r Anders Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Den 3/8 är det banåkning på Gröndal från kl 09.00 till 21.00, för 600:-, det är en djävla massa banåkning för pengarna. Behöver man endagslicens går det att lösa på platts, tror att den ligger på 150:- Det är Sportbilsträffar i Mälardalen & Svenska Wankel Registret som är arrangörer. Jag har pratat med Cenneth och har fått ok att bjuda in 7:or också. Det vore kul om vi kunde bli ett bra gäng. Anmälan sker på FB MIn Länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 (edited) Gått med i Gruppen och anmält mig! Betalar man på plats eller? Får man ha R-däck? SBF licens eller SMA licens? /Fredrik Edited July 10, 2013 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Om jag förstått rätt så är det betalning på plats (kontanter) och du får köra med R-däck. Sen är det SBF-licens som gäller, som du även kan köpa på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Låter trevligt! Om inte jag och/eller bilen är totalslut från Kinnekulle-körningen jag har dagen innan dyker jag sannolikt upp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Det är kontanter på plats som gäller. SBF-licens för 1 dag kostar 150kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Då kanske man kan få tips om hur man driftar med sin sjua från några som kan. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Drifting är inte längre tillåtet på dessa träffar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted July 20, 2013 Author Share Posted July 20, 2013 Under veckan har samarbetet mellan arrangören Sportbilsträffar och Gröndal Motorsportklubb brakat samman. Det betyder att Sportbilsträffar inte längre är arrangör för banåkningen den 3/8. Nu har Gröndal Motorsportklubb istället gått ut med samma erbjudande om banåkning den 3/8. De kommer med mer info senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Ok, var hittas den eller kan du fylla på här när den kommer? Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Jag tror det kommer info på Eskilstuna MotorSport Arena's facebook-sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted July 28, 2013 Author Share Posted July 28, 2013 Har kollat in Eskilstuna MotorSport Arena facebook-sida, och det set ut som banåkningen den 3/8 blir av. Bankörning 3 & 10 Augusti ! Träning enligt Time Attack/ bankörning SBF Licens krävs Heldag 600 kr Mer info kommer Skrivet 19/7 START 1/8 TORSDAG KVÄLLAR = BANKÖRNING . Gröndal MSK i samarbete med SWR Motorsport och SBF. I enlighet med SBF time attack/ enkel bilsport. Kl 16-20. Pris 200 kr Licens, lägst SBF Enkel bilsport Max 35 bilar. Mer info kommer.. Vi återkommer med nybörjarkvällar för Drifting. Välkomna ! Skrivet 26/7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seven V8 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Hoppas det blir bra väder på lördag Ska vi träffas i Västerås kanske vid biltema och åka tillsammans till Gröndal Mvh Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Nu har Eskilstuna MotorSport Arena lagt ut inbjudan till 3/8. 600:- för att köra mellan 9.00 - 19.00 max 45 bilar. Det vore kul om vi kunde bli några 7:or. Andreas, vist kan vi träffas på Biltema. Jag tänkte åka från stan ca 08.00 för att komma i ordning i god tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Är det bara uppehållsväder så kommer jag. Funderar även på att åka till Sala på söndagen om inget krånglar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 40-årsfest hela e.m & kväll håller mig hemma denna gång :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag har skrivit in 3 aug och Gröndal i kalendern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Dottern tävlar i ponny sm i helgen. Får se om jag kan lördag eller söndag. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 OBS OBS OBS, jag fick meddelande via FB att banåkningen den 3:e är inställd pga sjukdom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Senaste från Gröndal "Bankörning: Denna vecka kör vi bara heldag lördag 10/8 9-17 (värmen lär nog knäcka oss annars) Sen blir det varje torsdag från den 14:e och framåt." Följande klipp är från 30:e juli men ger i alla fall en fingervisning om regler. OBS att man i senaste inlägget ändrat körtiden från 9-19 till 9-17. "BANKÖRNING PÅ ESKILSTUNA MOTORSPORTARENA ! Gröndal MSK i samarbete med SWR Motorsport och SBF. I enlighet med SBF time attack/ enkel bilsport. Lördag den 3:e och 10:e Augusti kl 9-19. Pris 600 kr Licens, lägst SBF Enkel bilsport Max 45 bilar. Torsdag kvällar Kl 16-20. Pris 200 kr Licens, lägst SBF Enkel bilsport Max 35 bilar. Föranmälan kommer att krävas, dock inte den 1:a & den 3:e. Meddela gärna här så vi har en aning om antal. Mer info kommer.. Vi återkommer med nybörjarkvällar för Drifting. Välkomna !" För mer info kolla deras FB-sida https://www.facebook.com/EskilstunaMotorSportArena?fref=ts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts