Pe3r Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Hej! undrar om någon här har koll på var man billigt kan handla diffar till Ford Sierra 7' diff! Torsen eller lamell diff. Finns det några som kör med AGA diff? för nackdelar med detta i en så pass lätt bil? Mvh Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 AGA diff tror jag inte blir bra på en så baktung bil som en 7:a. Kommer nog att bli väldigt understyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Gearboxman i England har ett urval av olika differentialer och är ganska bra på att ge råd om vad man ska välja. Det är dock inte speciellt billigt till Sierra... Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 AGA diff tror jag inte blir bra på en så baktung bil som en 7:a. Kommer nog att bli väldigt understyrt. OCH överstyrt.. Jag provade att förspänna ramperna i min slungdiff i Volvoaxeln :) Kul, men inte effektivt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts