. Men måste vara slutet (till luftfiltret ) på besiktningen. Till oljefällan ansluter du alltså (vevhuset) ventilkåpan och sedan ett filter ut i luften, eller till luftfilterboxen så det kan andas den vägen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...