Michael Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 (edited) Tiden går och det är snart dags att anmäla sig till Tjolöholm. Som går av stapeln den 18 maj. För Locost Sweden MK blir det nionde gången vi deltar där som klubb. :racesmile:/>/>/> Länk http://www.tjolöholmclassicmotor.se/ Anmäl er här så skickar jag in anmälan. Senast den 20 april behöver jag veta hur många som kommer. Byggen i alla stadier är mer än välkomna. Välkomna Michael Wänström Ps bilden är från 2006 då vi deltog första gången Ds Edited March 6, 2014 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 Tjolöholm 2014 (Vi brukar ses vid Shell i Fjärås och åka in i samlad trupp :racesmile: ) 1. Michael Wänström MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg MK-Indy Ses vid Shell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Den 18Maj är datumet om någon undrar :) 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Jörgen Bock ,Super Sonett ,vid shell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 (edited) 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Jörgen Bock ,Super Sonett ,vid shell. 6. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell Edited March 6, 2014 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Jörgen Bock ,Super Sonett ,vid shell. 6. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 7. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan L Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Den 18 maj då åker jag med Prins Bertil Memorial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan L Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Den 18 maj Då åker jag med Prins Bertil Memorial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Tyvärr kommer jag inte kunna ta bilen till Tjolöholm, får väl se om jag kan åka med nån om det finns plats :(/> 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? 7. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Löste sig ,kommer att kunna vara med denna gången också :racesmile:/> 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? 7. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) 8. Jörgen Bock , Caper S7 Super Sonett ,ses vid Shell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Vill även passa på att tacka Michael som lägger ner tid för att kunna fixa detta roliga åt oss andra :notworthy:/> Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 (edited) Jag hoppas jag kan ta mig dit som medlem och åskådare för att hämta lite inspiration. Det kan bli nödvändigt med övernattning. Så tips om lämpligt hotell eller ev. Vandrarhem mottages tacksamt. Edited April 10, 2014 by Tabac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag hoppas kunna vara med men sonen har klassbollen så det finns en risk för sent avhopp. 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? 7. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) 8. Jörgen Bock , Caper S7 Super Sonett ,ses vid Shell. 9. Joacim Järkeborn, NeoZeven, ses vid Shell (med reservation för förhinder ovan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Jag kommer absolut vara där, men i egenskap av publik. Kikar förbi och hejar såklart! Jag gillar speciellt "tema racing". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 (edited) Fyller i anmälan åt kusinen eftersom han inte är hemma just nu och kan anmäla sig själv. 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Fredrik Pousard, MNR R1, Shell? 7. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) 8. Jörgen Bock , Caper S7 Super Sonett ,ses vid Shell. 9. Joacim Järkeborn, NeoZeven, ses vid Shell (med reservation för förhinder ovan) 10. Jarno Taponen, Blackbird Seven Edited April 20, 2014 by Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Då har jag skickat in anmälan. Vi ses på Tjolöholm. :racesmile: Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Bra jobbat Micke! Det här skall bli roligt! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Jag får tyvärr lämna återbud då min lådbil nu är lite bättre begagnad och inte hinner bli klar. Hänger gärna på ändå om vädret är ok men då utan egen bil. Man kanske får fjäska om en åktur Pac? ;) 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) 7. Jörgen Bock , Caper S7 Super Sonett ,ses vid Shell. 8. Joacim Järkeborn, NeoZeven, ses vid Shell (med reservation för förhinder ovan) 9. Jarno Taponen, Blackbird Seven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Jag får tyvärr lämna återbud då min lådbil nu är lite bättre begagnad och inte hinner bli klar. Hänger gärna på ändå om vädret är ok men då utan egen bil. Man kanske får fjäska om en åktur Pac? ;) Självklart!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erhang Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Hej Jag har just fått ordning på min bil. Är det försent att anmäla sig eller kan man hänga på? Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Michael är ju general så det är han som bestämmer. Men, Fege's bil kommer inte så det borde finnas åtminstone en lucka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Ja, min plats får du gärna ta om generalen säger ok. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Yr hotar med riktigt fint väder, 17 grader och strålande sol! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 Naturligtvis är du jättevälkommen. Sent from my RM-875_eu_euro1_267 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 Nu är det mindre än en vecka kvar. Väderprognosen verkar ju minst sagt lovande :thumbsup:/> Vi som vill åka in tillsammans träffas vid Shell i Fjärås. Jag försöker vara där vid kl 0800 och vi åker därifrån 0815. Jag bifogar inkörningslapp som skall fästas i rutan (Dom som har en dylik) samt allmänna regler. Välkomna Michael Wänström Ordningsregler TCM 2014.doc A3 Locost-1.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Ska vi som åker från Trollhättan med omnejd samlas vid Bike med avfärd 6:45? Jag kommer behöva ett snabbt stopp vid IKEA Kållered för att ta med mig en passagerare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Jag kanske också ska ta en passagerare i högsbo ,gbg, om jag nu får ihop bilen igen, håller på med nytt bromseri. Vi hörs av senare. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 YR lovar strålande sol och värme! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Jag behöver nog åka ifrån Trollhättan redan vid 6:30, har bestämt träff vid IKEA Kållered med Pac redan vid 7:30. Är det någon som åker med redan vid den tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Får jag bara ihop bilen i tid så kommer jag Hör av mig på lördag. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 vilken tid ska vi mötas på shell? annars är ja på att åka från thn vid 6:30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 08.00 är det som gäller vid Shell Fjärås. Jag och Jari träffas 07.30 vid OKQ8 vid Ikea för att svepa upp Fege vid hans bussstation 07.35 och åka bakvägarna ner till Shell Fjärås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Vi är på Bikes parkering vid 6,30, synes där. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Yr säger att det kanske kommer en regnskur framåt eftermiddagen ca 16.00. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jag ska åka dit och få lite inspiration till att lägga mer tid på att få Lotusen klar. 7:an lämnar jag hemma, åker vanlig bil istället Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Yr säger att det kanske kommer en regnskur framåt eftermiddagen ca 16.00. :(/> Repris från förra året! :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jag är på, om det går bra. :) 1. Michael Wänström: MK-Indy ses vid Shell 2. Bo Winberg: MK-Indy Ses vid Shell 3. Kristoffer Gustafsson: Tiger Supercat XLT - Ses vid Shell 4. Jari Kinnunen, Caterham klon, Ses vid Shell 5. Per Adelsson, GKR, träffas gärna innan shell 6. Janne Eriksson, Janne 007 - Ses vid Shell. (Ser ut som jag får ihop bilen i tid) 7. Jörgen Bock , Caper S7 Super Sonett ,ses vid Shell. 8. Joacim Järkeborn, NeoZeven, ses vid Shell (med reservation för förhinder ovan) 9. Jarno Taponen, Blackbird Seven 10. Björn Emanuelsson, Emekseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Repris från förra året! :(/> Nu har de flyttat skuren till klockan 17.00. De får gärna ta bort den helt. :) Dags att göra lite shakedown och tanka inför morgondagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Killkenny du kan ta min plats!! Jag kommer inte med 007 imorgon, kan inte vara borta hela dan :( Kommer med bruksisen en stund för att kolla på andras byggen istället... Så vänta inte på mig i morgon på Shell. //Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Gött kött! Då tar jag din plats, hoppas du får en grym dag ändå :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Lastat och klart! Lite frukost och en kaffe nu så är man laddad! Syns senare! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Sent from my RM-875_eu_euro1_267 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Hade tänkt komma och titta och framförallt studera infästningar av ljuddämpare, men när det var krypkö från motet i Fjärås så vände jag och körde tillbaka. Säkert 15 år sedan jag var där sist, brukar det vara så mycket folk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jodå, det brukar vara knökat! Ruskigt trevlig dag! Tack till Michael för arrangemanget! Jag hann hem en bra stund innan den första lätta regnskuren, hoppas ni andra klarade er också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Tack alla för en trevlig dag! Hoppas vi även lockade in någon ny till klubben. Jag åkte hela vägen hem utan regn, det började nu i Trollhättan (19:30). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Pratade med mässgeneral Claes lite kort, det luktade rekord i år, men visst brukar det vara knökat där. Kön in går rätt fort, speciellt då den bara håller i en kort bit in till betalplatsen, sen är det fritt blås sista kilometern eller så. Kön ut brukar vara rätt seg däremot, så även i dag. Det tog 1,5 timme att komma ut från gräsmattan. Kul att se er, även om det blev korta stunder, jösses vad mycket det är att se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Tack alla kompisar för en mycket fin och trevlig dag; speciellt tack till generalen Michael :notworthy: Jag tog RÄTT väg hem, den krokiga "rakt" från Tjolöholm till Alingsås men fick två skurar på mig. Oavsett så var det RÄTT väg för en sjua och en sjua tål regn (tydligen Jari's undantagen :515: ) även om föraren blir våt och bilen skitig....men jag har både tvättsvamp och tvättmaskin :D Tidig morgon i Alingsås Närvarande LocostSweden-bilar. En selfie :) Utsikten i skön stol med kaffemugg :) Notera också att vi hade besök av ytterligare minst tre medlemmar utan bil däribland vår ordförande och som nämnts nya sjua-ägare och starkt potentiella köpare/byggare. En lyckad dag kort sagt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jag tog RÄTT väg hem, den krokiga "rakt" från Tjolöholm till Alingsås men fick två skurar på mig. Oavsett så var det RÄTT väg för en sjua och en sjua tål regn (tydligen Jari's undantagen :515: ) även om föraren blir våt och bilen skitig....men jag har både tvättsvamp och tvättmaskin :D Nu var ju inte en liten skur som min bil fick utstå i tisdags, det kom väl troligtvis 100mm (med åska och hagel). Samt en tvätt dagen därpå. Sedan har jag inte kört bilen efter det, skulle ha testat den igår. :banghead: Men då har man lärt sig att göra det också till nästa gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts