Jump to content

Efterlysning! Vill du arrangera en bankörning?


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

För att behålla (eller utöka) aktiviteterna i klubben som alla medlemmar kan ha glädje av (utanför det virtuella mötesrummet dvs forumet) så behövs det medlemmar som vill arrangera evenemang av olika slag. Det kan t.ex. vara utställningar, däcksparkar-träffar med fika eller bankörning liknade den vi hade 3 Augusti.

På gårdagens styrelsemöte beslutades det att klubben skall försöka preliminärboka Kinnekulle-Ring 2015 med liknande upplägg/tidpunkt som i år. Sen diskuterade vi att det vore kul om det blev något ytterligare tillfälle; kanske lite tidigare som vår/tidig sommar och kanske på annan plats/bana än Kinnekulle-Ring.

Calle har ju postat en tråd om att det är lätt att arrangera en bankörning och det finns ju även en del information i eftersnacket i Kinnekulle-tråden. Så det är inte svårt att vara arrangör i klubbens namn (sen står man inte ensam oavsett, finns andra som har tidigare erfarenheter som man kan använda som bollplank).

Vi i styrelsen efterlyser DIG som är intresserad av att arrangera en bankörning.

Som sagt så behövs det inledningsvis projektledare (som vi kallar det) för:

  • Kinnekulle-Ring 2015
  • Annan bankörning 2015? (Kanske någon bana som ligger nära där du bor?!)

Sen formar man som projektledare normalt en projektgrupp med fler personer för att dela på arbetet och glädjen att vara arrangör.

Är DU intresserad?

Antingen postar du ditt intresse direkt här eller kontaktar styrelsen via mail.

Sen välkomnar vi även diskussion i ämnet i denna tråd :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest micke r1

Finns de inget intresse för en eller flera träffar till.?

Ska de bli nåt åka av måste folk visa intresse o fixa nåt eller,

Åka med när tillfälle ges?

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Jag är intresserad av fler banträffar. Kan även tänka mig att vara med och arrangera.

Låter kanon Micke, kolla vidare på ett förslag och posta det här eller till styrelsen's mail enligt ovan (eller här :) styrelsen@locostsweden.se )

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lyfter denna tråd med det faktum att klubben har nya dokument för regler och rekommendationer rörande bankörning i vår regi. Med dessa tror jag att alla iblandade (dvs hela klubben) håller med om att det blir ännu bättre och enklare att arrangera en bankörning.

Kom igen nu och och läs dessa dokument och skicka in ansökan via mail till styrelsen för att få finanser till körningen.

Vill man ha stöttning/mentor eller handkraftig hjälp så räcker man lämpligtvis upp en hand i en tråd på forumet :)

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Frågan är om de finns intresse för en bandag till,utöver kinekulle ?

Känns som de är Ganska svalt ! kanske bättre o jobba mer långsiktigt att få upp kör intresset hos dom som är "medlemmar " för mera träffar innan nån stångar sig blodig för en dyr träff "banhyra" mm mm o ingen är sugen. ?

Link to comment
Share on other sites

Går det att få till en "Rösta" eller undersökningstråd? Hittar ingen möjlighet när man startar en ny tråd.

Jag är också intresserad av att veta om det finns intresse för en till bandag.

Finns det inget underlag så är det ju som Micke säger, ingen ide att göra något.

Om man inte bjuder in andra bilar vill säga, men då faller väl möjligheten till ett klubbarrangemang?

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat upp en möjlighet att hyra in sig på en trafikövningsplats. Det blir ju lite mer som en konbanekörning, men kan ju vara kul att få till något att starta med.

Det blir billigt och enkelt, men kan bli en start för att öka intresset om inte annat?

Finns det intresse för något sådant?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Tror utan att veta ? att de är dom i "ledningen" som måste vara mera på , o hitta på lite roliga saker om "kollektivet" ska haka på ?

Har svårt att tro att ett "spons" på en femhundring eller nåt sånt gör att man åker på en träff ??

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Tror utan att veta ? att de är dom i "ledningen" som måste vara mera på , o hitta på lite roliga saker om "kollektivet" ska haka på ?

Har svårt att tro att ett "spons" på en femhundring eller nåt sånt gör att man åker på en träff ??

Jag tror du har helt rätt i detta Micke. Det blir ju ingen storm av reaktioner när man föreslår komplement till Kinnekulleträffen.

Det känns som om vi är udda som vill köra mer..Klubbens svarta får laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Går det att få till en "Rösta" eller undersökningstråd? Hittar ingen möjlighet när man startar en ny tråd.

