chrilla Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Finns det någon som kan hjälpa mig med ett el problem. Har köpt en sådan här: men det står att den inte kan kopplas med "latching type switch" alltså precis det jag har i ZX12´ans elsystem, det måste vara två separata knappar, vilket jag har i ratten, men får det inte att fungera. Troligen har jag kopplat fel någonstans men vet inte var, har kvar blinkrelät men den här kanske ska ersätta det? Har ett kopplingschema till den men blir inte klokare av det. 910-64070.pdf /Chrilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Väldigt trevlig modul. Var har du köpt den? Och bra kopplingsschema om man förstår sig på sånt :) Du ha ha två återfjädrande (momentary) strömbrytare. De ska ge 12 V när de trycks in, men inget när de släpps. De du har i ratten kanske jordar när de trycks in idag? Blinkreläet sitter inbyggt i modulen. Denna modulen ska ju inte alls blandas med ZX12:ans elsystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Så enkelt det är men en blinkersspak, att slippa tänka på hur länge man ska hålla in knappen, om man håller för länge, eller för kort.. Men det är bara att koppla in rattknapparna via två reläer som matar modulen med 12 v istället, om inte rattknapparna går att mata med 12V istället för att de jordar. Den är ju bra om man ska konvertera en Amerikansk bil med bromsljus / blinkers i samma lampa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrilla Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Har kopplat rätt vid ratten (tror jag) men däremot ville jag koppla in den i mitt existerande elsystem för att kunna använda indikator lampan i instrumentet. Har kopplat in den efter relät men ska prova att ersätta relät istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrilla Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Så enkelt det är men en blinkersspak, att slippa tänka på hur länge man ska hålla in knappen, om man håller för länge, eller för kort.. Men det är bara att koppla in rattknapparna via två reläer som matar modulen med 12 v istället, om inte rattknapparna går att mata med 12V istället för att de jordar. Den är ju bra om man ska konvertera en Amerikansk bil med bromsljus / blinkers i samma lampa Har ju ingen spak och denna dära lådan ska ju hålla kvar blinkersen i x antal sekunder plus att man har varningsblinkers med, sen tycker jag ju att det ser lite flashigt ut med knappar i ratten med ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Jag gillar ju inte knappar, vilket kommer att synas i min bil när jag skruvar ihop den. Jag har ju allt som behövs i farthållarknapparna på bilnkersspaken och i tändlåset. Inte mycket saker som behöver fungera i en 7a. Men till blinkersindikatorerna, de får väl strömmen från lamporna även på MCn? i så fall är det ju bara att koppla in dom parallellt med utgångarna från modulen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrilla Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Väldigt trevlig modul. Var har du köpt den? Och bra kopplingsschema om man förstår sig på sånt :)/>/> Du ha ha två återfjädrande (momentary) strömbrytare. De ska ge 12 V när de trycks in, men inget när de släpps. De du har i ratten kanske jordar när de trycks in idag? Blinkreläet sitter inbyggt i modulen. Denna modulen ska ju inte alls blandas med ZX12:ans elsystem. Köpte den härifrån http://www.speedwaymotors.com/Hi-Tech-Turn-Signal-Module-Standard,2366.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.