Jump to content

Riktning av ramen


Sten

Recommended Posts

Hej!

Vet Du hur man riktar en ram på en Westfield Seven - se bifogade bilder - då är detta något för Dig!

Ramen är deformerad i längsled, men den är också vriden.

Om Du har kunskapen och verktygen för att fixa detta - eller vet vem som har det, så vore jag tacksam om Du hör av Dig till mig.

Sten Björkman

Tel: 033-265056

e-post: info@vagnsmuseet.com

post-5111-0-20121000-1379961248_thumb.jpgpost-5111-0-74957500-1379961274_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Om du inte har möjlighet att göra det själv så är min rekommendation att köpa en ny ram. Förmodligen billigare än att låta någon annan försöka rikta och byta ut det mesta.

Kolla pris m.m. med Kenneth/Peter på www.sscsolutions.se

Link to comment
Share on other sites

Håller med, ser inte ut/låter som det är lönt att rikta den befintliga ramen.

Nog bättre att köpa alt bygga en ny ram.

(Inte så mycket med detta att göra, men jag såg på tv igår, några som riktade en krockad Ferrari F40. Den hade bara en fästpunkt som var rätt när dom började och den skulle riktas till inom 1mm fel.(Ferrari själv tillät upp till 3mm fel)).

Link to comment
Share on other sites

Om du inte har möjlighet att göra det själv så är min rekommendation att köpa en ny ram. Förmodligen billigare än att låta någon annan försöka rikta och byta ut det mesta.

Kolla pris m.m. med Kenneth/Peter på www.sscsolutions.se

Tack för tipset.

Detsamma har jag befarat,så jag har redan bett Westfield om en offert på ny ram. Men man vet ju aldrig om någon tycker det är roligt att träna på att rikta den befintliga.

Link to comment
Share on other sites

(Inte så mycket med detta att göra, men jag såg på tv igår, några som riktade en krockad Ferrari F40. Den hade bara en fästpunkt som var rätt när dom började och den skulle riktas till inom 1mm fel.(Ferrari själv tillät upp till 3mm fel)).

Fast n' Load är ju lite roligt men känns v'l att vara sådär med kvaliteten ....lite lack på skroten ;) :D

Skulle jag köpa en F40 så hade det inte varit av dom :)

Sen är det ett bil-program på TV så självklart man kikar :)

Link to comment
Share on other sites

Kändes som Mr load var lite utanför sin "comfortzone" i det avsnittet.

Och vad gäller ramen så är väl priset från öarna det som bestämmer om det är värt att laga. Men om du gör det gissar jag du nästan måste ha en bil parallelt att mäta på.

Link to comment
Share on other sites

Sittbrunnen ser ut att ha klarat sig hyfsat, gick det bra för förare/passagerare?

Föraren var jag och det gick väl ganska skapligt. Men det kändes i nacken att stoppa hjälmen från 120 knyck till o.

Passageraren klarade sig ännu bättre för han var inte med.

Tack för omtanken

Sten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...