johanwez Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 nu har jag hunnit börjat fundera på grenröret.. trång är de iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 ---- nu har jag hunnit börjat fundera på grenröret.. trång är de iaf. ----- Men det blir fint! Vad sägs om några påskliljor i den kvarvarande grenrörsvasen? Påskliljorna kan väl inte bli i vägen för ditt grenrörsbygge=, eller? Jag är imponerad av alla som bygger dessa "kringelkroksgrenrör" och får dem snygga, funktionella och hållbara. Är det dessutom trångt och eländigt inte bara i bilen utan även mot rörflänsarna då är det dubbelt imponerande. Kromas eller lindas med avgasband eller "on the rocks"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Kromas eller lindas med avgasband eller "on the rocks"? ja lite påskliljor skulle va nice:) tror jag ska pulverlacka svart.. men kanske blir tvungen att ha bandage för de är ganska nära lite här å där.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 nu är grenröret iaf punktat. börjar bli mycke under huven nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 nu va de länge sen jag uppdaterade här, har väl inte hänt så mycket på sjuan men har gjort lite fästen och funderat lite! de är väldigt mycke tid som går åt till att fundera.. men har även lyckats fått fart på rallybilen igen :racesmile: så nu kunde jag inte hålla mig från att åka tävling! så på lördag är de dax i morgongåvasvängen! redan nervös. inte åkt tävling på 5år, hua! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Ingen aktivitet över sommaren? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 har opererat knät så de har vart lugnt ett tag, men börjar komma tillbaks igen nu:) har inte byggt nått men ritat upp lite småsaker för skärning och börjat fundera lite på tanken. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 kanske är någon som har några tips om tanken typ skvalp plåtar osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 kanske är någon som har några tips om tanken typ skvalp plåtar osv? Jag har några ideer om hur man kan göra skvalp-plåtar i en tank. Man behöver nog rita upp det på ett papper när man ska förklara. Jag skickar gärna ett papper med förslag om jag får din adress. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 (edited) Jag kanske har min tank i cad men den är lite speciell. Se här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7409&st=100 inlägg 118 och framåt. /Fredrik Edited July 17, 2014 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 tackar för tipsen:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 tjenare, nu va de väldigt länge sedan jag uppdaterade här.. har inte hänt nåt som syns på sjuan men lite planering å ritning av tank. även handlat lite:) men jag har inte legat på latsidan utan bytt fjädring å bromsar på rallybilen. jag och en kompis gjorde bromsoken själva:) just ja, jag har även köpt en digidash 2 lite till sjuan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 SNYGGT blir mycket imponerad..... kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted October 16, 2014 Author Share Posted October 16, 2014 tackar:) idag kom mina vevlager till motorn med så nu är de bara att börja montera ihop:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanwez Posted November 9, 2016 Author Share Posted November 9, 2016 Bygget är till salu om nån är intresserad.. hinner ju inte göra något, rally tar för mycket tid just nu. 0709609627 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts