LarsA Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Hej! Jag har hittat en Zetec silver top från en Mondeo automat som verkar vara i bra skick. Jag vill bara kolla om någon vet om det är något problem att använda denna motor ihop med en Sierralåda,(T9 manuell)? Tänker använda ett 1.8l svänghjul. Tänker börja med att köra med original insprut så jag antar att jag behöver en ECU från en manuell? Finns det några sensorer eller annat, (t. ex. trigger pick up), som kan skilja mellan manuell och automat? Tacksam för hjälp. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Eventuellt så är det annat fäste till trigg givaren som läser på svänghjulet själva givaren är samma. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Tändgivare fäste: 1663863 artikel nr på Ford Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts