Jump to content

Läge på plattan


Recommended Posts

Du som har byggt huben enl. Gibbs-boken, i vilket läge har du placerat fästplattan? Jag tänker att jag vill ha så "plan" anslutning av handbromsvajern som möjligt. Men det kanske skiter sig med nå´t annat då? Boken föreslår vertikalt läge.

/bengt

post-5199-0-06363500-1402982508_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det är smidigt om oket sitter så att luftnippeln är uppåt. Då slipper du lossa oket när du skall lufta systemet.

När jag monterade mina bakre sierra-ok så tog jag upp frågan med min SFRO-man. Har det någon betydelse hur man monterar oken? Fick då till svar att de bör placeras så att de blir "svårluftade" då fungerar det bäst vid inbromsning. Mina ok sitter därför på framkant

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte rätt person att svara på den frågan. Tror att det påverkar bilens lyft eller sänkning vid inbromsning.

kenneth

Ps kolla denna tråd på rejsa http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12742&highlight=bromsok+framf%F6r ds

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

När jag monterade mina bakre sierra-ok så tog jag upp frågan med min SFRO-man. Har det någon betydelse hur man monterar oken? Fick då till svar att de bör placeras så att de blir "svårluftade" då fungerar det bäst vid inbromsning. Mina ok sitter därför på framkant

kenneth

Är det inte bara att skifta höger-vänster ok så kommer luftnipplarna rätt.

Link to comment
Share on other sites

Du som har byggt huben enl. Gibbs-boken, i vilket läge har du placerat fästplattan? Jag tänker att jag vill ha så "plan" anslutning av handbromsvajern som möjligt. Men det kanske skiter sig med nå´t annat då? Boken föreslår vertikalt läge.

/bengt

Är den plattan för trumbromsar?

(Jag ser inte okfästena)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...