Frena Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Hej, Var helt inställd på att lådan som följde med mitt bygge var en 5-växlad, men idag när jag skulle fylla den med olja så såg jag det stod A på den. Det måste då alltså vara 4-växlad eller hur? Det känns lite som ett nederlag. Vad säger experterna? Sitter på en 2l Zetec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Hittar du 4 eller 5 lägen föruton backen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Inte växlat den ännu, såg bara A-et på sidan. Hur är växelmönstret på den femväxlade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 (edited) Edited May 29, 2014 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Tack för layouten. Finns det några utseendemässiga skillnader mellan dem? Är inte i garaget så om någon kan bidra med bilder är jag tacksam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Enligt papperna skall det vara från en Sierra från 89 om det hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Det är till 99,9999% säkerhet en femväxlad typ 9. De fyrväxlade derivaten av den lådan såldes knappt i Sverige och det var bara väldigt snålspecade Sierra 1983-84 som fanns med fyrväxlad låda. Lägg upp en bild på lådan så kan vi säga säkert... Annars känner man igen typ 9 på att mellan gjutjärnshuset och struten sitter det ytterligare ett aluminiumhus som innehåller femte växeln, så lådan är liksom tredelad, sedd från sidan. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Just det, glömde svara. Var nere i garaget, kunde konstatera att det gick att växla fem växlar + back! Tack för alla svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts