Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

jag söker en Ford Typ 9 med Sierra-längd(175mm, 23t) på ingående axel. Har du något liggande?

Vänligen,

Per Adelsson

per.adlesson(a)zeta.telenordia.se

  • 5 months later...
Posted

Hej,

jag söker en Ford Typ 9 med Sierra-längd(175mm, 23t) på ingående axel. Har du något liggande?

Vänligen,

Per Adelsson

per.adlesson(a)zeta.telenordia.se

Posted

Hej,

jag söker en Ford Typ 9 med Sierra-längd(175mm, 23t) på ingående axel. Har du något liggande?

Vänligen,

Per Adelsson

per.adlesson(a)zeta.telenordia.se

Hej !

Kanske ,sitter just nu på jobbet men kommer hem 7/1-15 vet det är några dagar dit.

Hur som så är det en typ 9 till v6

Posted

Hej !

Kanske ,sitter just nu på jobbet men kommer hem 7/1-15 vet det är några dagar dit.

Hur som så är det en typ 9 till v6

Om inte Pac är intresserad av V6 typ 9 så är jag det.

V6 har längre ingående axel så den passar inte mot en Pinto utan modifiering.

Gustaf

Posted

Det är lång axel och den förstärkta varianten i diesel-lådorna. Dock inte samma utväxling som V6 utan mindre kul till en bensinare.

"Bäst" är V6-varianten (förstärkt och bra utväxlingar) men ska man ha den på en 4 cylindrig får man antingen korta ingående axeln eller montera spacer bakom kopplingskåpan

Saxat från nätet:

Type 9 (diesel)

1st 3.91

2nd 2.29

3rd 1.38

4th 1

5th 0.82

Type 9 (1.6-2.3)

1st 3.65

2nd 1.97

3rd 1.37

4th 1

5th 0.82

Type 9 (2.8 inc 4x4 )

1st 3.36

2nd 1.81

3rd 1.26

4th 1

5th 0.83

Posted

Hej !

Kanske ,sitter just nu på jobbet men kommer hem 7/1-15 vet det är några dagar dit.

Hur som så är det en typ 9 till v6

Leffe, vänersborg är nästgårds. Vi kan väl höras när du är hemma?

Posted

Per, är du ute efter en komplett fix och färdig låda att montera direkt i bilen eller du har ett annat syfte med den också?

Posted

Just nu samlar jag delar och den krisen jag hade när jag satte in annonsen är avvärjd. Framtiden får utvisa om den är bra nog för att gå rätt i bilen eller om jag måste fixa med dem innan de går i.

Posted

Ok, jag har en V6 låda där jag svarvat om ingående axel för att motsvara längden på en låda från en fyrcylindrig.

Nya lager, synkringar, Quaifelock och spak, men jag rev den för att packboxen/styrningen till växelföraren läckte olja. Efter det valde jag att köpa en Quaife dogringlåda istället och denna har blivit liggande ej ihopskruvad. Får se om jag skruvar ihop den någon gång.

Posted

Ok, jag har en V6 låda där jag svarvat om ingående axel för att motsvara längden på en låda från en fyrcylindrig.

Nya lager, synkringar, Quaifelock och spak, men jag rev den för att packboxen/styrningen till växelföraren läckte olja. Efter det valde jag att köpa en Quaife dogringlåda istället och denna har blivit liggande ej ihopskruvad. Får se om jag skruvar ihop den någon gång.

Vad blir priset då?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...