Jump to content

Stödlager?


Frena

Recommended Posts

Bara om det behövs :-)

Det beror på hur den är dragen och hur många knutar man har. Stödlager behövs normalt sett bara om man har tre knutar eller mer, då får man en axel som "fladdrar" om inte stödlagret håller den på plats.

Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Beror på hur du menar. Hela första delen från ratt och cirka metern framåt är ett enda stort stödlager.

Därefter få du ta bilder hur just din fortsättning skall bli för att det skall gå att svara på frågan.

Lång version:

För att SFRO ocg besiktningsorganet och Transportstyrlesen skall bli glada så bör det vara efter "rattdelen" slutar, en kollapsdel + en eller kanske till och med två "tillräckliga" vinklar så rattstången inte med automatik trycks in i bröstet på föraren vid en kollision. För att lyckas med detta behöver du normalt 3 kulleder eller minst två i våra bilkonstruktioner. Att klara det utan stödlager och ha två eller tre vinklade knutar samtidigt blir svårt.

Kort version:

Ja. Du får (normalt) inte till styrningen annars.

Bilder!

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...