Jump to content

Årets "Eriksgata"


Antas

Recommended Posts

Inom ca 14 dagar kommer jag att köra söderut till de sannolikt bebodda områdena söder om Dalälven.

I fjol bar mej Rörhögen snabbt och elegant från Luleå till Ronneby och tillbaka.

Jag fick förmånen att träffa ett antal av er Locostmedlemmar under färden, det var mycket uppskattat av mej.

Förra året blev jag föremål för två dagstidningars intresse, hade tänkt undvika massmedia denna gång.

Det enda som är planerat är att hämta en växellåda i Blekinge hos sign "gka".

Troliga hållpunkter på "Eriksgatan" är Sollefteå (mina hemtrakter) och Västerås (yngste sonen bor där).

Om någon/-ra har möjligheter att visa sina byggen är jag tacksam.

Jag kan nås på 070-610 96 01 eller mail: antas.eliasson@tele2.se eller via detta forum, finns även på Facebook - sök efter "Antas Eliasson".

Antas

Världsomseglare i Konungariket Sverige.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Vill du ha en kopp kaffe och räta på benen i Skellefteå kan du slå mig en signal. Bor inte så lång avstickare från E4an.

När börjar resan?

Rickard 070-3357045

Link to comment
Share on other sites

Vill du ha en kopp kaffe och räta på benen i Skellefteå kan du slå mig en signal. Bor inte så lång avstickare från E4an.

När börjar resan?

Rickard 070-3357045

Jag ringer när jag vet närmare departuretime.

Link to comment
Share on other sites

Jag ringer när jag vet närmare departuretime.

Tack för besöket Antas. Det är alltid lika roligt att träffa denna man. Jag blir imponerad av att han "orkar" köra så långa sträckor med en så liten bil, idag har han åkt från Sollefteå och skall ner till Västerås i kväll - det är en dagsetapp på närmare 60 mil. Lycka till på din "ERIKSGATA"

kenneth

Link to comment
Share on other sites

När du hämtat växellådan i Ronneby, så är mitt förslag att du tittar för bi den stora Lax Metropolen Mörrum.

Om inget annat för en fika och lite däck sparkande.

Övernattnings möjlighet i egen stuga med varm dusch finnes om så önskas.

Lycka till på din Eriksgata i lyxramhögen.

Är ledig så dagtid kan passa bra också om det drar i ratt musklerna.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att träffas igen Antas och denna gång i Arboga. Välkommen åter.

Fotouppställning nr1

CIMG2171Medium_zps10cc6212.jpg

Fotouppställning nr2

CIMG2173Medium_zps665b2e24.jpg

Koncentrerad nr1

CIMG2174Medium_zpsa5fdf036.jpg

Koncentrerad nr2

CIMG2175Medium_zps28debdbc.jpg

På väg ut i natten nr1

CIMG2176Medium_zpsd96dbea3.jpg

På väg ut i natten nr2

CIMG2178Medium_zps3f1ea9aa.jpg

Antas, som ett ljusstreck mot nya äventyr.

CIMG2181Medium_zps5ba5a75f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag har inte försvunnit från Terra Firma (jorden), gått "upp i rök" , blivit osynlig eller sagt upp bekantskapen.

Något försenad kommer här uppdateringar från "Eriksgatan".

Dagarna är intensiva och jag är inte riktigt inkörd på den nya "helvetesapparaten" dvs mobilen.

I onsdags (28 aug) lämnade jag Luleå på en kylig morgon, trafiken på E 4:an var behagligt otät (gles på norrbottniskt språk). Har spelat in årets "Sommarprogram" och ett antal "Bosse bildoktorn" att lyssna till under färden. Trots Rikets erbarmliga vägnät är E 4:an i bra skick. Närmare Umeå hade temperaturen stigit till ca +20c vilket ger en mycket varm/het kupé, motorn värmer mycket! Körde med skjorta och uppkavlade ärmar.

I Umeå träffade jag en studiekompis från gymnasie- och universitetstiden. Alltid roligt att minnas tillbaka och återberätta alla skrönor för varandra.

Dagens färd slutade i min gamla barndomsby Flo i Långsele. Jo, lite nostalgisk blir man när man vandrar på sin barndoms marker. Min kusin med man hade vänligheten att erbjuda natthärbärge för en trött kusk.

post-291-0-64027200-1378138263_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Eriksgatans" 3:e dag började med rå kalldimma på morgonen i hembyn Flo i Långsele. Färden började i kyligt och blött väder omkr 07:30, körde över Graninge med etappmål i Sundsvall hos "kengren" (Kenneth Lundgren), mycket intressant att se hans bygge! Jag kan utan skam erkänna att jag har snott en del av hans konstruktionslösningar. Han bjöd på en superb lunch trots att klockan bara var 10:30. Anledningen till min brådska vara att sonen Ola Eliasson ringde och inviterade mej till middag kl 19:45 i Västerås.

Färden gick perfekt vidare, speciellt när jag kunde lyssna till sommarens inspelade sommarprogram från radions P1.

Konstaterade att Rörhögen väcker uppmärksamhet även utanför Norrbotten. I Hacke blev jag omringad av passagerarna från en turistbuss, alla var fascinerade av bilen.

Dalälven passerades med viss ängslan, vad väntade på andra sidan utanför det trygga Norrland. Si, det fanns människoliknande boningar även där!

Den väntande middagen i Västerås var delikat, den avåts på en högklassisk restaurang. Till förrätt serverade hovmästaren mycket stolt Kalixlöjrom. Jag åt den med en gäspning, det är ju vardagsmat för oss norrbottningar.

Mycket trött och mätt föll jag in i sömnens djupa medvetslöshet.

post-291-0-39688700-1378138425_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vad har sig idag tilldragits på "Eriksgatans" 4:e dag?

Körde Västerås-Karlstad ToR.

Besökte en intressant byggare i Karlstad, Bengt Löwenhamn.

Han har inspirerat mej till en hel del intressanta konstruktionslösningar. Bengt håller på med ett intressant bygge - Lotus 23 (se bild).

Bengt har tillverkat strålkastare av IKEA:s salladsskålar! Tom produktmärkningen finns kvar.

Konstaterade att jag har använt IKEA:s klädhängare till skärmstag. Hmm..... kanske borde man besöka detta säljställe oftare?

För en norrbottning är trafiken alldeles för intensiv - vart ska alla människor?

Färden tillbaka skedde i lätt regn omväxlande med skyfall och mörker. En del bilförare tycks sakna både huvud och omdöme, trots att sikten i skyfallen i mörkret lägger de sej tätt bakom - sikten var nästan obefintlig!!!

I Arboga hann jag även med ett möte med "cealm". Han hade vänligheten att möta mej i mörkret ute vid E 18.

Lägg märke till den av cealm ofta påtalade bristen på sportbilar - de saknar dragkrok.

Tillbaka i Västerås 22:30, trött efter en intressant dag.

post-291-0-33789800-1378138594_thumb.jpg

post-291-0-82850600-1378138604_thumb.jpg

post-291-0-33061300-1378138641_thumb.jpg

post-291-0-63402800-1378139401_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

5:e etappen på min "Eriksgata".

På söndagmorgonen seglade jag iväg från Västerås med mål Ronneby, ca 60 mils körning.

Vädret var kyligt med duggregn långa sträckor, mycket trafik.

Den första olyckan som jag har sett inträffade i närheten av Växjö. En husvagn hade fått punktering varvid de två bakomliggande fordonen körde in i varandra. Ett typexempel på för korta avstånd mellan fordonen!

I Växjö träffade jag Micke Lvov som bygger en bil med ikonstatus: Ford GT 40. När man ser hans bygge är det lätt att imponeras!

Vilken kvalité, noggrannhet i varje detalj, allt är genomtänkt och omsorgsfullt bearbetat. Den bilen kommer att bli ett riktigt blickfång när den rullar på vägarna! Motor och mycket annat är inköpt från Sydafrika.

Lämnade Växjö sent och körde mot Ronneby i mörker och duggregn. Kändes lite kymigt med tanke på att alla har varnat för vildsvinen. Drog med till minnes Erik Haags sommarprogram på P1 där han talade mycket om svinen.

Allt gick bra och jag kom säkert fram till Ronneby.

post-291-0-28208100-1378138866_thumb.jpg

post-291-0-58961500-1378138893_thumb.jpg

post-291-0-47996700-1378138914_thumb.jpg

post-291-0-05581200-1378138927_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Åter en intensiv dag på "Eriksgatan"

Nästan hela dagen har ägnats åt en trevlig journalist som vill skriva om Rörhögen. Han fick uppleva att överallt där vi stannade kom det fram folk och var nyfikna. Får väl se hur hans skriverier blir, jag har inhämtat hans tillstånd att scanna in artikeln och publicera.

Ikväll ska jag hämta växellådan som ska monteras på Cosworthmotorn hos sign "gka"..

I morgon kl 18:00 ska ett antal bilbyggare mötas för att inspireras, utbyta erfarenheter och berätta skrönor för varandra. En intressant morgondag väntar - återigen. Jag gillar "Eriksgator"!

Fan, jag som hade lovat mej själv (och hustrun) att undvika massmedia denna gång!

Link to comment
Share on other sites

Ikväll var jag till "gka" (Göran Karlsson) i Rödeby och hämtade växellådan till Cosworthmotorn.

Göran sade på sitt lugna och sakliga sätt "jag har en startmotor till Cosworthen som jag tänkte att du skulle ta".

Min haka föll ner!!!! Jag som har sökt en startmotor till Cosworthmotorn med ljus och lykta.

Detta forums medlemmar fascinerar mej med sin hjälpsamhet, kunnighet och fantastiskt positiva attityd.

När jag körde tillbaka till Ronneby var det i en euforisk sinnesstämning, mörkret längs vägen gav vika och jag körde Rörhögen i ett skimrande inre ljus (lät nästan som något religiöst ur Bibeln).

"Eriksgatans" alla dagar är fyllda av intressanta händelser och möten - pensionärstillvaron är intensiv!

post-291-0-87340800-1378153821_thumb.jpg

post-291-0-21447300-1378153836_thumb.jpg

post-291-0-75206500-1378153848_thumb.jpg

post-291-0-41638000-1378153861_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr ligger Skåne lite för ocentralt för ett besök.

Har dock funderingar på att göra en 3:e "Eriksgata" nästa år och då variera färdvägen och då ligger Skåne sannolikt i färdvägen, troligen går då färden över Fjollträsk och västra Sverige genom Göteborg.

Min förhoppning att den färden ska ske med stil och klass motoriserad med en Cosworth V6.

Jag har träffat så många trevliga, intressanta och framför allt kompetenta bilbyggare under mina två "Eriksgator" att det blir näst intill omöjligt att undvika flera "Eriksgator". Ser redan fram emot nästa års färd!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Hej Antas.

Har du tänkt att komma E4an upp genom södermanland? Självklart inte motorvägen men gamla E4an! (väg 219) Bor nämligen så pass till att om du åker motorvägen så kan du vinka till mig på vänster sida då huset ligger 50m ifrån, åker du gamla E4an så kan du vinka eller stanna till på höger sida då huset ligger 10m ifrån, garaget och ladan kör du in i om du väjer för en snigel! :) Kanske inte den exemplariska och tystaste platsen att parkera sin röv på här i livet, men som man brukar säga, man kan inte få allt man önskar sig! Har ju ett hus att bo i och ett garage som man kan gå till, för lite kärlek me 7an. :)

Du är välkommen om du vill/passar, och som jag skrev tidigare finns även ett aluminium torp att sova i om du vill det.

Med vänlig hälsning. Björn 070-5225706

Länk till karta!

http://kartor.eniro.se/m/nELk2

Link to comment
Share on other sites

Vi här nere i det svenska u-länet får tacka för att du Antas för upp oss på kartan genom att göra denna Eriksgata och bringar foton och historia om oss Sydost läningar upp till de fria Lappland och dess innevånare.

Ha nu en trevlig resa tillbaka norr över.

Peer O

Link to comment
Share on other sites

En händelserik dag på många sätt.

Körde från Ronneby ca 09:00 i morse, passade på att tanka vid utfarten. Som vanligt samlades nyfikna runt Rörhögen.

Vädret var dimmigt och kyligt men behagligt som körväder. Efter ca 17 mil såg jag ett tankställe med billigt bränsle (Q-tank), stannade och gick ut för att tanka. Fa... jag hade kört från Ronneby utan tanklock!!!! Hände samma sak i fjol på Eriksgatan men då i Skellefteå. I fortsättningen ska jag vara sur och vrång när någon är intresserad!

Yngste sonens kompis i Jönköping hjälpte maj att söka efter en båttillbehörsfirma (tanklocket är för båtar), inte fa.. fanns det. Fick till slut tag på ett "nödlock" på Mekonomen.

Hade bestämt mej för att besöka Flygvapenmuséet i Linköping. För att orientera mej stannade jag vid en informationstavla, märker då att

det står en rysk 4WD (Gaz?) med bulgarisk registrering på parkeringen. I backspegeln på vänstra sidan ser jag en kvinna, utmanande klädd, närma sej bärande på en bensindunk. Kastade en blick i högra backspegeln, där närmade sej en man som jag definitivt inte vill möta en mörk natt. Drog mej till minnes massmedieskriverierna om vägrånarna som vill sälja "guld" under förevändning att de har slut på bränsle.

Gjorde en rivstart därifrån!

Link to comment
Share on other sites

"Eriksgatans" näst sista etapp Västerås-Nordingrå.

Träffade Jonas Zetterman i Västerås innan jag startade.

Övernattar hos en kollega i Höga Kusten.

Vädret var varmt vilket får som effekt att det är olidligt hett inne i bilen, motorn värmer mycket. På Uppsalaslätten var det +23c lägg därtill värmen från motorn!

Besökte Järnvägsmuseét i Gävle. Vilken kulturskillnad jämfört med Flygvapenmuséet i Linköping! Flygplan är konstruerade för låg vikt och hållfasthet medan lok och vagnar är riktiga kolosser i vikt och utformning.

Detta med tanklock är en "never ending story". Tankade i Gävle varvid några intresserade uppenbarade sej. Kände när jag startade att det luktade bensin men körde ändå iväg. Funderade ett tag på lukten, antog att det var högtrycksslangen som läckte (började göra brandsläckaren lättillgänglig!). I Söderhamn körde jag in på en mack, lyfte av motorhuven - kollade noga efter läckage, allt var OK. Körde vidare men kände en svag bensinlukt ibland. I Sundsvall beslöt jag mej för att tanka, döm om min förvåning när jag gick bakom bilen - tanklocket var borta!!!! Andra tanklocket sedan Ronneby!

Nu ska jag minsann vara otrevlig mot alla som distraherar mej under tankning!

post-291-0-68289600-1378414842_thumb.jpg

post-291-0-11297400-1378414916_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Du behöver samma sak sak för att hålla rätt på ditt tanklock som barn i åldern 0 till 3 eller fyra år har för att hålla rätt på sina vantar. Ett helt vanligt snöre.

Barnen brukar få snöret fastsytt på respektive vante och snöret dras sedan från ena sidan genom ärmarna till andra sidan. Lossar vanten gör det inget.

Även snöre på glasögon följer samma princip.

Enkelt och locost för dig Antas.

Link to comment
Share on other sites

Gerhard: Hade kanske tänkt att Antas skulle ha ena änden på snöret monterad på tanklocket och andra änden i karossen men din idé är inte så tokig. Vi får se hur Antas gör när bilder kommer.

Link to comment
Share on other sites

Tillbaka i Luleå efter 405,52 mil på Konungarikets vägar.

Det förlorade tanklocket är återuppståndet från förgängelsen.

När jag fällde upp suffletten vid hemkomsten dök tanklocket upp som "gubben i lådan"!

Det var fastkilat mellan bagagelucketäckningen och sufflettkanten. Där hade det gömt sej sedan Ronneby. Personligen har jag börjat tro att materien (iallafall tanklock) har en inneboende själ som djä.. med enkla medborgare som mej, detta är nog det närmaste religion jag har kommit i mitt liv.

Känner mej alldeles för trött och sliten för att skriva mera, återkommer i morgon med fortsättningen på resebeskrivningen.

post-291-0-03584300-1378497606_thumb.jpg

post-291-0-14134300-1378497628_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Antas ser att du har haft samma problematik som jag med denna typ av tank lock.

Måste ju vara så att vi inte riktigt förstått meningen med den lilla kedjan som sitter monterad redan då man köper hela enheten.

Har tappat bort två lock redan.

Har jag satt fast kedjan i tank röret?

Nä!!!

Hur komplicerat kan det vara.

Ja nu är det ju ingen risk att vi tappar locket i sjön och det är väl där för som det blir så komplicerat att fatta att även på land tappar man bort saker om dom inte är fast satta som konstruktören tänkte en gång i tiden..

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag hjälpligt vederkvickt efter en natts medvetslöshet efter "Eriksgatans" sista etapp Nordingå-Luleå (ca 55 mil).

Körningen var händelselös - inga vägpirater, ansvarslösa medtrafikanter, lite trafik, inga tappade tanklock, Rörhögen fungerade utan minsta krångel, vädret var varmt och soligt. Det enda jag kan klaga på var en besvärande sidvind mest hela vägen. Körningen skedde i kortärmad skjorta hela sträckan, motorn värmer alldeles för mycket - svettigt!

Trevlig och gratis (Locost!) lunch erbjöds av en fd kollega några mil norr om Umeå.

I Skellefteå träffade jag Rikard Svedberg (sign "RSr).

Han har utgått från ett färdigt chassi inköpt från England (MK), han köpte dessutom kaross och mycket annat också färdigt (kostar åtskilliga volymer SEK!). Bilen är mindre och trängre än min. Tror inte att jag skulle vilja köra en "Eriksgata" i den!

Skellefteå - Luleå (14 mil) kördes i mörker med trafiktomma vägar.

Att köra egenbyggd bil påminner mycket om flygning, man sitter alltid och lyssnar på missljud (verkliga och/eller inbillade) - är det inte ett lager som låter, gnisslar vattenpumpen, hmm... diffen verkar ändra ljud, är inte oljetempen för hög.... osv.

Lyssnade till "Bosse bildoktorn" när han gav rådet till en kvinna som tyckte sej höra något missljud: "skruva upp volymen på radion så hörs det inte!"

Själv har jag haft hörselkåpor och hörlurar under körningen.

Lyssnat på "Sommar" i P1 och "I afton dans" (vilket djä.. dravel!)

Har redan börjat fundera på nästa års "Eriksgata". Det är inspirerande resor där jag får träffa många fantastiska byggare som hittills bara har existerat i digital form. Alla har olika ingångsvinklar, lösningar, konstruktionsdetaljer mm på sina byggen. Det är en förmån att få träffa dom även i analog form. Enda nackdelen är att man får dåligt samvete av att inte hinna med alla som vill att jag besöker dom. Nästa års färd har jag tänkt göra på Rikets västra sida dvs Östersund - Göteborg - Malmö - Fjollträsk - osv.

Ett STORT tack till alla som jag har fått besöka, till er andra känner jag dåligt samvete att jag inte har hunnit med er. Trots att jag är panschis räcker tiden inte till.

post-291-0-90657300-1378544094_thumb.jpg

post-291-0-23089200-1378544115_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Antas ser att du har haft samma problematik som jag med denna typ av tank lock.

Måste ju vara så att vi inte riktigt förstått meningen med den lilla kedjan som sitter monterad redan då man köper hela enheten.

Har tappat bort två lock redan.

Har jag satt fast kedjan i tank röret?

Nä!!!

Hur komplicerat kan det vara.

Ja nu är det ju ingen risk att vi tappar locket i sjön och det är väl där för som det blir så komplicerat att fatta att även på land tappar man bort saker om dom inte är fast satta som konstruktören tänkte en gång i tiden..

Link to comment
Share on other sites

Antas ser att du har haft samma problematik som jag med denna typ av tank lock.

