rollexe Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 jag ska börja montera bromsarna på bygget och slänger ut en fråga. Jag har fräst av ca 5mm från oket och det är numera fast skruvat i 140 spindeln men hur har ni dragit bromsrör/slang från era 240 bromsok det är ju två utgångar. Har ni bilder eller länk till lösningar vore det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 T-kors kommer jag använda mig av för att dra. Finns väl de som pluggar ena hålat samt borrat upp insidan så de har kontakt vill jag minnas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 daromer: stämmer bra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Jag har borrat i oken. delade dem o borra o plugga nedersta ingången Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Vart ska man borra i oket? Måste man dela oket för att borra? Finns någon bild? Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 ja de måste delas så man kan göra rent. du ser var du ska borra när du öppnar dem. det är 3-4 år sedan jag gjorde det o kommer inte ihåg 100% om jag inte ser det delat framför mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Eller så går du in i Kilkennys byggtråd och ser hur han gjorde så slipper du borra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Det är skönt att slippa ha kors tycker jag. minimera felkällor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Har delat på ett Volvo 140 ok, jag tror det ser ut som 240 ok ungefär. Vart har ni borrat i oken? Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 ta ut kolvarna också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Ett annat alternativ från CVI Automotive CVI har både ATE och Girling. Ytterligare ett alternativ är Volvo 204 ABS ok för ABS oken har bara en oljeingång original. Jag har sådana på de bilar jag har och har haft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Cealm: Finns de å köpa på biltema också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 daromer: 140 ok tror jag inte Biltema har. 240 ABS kanske. Totalt har jag köpt 8 stycken 240 ABS ok men det har varit Volvo och dessutom bra prisbild på dessa. CVI prisbild ser också bra ut dvs ungefär detjag fick via en bilbyggarkollega på Volvo. CVI 240 ABS ok fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 De finns för ventilerad eller icke ventilerad skiva också. bredden skiljer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Ventilerade skivor är det jag har till ABS 240 oken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted July 20, 2014 Author Share Posted July 20, 2014 Jag förstår inte vart jag ska borra för att kunna plugga ena ingången på bromsoket, så om det är någon som kan förklara det vore det intressant. För att borra känns som ett bra alternativ. Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 (edited) Nu var det väl nästan 30 år sen jag borrade ett par 140 ok :o På dom har jag för mig att man borrade lite snett i ena slanganslutningen så man träffade andra kretsen. Sen pluggade man den med en plugg och en kopparbricka. Edited July 20, 2014 by Gerhard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Lägg gärna upp bilder om du borrar. Jag vill gärna fimpa mina T-kors. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Jag kommer borra och plugga ena ingången, lägger upp bilder när jag gör det. Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts