Jari Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Det dök precis upp en äkta Caterham till salu på Blocket och billig är den också med tanke på vad som sitter i den (tycker jag iaf). http://www.blocket.se/goteborg/Caterham_super_seven_original_52889551.htm?ca=16&w=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 mycket mer än så kan nog vara svårt att få ut på våra bilar men som du säger är det ett bra pris på den utrustningen. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Vad är det för motor i en sådan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Rover K-series är det nog, enligt regbeviset i alla fall. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wankelsport Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Har sett bilen (inte som spekulant). Väldigt fin och välutrustad enligt min mening. Rover K-motor stämmer bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Rover K-series är det nog, enligt regbeviset i alla fall. Gustaf Var hittade du det? Jag försökte också hitta det, men lyckades inte. Men min gissning var också Rover K motor eftersom det var den vanligaste motorn tills att Caterham gick över till Fords Duratec. Men sedan stämmer inte effekten 108hk riktigt med K motorerna. K1.6 hade ju 120hk och K1.8 hade 140hk som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Här ser det iaf ut som en K-motor: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=93489 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wankelsport Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 (edited) Var hittade du det? Jag försökte också hitta det, men lyckades inte. Men min gissning var också Rover K motor eftersom det var den vanligaste motorn tills att Caterham gick över till Fords Duratec. Men sedan stämmer inte effekten 108hk riktigt med K motorerna. K1.6 hade ju 120hk och K1.8 hade 140hk som standard. Tittar du under tilläggsinformation så står det att den har en Rover 1,6 liter. Växellådan är en Sierra (typ 9) enligt pappren fast det stämmer inte. Den har en seqvensiell Quife nu (vilket ju också står i annonsen). Typ 9 lådan som nämns i pappren står faktiskt hemma hos mig. Jag köpte min Locost av samma kille så jag tittade givetvis på denna en del när jag ändå var där. Han har inte sparat på pengarna när han byggde den. Om det är prisvärt eller inte kan jag inte svara på men den är i alla fall i mycket fint skick. Edited March 28, 2014 by Wankelsport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kghaas Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Så masse penger på oppgraderinger og så liten motor. Hvis jeg hadde bygget bil ville jeg prioritert anderledes... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Det är inte Hk som sätter snabba varv :)/> - Hundradelar i motor - Tiondelar i chassiet - Sekunder i föraren Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts