AD7 Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Hur ser undersidan på era bilar ut? Kikat på en sjua med Saab motor och jag tycker tråget stack ner väldigt långt. Tänker mig svenska vägar och upp och ner på biltrailer är det inte risk att det tar i? Quote
Guest micke r1 Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Tror att man ska satsa på torrsump om man ska åka bana med saab motor. Quote
AD7 Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 Hittade lite info om tråg här http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87636 Quote
vedde Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Endast bultskallar och muttrar som sticker ner på min. Har kört av ett tråg - det räckte för mig! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta Quote
Karlskrona Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Hittade lite info om tråg här http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87636 Det är min tråd som du länkar till:) jag kommer att bygga med ett tråg från Saab 900 som kommer att kapas+ att motorn kommer att höjas upp så jag får en slät och helt täckt undersida:) detta är målet men det kommer att bli en scoop på huven också Www.locost.bloggplatsen.se Quote
AD7 Posted July 3, 2013 Author Posted July 3, 2013 Trevligt då har ni tänkt till. Kikade på en med Saab motor och där stack hela tråget ner under bilen minst 5cm kändes det som. Det kommer inte leva så länge gissar jag. Måste byggas om. Quote
Martin Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Med SAAB-motor så sticker lådan ned en hel del (Opellådan). Man får lyfta paketet en hel del om man skall få plant under bilen. Jag kommer inte lyckas lyfta upp det hela så att jag kan få plant under bilen. Däremot gör jag om tråget så det inte sticker under lådan. Vill man kanske det går att kapa lite på lådan men svänghjulet sitter ju där så mycket lär det inte vara. Quote
Thomas Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Som jag skrev till Karlskrona en gång så är det ingen ide med att ha sumpen ovanförsvänghjulets höjd för kör man i så tar ändå svänghjulet i och kan orsaka mer skada än om man kör i med sumpen och bilen lyfter över hindret. Tar svänghjulet i så kan det bli skevt och även veven m.m. Så jag tycker i höjd med svänghjulet. Quote
cealm Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Finns även de Sjuor som har en hasplåt ungefär som de flesta skogsmaskin har på sitt underrede. Finns även Sjuor som har lite mindre modell på hasplåt av typen "plattjärn". Nu kanske skogsmaskinerna har grova hasplåtar. Det behöver troligen inte din Sjua men principen blir densamma. Skydda! Quote
Peter M Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 (edited) Efter att ha kört över de flesta typerna av fartgupp som de påhittiga filurerna på gautukontoret lyckats konstruera, kan jag konstatera att en bil med plan undersida som har ynka 85 mm frigång, kan köra över alla fartgupp utan problem. Jag får en hel del kommentarer om hur låg min bil är, men tack vare att undersidan är helt plan så är det inte ett problem. Edited July 4, 2013 by Peter M Quote
Karlskrona Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Det är sant Thomas, jag skrev nog lite otydligt :) jag har testat olika höjder men det blir nog en hasplåt för mig också, vilket iof kan vara bra om man ska göra något under motorn:) den kommer nog att sticka ner ca 3cm under ramen:) rätt att den kommer sticka ner så blir det en scoop också. Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.