Jump to content

LocostSweden Mk fyller 10 år 2014!


cealm

Recommended Posts

Ja det är sant, LocostSweden Mk fyller jämnt 2014! Klubben blir 10 år då. En pigg tioåring!

Skall vi fira jubileet eller skall vi inte fira? Det är första frågan.

Om vi skall fira, på vilket sätt skall vi göra det? Många frågor blir det. Det går säkert om man vill att rada upp så många ”hur-fylla-år-frågor” så klubben kanske hinner fylla 11 år innan allt är klart för 10-års uppvaktningen.

Vi är en rikstäckande klubb så ett alternativ kan vara lokala små som stora aktiviteter. Ett annat alternativ kan vara en större central aktivitet ”Någonstans i Sverige”. Eller så kan det vara av båda sorterna. Det får vara medlemmarnas fantasi, engagemang, driftighet och så klart klubben ekonomi som bildar gränserna vad som kan bli av 2014.

Det projektorienterade arbetssätt hoppas jag är ett bra stöd till alla engagerade och driftiga medlemmars möjlighet att skapa historia för klubben och tioåringen.

Idéer kan skrivas direkt i tråden eller på vilket sätt som helst egentligen men tråden är ett bra ställe för då ser alla de tankar, idéer samt förslag som dyker upp och alla kan lätt komplettera, förändra och skriva in nya idéer.

Kanske kan det tyckas vara tidigt att ta upp jubileumsfrågan nu men det är faktiskt inte mer än 7 månader till 2014 och att ha gott om tid är bra.

Så här enkelt är arbetssättet beskrivet (I samband med Årsmötet 2013).

Aktiviteter.

Med underlag från verksamhetsplanen presenterades de aktiviteter och nya arbetssätt som gäller i syfte att kunna engagera medlemmar och få stöd att genomföra föreslagna aktiviteter.

Föreslagna aktiviteter kommer till styrelsen i form av beslutsunderlag för beslut hur stor täckning av ”förlust” som kommer att behövas. Projektledare (företrädesvis den som föreslår en aktivitet) tar fram en projektplan med följande delar:

- Vad som skall göras

- Beräknade ekonomiska åtaganden

- Föreslagna mål som ska uppnås

- Riktlinjer för projektet

--------------------------------

Så här sa vi på styrelsemötet 2013-05-27

5.2 Locost Sweden 10 år, 2014

Nästa år (2014) är det 10 årsjubileum för Locost Sweden. Skall något hittas på?

2013-05-27: Inget nytt. Förslag om att en tråd läggs upp på forumet för att låta medlemmar komma med idéer.

Link to comment
Share on other sites

Cealm - mycket trevligt, spännande och intressant iniativ! BRA!!

För att celebrera detta iniativ har jag på Casa Eliasson/Bygdell(hustrun) hissat UN flaggan.

Enl regelboken är den mindre och hissad under svenska nationsflaggan.

Antas

Självutnämnd Ordf i Norrbottenssektionen (1 medlem såvitt jag vet).

post-291-0-79587000-1369763758_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag "Bumpar upp" dem här tråden som skrevs för 6 månader sedan. Räknar vi årtal är det faktiskt bara knappt 1,5 månader till 10-års dagen

Frågan i inlägg #1 kvarstår ---> Skall vi fira jubileet eller skall vi inte fira? Är svaret ja då kommer följdfrågorna tätt, tex Var, När & Hur?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag "Bumpar upp" den här tråden igen som skrevs för 6 månader sedan och påmindes om för cirka 1,5 månader sedan.

Nu är det 2014 och LocostSweden Mk är framme på sin 10-års dag.

Frågan i inlägg #1 och i det första "bumpade" inlägget #4 kvarstår fortfarande---> Skall vi fira jubileet eller skall vi inte fira? Är svaret ja då kommer följdfrågorna tätt, tex Var, När & Hur?

Link to comment
Share on other sites

Jag är själv ingen firarmänniska (firar inte födelsedag och julen högst motvilligt), så jag kommer troligen inte närvara om det inte finns andra skäl.

Lite tankar från mig:

* Positiv till att klubben firar detta

* Vad finns det för budget? Hur stor avgift är folk villiga att pynta upp om man gör något som går utöver vad vi har budget till?

* En ide kan vara att fira det ihop med årsmötet för att kanske locka mer folk

* En ide är att göra det publikt under bilsäsong för att visa upp klubben. Miataklubben firade 20 under 2013 och körde en kortege genom Sverige. Kanske lite ambitiöst för oss men kanske går att banta ned till något vi kan göra.

* Kanske inte göra för stor sak av det då det kanske sliter ut den/de som måste arrangera

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Klart vi skall fira

Bästa sättet är väl under en bankörningen med lite extra pompa och ståt så kan man göra två flugor på smällen när man ändå träffas?

Om man planerar in den nu så kan flera kanske frigöra sig och vara med även utan bil för att fira.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Klart vi skall fira

Bästa sättet är väl under en bankörningen med lite extra pompa och ståt så kan man göra två flugor på smällen när man ändå träffas?

Om man planerar in den nu så kan flera kanske frigöra sig och vara med även utan bil för att fira.

/Fredrik

Klart att vi skall fira. På detta forum har man "bott" i flera år, det är något som har betytt mycket för mig. Det är här jag har "mina" vänner.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag röstar för en bankörning med grill/snack kvällen innan. Gärna på en central belägen bana och ej krockande med någon av SPVM tävlingarna (3-5/5, 24-5/5, 4-6/7, 16-17/8 och 13-14/9) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...