Måste ju vara så att vi inte riktigt förstått meningen med den lilla kedjan som sitter monterad redan då man köper hela enheten.

Har tappat bort två lock redan.

Har jag satt fast kedjan i tank röret?

Nä!!!

Hur komplicerat kan det vara.

Ja nu är det ju ingen risk att vi tappar locket i sjön och det är väl där för som det blir så komplicerat att fatta att även på land tappar man bort saker om dom inte är fast satta som konstruktören tänkte en gång i tiden..

Hahaha....det känns bra att jag inte är ensam om denna blamage!

Problemet för mej är att det inte går att fästa kedjan på insidan av röret efter förlängning av rörhalsen.

Nåja, nu visade det sej att locket gömde sej bara för att djä..... i 150 mil. Jag tror att saker har en inneboende själ som för ett eget liv - det är nog det närmaste någon religion jag har lyckats komma.

Link to comment
Share on other sites

Problemet för mej är att det inte går att fästa kedjan på insidan av röret efter förlängning av rörhalsen.

Ta en bit pianotråd eller annan hyfsat bra fjädrande ståltråd på kanske 2mm.

Bocka den som ett ganska flakt V lite bredare än innerdiameter på röret. Tänk botten på en båt. I spetsen på Vet bockar du en rund ring där du fäster kedjan. sedan är det bara att trycka ner V'et i röret, de kommer ju fjädra ihop och gå att trycka ner men de kommer ej att gå att dra upp utan att det går sönder. Nu kommer tanklocket sitta kvar smile.gif/>

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Ta en bit pianotråd eller annan hyfsat bra fjädrande ståltråd på kanske 2mm.

Bocka den som ett ganska flakt V lite bredare än innerdiameter på röret. Tänk botten på en båt. I spetsen på Vet bockar du en rund ring där du fäster kedjan. sedan är det bara att trycka ner V'et i röret, de kommer ju fjädra ihop och gå att trycka ner men de kommer ej att gå att dra upp utan att det går sönder. Nu kommer tanklocket sitta kvar smile.gif/>

Smart!

Den lösningen har jag inte tänkt på.

Antas

Inte tanklös men otänkt.

Link to comment
Share on other sites

Nu är MT75 växellåda och startmotor, upphämtade hos "gka" i Blekinge, i säkert förvar i Luleå.

Funderar på att göra en rigg till Cosworthmotorn för provkörning och intrimmning.

post-291-0-58127800-1378570035_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

--- Hahaha....det känns bra att jag inte är ensam om denna blamage! ----

Jag har förträngt det ordentligt men även CealmSevenbilar kan bli ett tanklock kort. Två år sedan. Så nu är det sagt och numera har jag en exakt tankningsrutin som hindrar "glömt och tappat tanklock". I alla fall får jag tro det till motsatsen bevisats.

Link to comment
Share on other sites

när du nästa år kommer till bästkusten så ska vi se till att du får kost och logi gratis ,mot lite reseberättelser såklart.

Både jag Jörgen(trollhättan) och Kilkenny (Brastad/lysekil) kan nog ordna detta.

Mvh Jörgen

Link to comment
Share on other sites

De som har tagit del av mitt debacle med tanklocken under "Eriksgatan" kan nu observera att ordningen är återställd.

Trots att tanklocken är i "glada" färger valde de att försvinna. Jo, i min religion har saker en inneboende själ som inte alltid följer sakernas rättmätiga besittningsinnehavares intentioner.

Reservtanklocket kommer nog att behövs vid framtida färder med Rörhögen, det kommer alltså att medföras i fordonet!

Det "riktiga" tanklocket försvann i Ronneby. Det visade sej efter ca 160 mil att det var fastkilat mellan sufflett och "baklucka" (den svarta vinylen på bilden).

Locket är ursprungligen ett lock för vattentank till båt och är märkt "Water". Får väl vara uppmärksam i fortsättningen för vatten i bränslet.

Detta var information av det lilla och oansenliga slaget från ett soligt Norrbotten.

Antas

Tankör

post-291-0-10266200-1378982859_thumb.jpg

post-291-0-92626800-1378982886_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...