Sten Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hej! Vet Du hur man riktar en ram på en Westfield Seven - se bifogade bilder - då är detta något för Dig! Ramen är deformerad i längsled, men den är också vriden. Om Du har kunskapen och verktygen för att fixa detta - eller vet vem som har det, så vore jag tacksam om Du hör av Dig till mig. Sten Björkman Tel: 033-265056 e-post: info@vagnsmuseet.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Om du inte har möjlighet att göra det själv så är min rekommendation att köpa en ny ram. Förmodligen billigare än att låta någon annan försöka rikta och byta ut det mesta. Kolla pris m.m. med Kenneth/Peter på www.sscsolutions.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Håller med, ser inte ut/låter som det är lönt att rikta den befintliga ramen. Nog bättre att köpa alt bygga en ny ram. (Inte så mycket med detta att göra, men jag såg på tv igår, några som riktade en krockad Ferrari F40. Den hade bara en fästpunkt som var rätt när dom började och den skulle riktas till inom 1mm fel.(Ferrari själv tillät upp till 3mm fel)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Om du inte har möjlighet att göra det själv så är min rekommendation att köpa en ny ram. Förmodligen billigare än att låta någon annan försöka rikta och byta ut det mesta. Kolla pris m.m. med Kenneth/Peter på www.sscsolutions.se Tack för tipset. Detsamma har jag befarat,så jag har redan bett Westfield om en offert på ny ram. Men man vet ju aldrig om någon tycker det är roligt att träna på att rikta den befintliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Sittbrunnen ser ut att ha klarat sig hyfsat, gick det bra för förare/passagerare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 En riktad ram är aldrig lika bra som en ej riktad. Materialet kan bli mjukare vid riktningen och inbyggd spänning kan finnas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 (Inte så mycket med detta att göra, men jag såg på tv igår, några som riktade en krockad Ferrari F40. Den hade bara en fästpunkt som var rätt när dom började och den skulle riktas till inom 1mm fel.(Ferrari själv tillät upp till 3mm fel)). Fast n' Load är ju lite roligt men känns v'l att vara sådär med kvaliteten ....lite lack på skroten ;) :D Skulle jag köpa en F40 så hade det inte varit av dom :) Sen är det ett bil-program på TV så självklart man kikar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Kändes som Mr load var lite utanför sin "comfortzone" i det avsnittet. Och vad gäller ramen så är väl priset från öarna det som bestämmer om det är värt att laga. Men om du gör det gissar jag du nästan måste ha en bil parallelt att mäta på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Känns son jag missat något, vad är det för program ni snackar om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Känns son jag missat något, vad är det för program ni snackar om? Borde vara Fast'n Loud om jag inte är helt ute och cyklar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Dom har jag satt på inspelning,jag får nog börja titta ikapp lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Sittbrunnen ser ut att ha klarat sig hyfsat, gick det bra för förare/passagerare? Föraren var jag och det gick väl ganska skapligt. Men det kändes i nacken att stoppa hjälmen från 120 knyck till o. Passageraren klarade sig ännu bättre för han var inte med. Tack för omtanken Sten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.