Jag är också intresserad av att veta om det finns intresse för en till bandag.

Finns det inget underlag så är det ju som Micke säger, ingen ide att göra något.

Om man inte bjuder in andra bilar vill säga, men då faller väl möjligheten till ett klubbarrangemang?

Christer, jag har inte testat själv men verkar finnas en poll.

post-3181-0-53533000-1425926267_thumb.png

Jag har kollat upp en möjlighet att hyra in sig på en trafikövningsplats. Det blir ju lite mer som en konbanekörning, men kan ju vara kul att få till något att starta med.

Det blir billigt och enkelt, men kan bli en start för att öka intresset om inte annat?

Finns det intresse för något sådant?

Det låter ju bra, enkelt är ju oftast bra. Du kan ju lägga upp en egen tråd för denna idé med pollning i evenemang-forumet innan du gör mer och skickar in ansökan om ev. finanser etc till styrelsen. Jag tycker det låter som en bra idé.

Link to comment
Share on other sites

Frågan är om de finns intresse för en bandag till,utöver kinekulle ?

Känns som de är Ganska svalt ! kanske bättre o jobba mer långsiktigt att få upp kör intresset hos dom som är "medlemmar " för mera träffar innan nån stångar sig blodig för en dyr träff "banhyra" mm mm o ingen är sugen. ?

Jag är intresserad av en bandag då jag inte kan vara med på årets Kinnekulle-körning med LocostSweden så därför kör jag en gång med SVKG och ytterligare kan få plats.

Sen är det som med allt, tiden skall passa och kännas "rimligt". För mig (Alingsås) är en körning t.ex. på Falkenberg, Gelleråsen eller Kinnekulle lättare att motivera än Finland, Italien, Mittsverige även om jag kan se alternativet i Italien som semester....men med planer på Australien 2015 så faller denna i år (av rent ekonomiska skäl)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror du har helt rätt i detta Micke. Det blir ju ingen storm av reaktioner när man föreslår komplement till Kinnekulleträffen.

Det känns som om vi är udda som vill köra mer..Klubbens svarta får laugh.gif

Ursäkta att jag säger detta, men det är inte styrelsen som skall arrangera körningar (inte ens Kinnekulle körningen) utan vi medlemmar som skall göra det!

Om det är ett intressant förslag som någon kommer med, så kan det mycket väl tänkas att klubben går in och sponsrar med en stor del av totala utgifterna. Men då krävs det också att man skickar in en officiell ansökning till styrelsen som sedan tar ställning till om det skall sponsras eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Jocke ! Dom banor du nämner brukar va ganska fullbokade o rätt dyra i banhyra 30-40 tusen för en dag? M:A:O minst 40 bilar om de ska bli rimligt för alla.

Kanske de därför de svårt att få nån o ta tag i detta 40 bilar !!!!!

Mittsverige o dom flesta banorna i finland kostar ungefär hälften kan va bra o veta för den totala kostnaden för en träff,även om de är en bit å åka från allingsås.

Kanske kan tom den totala kostnaden för klubben/dom som ska köra bli mindre (om nu nån är sugen på att "fixa" nåt där)

Imola hyr man på timme o de kostar itaienska seven åkare ca 100 euro i timmen :racesmile:/

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Jocke ! Dom banor du nämner brukar va ganska fullbokade o rätt dyra i banhyra 30-40 tusen för en dag? M:A:O minst 40 bilar om de ska bli rimligt för alla.

Kanske de därför de svårt att få nån o ta tag i detta 40 bilar !!!!!

Mittsverige o dom flesta banorna i finland kostar ungefär hälften kan va bra o veta för den totala kostnaden för en träff,även om de är en bit å åka från allingsås.

Helt riktigt att man måste titta på totalkostnaden men även tid är pengar....eller i alla fall värt en del och kortare tidsåtgång gör det enklare

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest micke r1

Hur blir de !

Är de nån som tar tag i kinekulle träffen ?

Är de några mer träffar planerade ,pac nämde nåt som va på g ?

För min del (som inte är en betalade medem) som en del har uppmärksammat !

Så spelar de inte så stor roll om de är locost spons på träffen,lite roligare bara om de är flera sevens på träffarna.

Link to comment
Share on other sites

Hur blir de !

Är de nån som tar tag i kinekulle träffen ?

Är de några mer träffar planerade ,pac nämde nåt som va på g ?

Jodå, nu skall bara "ansökan" renskrivas så har vi ett förslag för kullen i år. Jag hoppas få det postat till styrelsen i helgen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...